Gå til innhold

Papir til bordmeny

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor mange gram er vanlig papir? Leter etter et pent papir i elfenben/ ivory/ creme eller noe...noe som ser litt gammeldags ut. Revne kanter er pent, men da må det være i A5. Så på Panduros nettsider, men var ikke så imponert....

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om andvord fortsatt har en tegning/form/farge - avdeling. De pleide det. Kanskje du finner papiret du er ute etter der?

Hvis ikke ville jeg prøvd i ulike bokhandlere, vet at det ligger en hobbybutikk mellom parkeringsplassen bak festningen og karl johan, men husker ikke hva den heter, eller hvilken av gatene det er..

Hvis ikke kan du jo gjøre som oss, og lage papiret selv! :ler:

Skrevet

Vi kjøpte A4-ark i vanlig tykkelse som ser litt gammeldags ut på Binders.

Skrevet
Hvis ikke kan du jo gjøre som oss, og lage papiret selv!  :ler:

Hvordan gjør du det? Jeg har alltid hatt lyst til å prøve, men har aldri skjønt hvordan. Dette kan jo være en god anledning til å lære.

Skrevet

Jeg eksperimenterer i skrivende stund! Hvis resultatet blir velykket legger jeg ut oppskriften og bilder i dagboken min! Det er veldig enkel oppskrift, men fryktelig tidkrevende!! :overrasket:

Men veldig moro også! :)

Kitekatt: Prøv også Ordning&Reda og Bookbinders!!

Skrevet

Kitekatt: Prøv også Ordning&Reda og Bookbinders!!

Skrevet

Papirgalleriet! Ligger i underetg på Norway Design, de har alt! innen papir. Både vanlige ark, fancy ark, ark med fals(brett), ark med struktur, arki i ulike farger og mønster og i alle mulige størrelser, både skåret og "råformat". Og masse konvolutter i pussige størrelser, De skjærer også til papir i ønskede format og lager fals på (genialt til innbydelser). De er etter min erfaring ikke noe dyrere en det meste annet kvalitet tatt i betraktning

Vanlig papir er på 80 gram, dvs vanlig kopipapir.

Skrevet

Å, hurra! Dit skal jeg gå! Vi trenger nemlig semitransparent oljet papir til "innmaten" i invitasjonen!

*notere ned navn på butikk*

:klappe:

Skrevet
Papirgalleriet! Ligger i underetg på Norway Design, de har alt! innen papir. Både vanlige ark, fancy ark, ark med fals(brett), ark med struktur, arki i ulike farger og mønster og i alle mulige størrelser, både skåret og "råformat". Og masse konvolutter i pussige størrelser, De skjærer også til papir i ønskede format og lager fals på (genialt til innbydelser). De er etter min erfaring ikke noe dyrere en det meste annet kvalitet tatt i betraktning

Vanlig papir er på 80 gram, dvs vanlig kopipapir.

Norway Design....er det den ved siden av Saga Kino? Isåfall er det jo rett ved jobb! *genialt*

Skrevet

Bookbinders ligger på Paleet ved siden av Ark, og så er det en på byporten ovenfor kiwi. Ordning &reda ligger i underetasjen i samme bygg som video nova på majorstua, men på den andre siden..

Men jeg tror Norway Design høres ut som et bedre valg! ;)

Skrevet
Norway Design....er det den ved siden av Saga Kino? Isåfall er det jo rett ved jobb! *genialt*

Jepp, ligger nesten ved siden av Saga kino. Gå inn og i kjelleren, følge skilting/spør (litt bortgjemt)

Papirgalleriet

Norway design er forresten en super butikk, de har masse-masse lekkert, genial gavebutikk, men de har ikke akkurat nille produkter eller nillepriser.

Skrevet
Jepp, ligger nesten ved siden av Saga kino. Gå inn og i kjelleren, følge skilting/spør (litt bortgjemt)

Papirgalleriet

Norway design er forresten en super butikk, de har masse-masse lekkert, genial gavebutikk, men de har ikke akkurat nille produkter eller nillepriser.

Da skal jeg dit på tirsdag :)

Skrevet

Bare for å svare på det ene spørsmålet ditt, et vanlig kopipapir-ark er 80-grams, noe som betyr at det er 80 gram per kvadratmeter med papir. Sånne flotte ark er vel kanskje 200-grams eller noe.

Skrevet

Kopipapier er 80 gram.

150 g er en fin tykkelse, eller 180. Det finnes nok i mange varianter om du går til en skikkelig bokhandel..

Gjest nevèsta
Skrevet

Gå til papirgalleriet, du ;) Vi lette i alle mulige bokhandlere, og der hadde de jevnt over akkurat det samme, uansett hvilken vi gikk i. På papirgalleriet fant vi det vi ville ha, og litt til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...