Mokka Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Kan jeg få reisefradrag når jeg bor i byen og jobber i Bærum? Det er bare en ekstrajobb (fast), men blir en del bensin og bom utgifter. Er det en regel om at det må være så så mange km?
Litt Lost Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Tror det til sammen skal bli 35 000 km per år. Antall km per dag ganges med 230 arbeidsdager. Leste en artikkel om det i dag og du har også rett på det i forhold til deltidsjobber - avstanden må overstige 19 km+ tror jeg det var. Er det 20 km eller mer kan du nok kreve fradrag for de arbeidsdagene du har i året. Har du 15 fridager (ferie + sykemelding) må du trekke disse fra (vet ikke om det er det samme antallet som gjelder ved deltid). Er det bompenger med kan du også kreve fradrag for dette. Du ganger antall km med 1,40 kr for å finne ut hva du kan få i fradrag. Håper det var svar nok. Les litt på www.dinepenger.no og i rettledningen til selvangivelsen.
Mokka Skrevet 12. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2006 Takk for svar. Gikk inn på en side, og reiseavstanden ble 25, 2 km. Så da har jeg vel krav på det. Men fordi jeg er ekstra ansatt så vet jeg bare hvor mange timer jeg jobbet i fjor. Jeg jobber som regel 7,05 timer, skal jeg bare ta utgangspunktet i antall timer jeg har jobbet og dele på 7,05. Da blir det sånn ca ihvertfall. Vanskelig det her, hehe
Hilde Skrevet 12. april 2006 #4 Skrevet 12. april 2006 Man skal ha reisefradrag for de dagene man faktisk har reist, men for enkelhets skyld regnes et år som 230 dager. Det betyr at du kan ha krav på fradrag også når du jobber deltid, forutsatt at du har lang nok reisevei og at du reiser strekningen nok ganger. Jeg fikk reisefradrag for 300 dager et år, da jeg kunne bevise at jeg jobbet veldig mye, også lørdag og søndag. Hvis man har skiftarbeide der man av ulike årsaker reiser flere ganger frem og tilbake til jobb hver dag skal hver reise telles med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå