Gå til innhold

Hva er verst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet du, her klarer jeg rett og slett ikke å stemme på noe. :ler:

Det ble helt umulig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger dauer ikke av å være aleine litt, men jeg trur det er skadelig for de å se foreldra berusa, sia det kan få dem til å føle seg utrygge.

Gjest King James II
Skrevet
Unger dauer ikke av å være aleine litt, men jeg trur det er skadelig for de å se foreldra berusa, sia det kan få dem til å føle seg utrygge.

Det du skriver er sant..Det er mye mer skadelig for et barn og se sine foreldre drita fulle dag etter dag år etter år...En at man lar ungen vere alene litt.

Skrevet

Da vil jeg nok si det beste ville vært å drikke mens barna sov.

Skrevet

Jeg så mange berusede mennesker i min oppvekst. Opplevde det aldri som skummelt den gangen og har heller ingen problemer med barndomsminnene i dag. Bare positive minner. Men barn er forskjellige. Hvordan mine ville reagert vet jeg ikke ettersom jeg selv ikke drikker alkohol hvert år og når det skjer er det gjerne et glass på byen. Tror faktisk aldri mine barn har sett berusede mennesker annet enn på film. Er litt bekymret for at de skal drikke seg sanseløse da den dagen kommer at de får tilbud om alkohol ute blant venner ettersom det er så fremmedgjort for dem?

Selv vokste jeg opp med en far som lot meg smake når jeg ville (men selv har jeg jo aldri alkohol i huset). Han sa også klart i fra at dersom jeg skulle drikke meg full skulle jeg gjøre det hjemme så jeg visste hvordan det virket. Resultatet var at alkohol aldri var spennende for meg. Andre kunne drikke seg fulle på fest og drite seg ut, aldri jeg. Hadde ikke interessen. Jeg ble heller den som sørget for at andre kom trygt hjem.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Akkurat det kommer vel an på alderen på ungen. Em 2-3-åring alene kan finne på mye rart som kan være farlig.

Gjest SexyCat
Skrevet
Jeg vet ikke hva som er verst. Jeg helgarderer og gjør begge deler. Når jeg føler for å drikke litt ekstra, så sjenker jeg ungen min også, så han ikke merker at jeg er full.

:hoho: råttrått!!!!

Gjest SexyCat
Skrevet

hvorfor er dette så viktig for deg Evelina? må DU på død og liv drikke eller?? ??

Gjest Bellatrix
Skrevet
hvorfor er dette så viktig for deg Evelina? må DU på død og liv drikke eller?? ??

Eh...? Det er da hun som påpeker at det å drikke når man har barn ikke er viktig.

Gjest sexycat
Skrevet
Eh...? Det er da hun som påpeker at det å drikke når man har barn ikke er viktig.

hun har da laget en tråd om det. NOE må det ha å si for henne.

Gjest Bellatrix
Skrevet
hun har da laget en tråd om det. NOE må det ha å si for henne.

Ja, det vil jeg tro. Nå har jeg skjønt at Evelina mener man hverken skal gå fra barn eller drikke alkohol i nærhten av dem.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns det er helt på trynet at man på død og liv må ha seg alkohol når man er på hotell med barn. Jeg kan godt drikke et glass vin til maten, eller når barna har lagt seg om kvelden. Det jeg ikke forstår er hvorfor folk lar barna sine være alene og selv går ut og drikker. Fyll og barn hører ikke sammen, men jeg syns det er verre å la barn være alene hjemme eller andre steder, uansett om mor/far går ut for å drikke eller andre ting.

Min konklusjon:

Barn skal ha tilsyn.

Det er viktigst av alt.

Skrevet
Min konklusjon:

Barn skal ha tilsyn.

Det er viktigst av alt.

:klappe:

Skrevet
To dårlige alternativer å stemme på etter min mening, men jeg stemte på å være hjemme - man etterlater ikke barn uten tilsyn under noen omstendighet.

Synes ellers ikke mye alkoholdrikking og barn hører sammen. Selv er jeg avholds, men mannen min tar seg gjerne en pils eller ett glass vin til maten, og det mener jeg ikke barn har vondt av å se. Når det derimot kommer til drikking i andre sammenhenger enn som tilbehør til mat synes jeg ingenting om det.

Vi hadde et lite party her om dagen da gubben fylte år. Da ble det servert øl og vin til maten. Vi visste at flere kom til å drikke etter maten også, derfor plasserte vi ungene hos bestemor.

Helt enig i denne jeg :)

Skrevet
Tror virkelig ikke jeg vil velge noen av dem.

Helt enig. Dette er som å velge mellom pest eller kolera. Alle har et valg, jeg velger å avstå.

Skrevet

Jeg har ikke barn, men foreldrene mine og folk rundt dem (venner og slektninger) har aldri pleid å være beruset sammen med barna sine. Om de ville ta en fest skaffet de barnevakt. Jeg vet at de drakk noen glass vin eller noen øl på kveldstid da vi var så, men ikke mer enn at de hadde kontroll om vi våknet (noe som jo skjedde innimellom) eller noe skulle ha skjedd. Jeg husker riktignok at vi av og til var med på fester hvor ANDRE var beruset, men jeg husker ikke dette som ubehagelig. Det viktigste for meg var nok at foreldrene mine var edru.

Om jeg får barn selv kommer jeg ikke til å la dem være alene når de er "for små" (hvilken alder som er passe avhenger av situasjonen), og jeg kommer ikke til å drikke meg beruset rundt dem. Å ta et par øl eller to glass vin mens de er i samme hus som meg ser jeg ikke på som noe problem, men regner med det vil skje nokså sjelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...