Gå til innhold

"Hva anbefaler du...."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier du å gi kelneren frie tøyler når det gjelder vin-valg?

Kan vel si at vi gikk på en aldri så liten smell da vi spiste ute her om dagen... Vi fikk ikke noe vinkart til menyen, men sa at vi ville ha en god hvitvin. Kelneren kom umiddelbart med et forslag, og den var jo riktig så bra.

Men den var jo ikke akkurat den rimeligste på lista, for å si det sånn :overrasket: ...

Har aldri kjøpt vin til over 600 kroner før, og det kommer vel aldri til å skje igjen heller.

Men det var jo litt pussig at det ikke var noe vin-kart, og siden det ikke var noe vin-kart - kunne jo godt kelneren fortelle prisen på vinen han anbefalte... Eller???

I bunn og grunn er det jo selvfølgelig vår egen feil - vi kunne jo spurt :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hovmester i restaurant og hadde noen av servitørene mine gjort noe så frekt hadde det blitt kjeft å få. :frustrert:

Vi pleier ofte å ta med vinkartet når vi anbefaler noe. Da kan vi gi et litt dyrere alternativ og et litt billigere. Da ser kunden også prisen uten å måtte spørre. Det er jo ikke alle som liker å spørre sånn direkte.

Men det bør være en regel for alle servitører at hvis du anbefaler en vin til over 450 kr ( der syns jeg grensa for dyr vin går ), så skal man opplyse om pris.

Det er klart at det kan jo være den vinen som passer best, men ikke alle har like stort "vinbudsjett".

Jeg syns du ble litt lurt. :forvirret: Kansje servitøren går på prosentlønn?

Skrevet

Ja, den var drøy. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt så dyr vin - god eller ei

Skrevet

Synes også den var temmelig drøy, ja.

Skrevet

Drøyt er ordet...

Føler oss litt lurt, ja - vi har jo ikke så god råd heller.

Vurderer å skrive en klage-mail til dem, men mannen er ikke helt enig :forvirret:

Skrevet

Bruker aldri å la betjeningen velge vin for meg, har gjort den feilen to ganger før og den falt ikke i smak. Så til problemstillingen; synes godt du kan skrive et klagebrev ang. denne kelneren- skikkert en sleip slaks som koser seg nå.

Skrevet

Syns det var litt dårlig. Jeg ville trodd at om de ikke hade noe vinkart å dele ut kunne han i det minste spørre hva slags prisnivå dere ønsket vin fra....

Skrevet

Skriv en mail eller ta en telefon. Det gjør jeg uansett om det er McDonalds eller Bagatelle. Vi var svært lite fornøyd ved ett spesielt tilfelle, og da inviterte hovmesteren oss tilbake på restaurantens regning. Veldig hyggelig, men vi benyttet oss ikke av det da både mat og service var langt under det man kan forvente av den type restaurant. Har også fått rabattkort på Macker'n, sendt tilbake mat som er for kald og vin som er for varm osv. Aldri opplevd sure miner, bare takk for at man sier ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...