Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sensitiv/fuktfattig/tørr hud!

Peeling - Har lyst på god peeling uten grov korn! Vet dere?

Maske ?

Dyprens?

Man skal vel først

1. rense

2. peele

3. ta på fuktighetskrem

ca 21 dagers mellomrom sies det?

Men hva med dyprens? Er det samme som å peele eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Dyprens er en behandling man får utført hos hudpleiere.

Gode peelinger uten korn:

Dermalogica Gentle Cream Exfoliant (en peelingmaske med fruktsyrer; huden blir supermyk av den)

Dermalogica Daily Microfoliant (et pulver som blandes med vann. Kan tørke litt ut hvis det brukes for ofte)

Kanebo Silk Peeling Powder (helt likt Dermalogica sitt)

YSL Gommage Action Biologique Sans Grains (en gele man masserer på huden til den blir flytende, og skyller den av. Super!)

Skrevet (endret)

Er en stor guide med test av div. peelinger i siste ELLE. De har testet en del forskjellige peelinger, og på en periode på flere uker. Tespersonene hadde også forskjellig utgangspunkt. Kanskje verdt å lese?

Endret av Factory girl
  • 6 år senere...
Gjest calistaa
Skrevet

Kan gentle cream exfoliant bli for sterk for en sensitiv og svært fuktfattig hud siden den inneholder fruktsyrer? Bruker daily microfoliant, men vil bytte. Skal snart til varmere strøk og da er jeg litt redd peeling vil gjøre at huden ikke tåler sola så godt.

AnonymBruker
Skrevet

MD formulations sin peeling er fantastisk :) les litt om den, så ser du at den er veldig populær.

Den fjerner all tørr/død hud hos meg, og etterlater huden silkemyk, uten å irritere :)

• Liker 1
Gjest calistaa
Skrevet

Men er fruktsyre generelt en dårlig ide for sensitiv hud?

Skrevet

Jeg liker Biotherm sin peelingkrem, den bruker jeg en til to ganger i uken.

Skrevet

Jeg har sensitiv/fuktfattig/tørr hud!

Peeling - Har lyst på god peeling uten grov korn! Vet dere?

Maske ?

Dyprens?

Man skal vel først

1. rense

2. peele

3. ta på fuktighetskrem

ca 21 dagers mellomrom sies det?

Men hva med dyprens? Er det samme som å peele eller?

Peeling uten korn - Origins brighter by nature pads. Dette er bomullspads med fruktsyre som fjerner døde hudceller uten å rive i huden. Jeg har omtrent samme hudtype som deg og stort sett alle andre peelinger irriterer huden min, men det gjør ikke disse. Veldig bra. Du trenger kun 1, 1-2 ganger i uken og du fååår...50 stk? noe sånt.

Maske...hvilken type maske vil du ha? Fuktighet? Urenheter? Av rene fuktmasker liker jeg Decleor hydra floral et-eller-annet, gul tube. Av masker for tørr hud liker jeg Origins 10 min moisturizing mask (grønn tube), og til urenheter og ymse liker jeg Origins 10 min rescue eller Origins charcoal mask (husker ikke hva den heter).

Dyprens gjøres hos hudpleier.

Skrevet

MD formulations sin peeling er fantastisk :) les litt om den, så ser du at den er veldig populær.

Den fjerner all tørr/død hud hos meg, og etterlater huden silkemyk, uten å irritere :)

Enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...