Anna B. Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Pleier du å gi kelneren frie tøyler når det gjelder vin-valg? Kan vel si at vi gikk på en aldri så liten smell da vi spiste ute her om dagen... Vi fikk ikke noe vinkart til menyen, men sa at vi ville ha en god hvitvin. Kelneren kom umiddelbart med et forslag, og den var jo riktig så bra. Men den var jo ikke akkurat den rimeligste på lista, for å si det sånn ... Har aldri kjøpt vin til over 600 kroner før, og det kommer vel aldri til å skje igjen heller. Men det var jo litt pussig at det ikke var noe vin-kart, og siden det ikke var noe vin-kart - kunne jo godt kelneren fortelle prisen på vinen han anbefalte... Eller??? I bunn og grunn er det jo selvfølgelig vår egen feil - vi kunne jo spurt
Nellie Cortado Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Jeg er hovmester i restaurant og hadde noen av servitørene mine gjort noe så frekt hadde det blitt kjeft å få. Vi pleier ofte å ta med vinkartet når vi anbefaler noe. Da kan vi gi et litt dyrere alternativ og et litt billigere. Da ser kunden også prisen uten å måtte spørre. Det er jo ikke alle som liker å spørre sånn direkte. Men det bør være en regel for alle servitører at hvis du anbefaler en vin til over 450 kr ( der syns jeg grensa for dyr vin går ), så skal man opplyse om pris. Det er klart at det kan jo være den vinen som passer best, men ikke alle har like stort "vinbudsjett". Jeg syns du ble litt lurt. Kansje servitøren går på prosentlønn?
Sun Mei Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Ja, den var drøy. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt så dyr vin - god eller ei
Anna B. Skrevet 13. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2006 Drøyt er ordet... Føler oss litt lurt, ja - vi har jo ikke så god råd heller. Vurderer å skrive en klage-mail til dem, men mannen er ikke helt enig
Lillesøster Skrevet 14. april 2006 #7 Skrevet 14. april 2006 Bruker aldri å la betjeningen velge vin for meg, har gjort den feilen to ganger før og den falt ikke i smak. Så til problemstillingen; synes godt du kan skrive et klagebrev ang. denne kelneren- skikkert en sleip slaks som koser seg nå.
*Emma* Skrevet 14. april 2006 #8 Skrevet 14. april 2006 Syns det var litt dårlig. Jeg ville trodd at om de ikke hade noe vinkart å dele ut kunne han i det minste spørre hva slags prisnivå dere ønsket vin fra....
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 Skriv en mail eller ta en telefon. Det gjør jeg uansett om det er McDonalds eller Bagatelle. Vi var svært lite fornøyd ved ett spesielt tilfelle, og da inviterte hovmesteren oss tilbake på restaurantens regning. Veldig hyggelig, men vi benyttet oss ikke av det da både mat og service var langt under det man kan forvente av den type restaurant. Har også fått rabattkort på Macker'n, sendt tilbake mat som er for kald og vin som er for varm osv. Aldri opplevd sure miner, bare takk for at man sier ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå