Gå til innhold

Kloklipp

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det hender at de prøver å nappe til seg labbene, eller vri seg rundt. Men som regel går det helt fint, men jeg må være bestemt.

Jeg vil anbefale deg å trene hunden på at du får lov å holde labbene, og ta tak i klørne en etter en. Slik at den vender seg til det, før du evt prøver å klippe.

Det har vi trent på siden hun var en liten lodått!! Jeg får holde på med beina hennes, men med en gang vi pusler med hårene eller beveger litt på klørne...da starter sprellinga.

Det går greit å få klipt, men det tar bare så lang tid...og krever litt oversikt over på skjemaet. Og det skal jo være unødvendig.

(jeg har også sneket meg innpå henne når hun sov. Litt kos..og *klipp*...mer kos...*klipp*osv)

Skrevet

Vi har slitt litt med gamlemor, har alltid lagt henne på fanget og det har vært et evig jag, bedre ble det ikke av at mannen til stadighet klippet for langt inn... Nå har jeg latt henne selv bestemme stilling, og det virker bra. Likeledes holder jeg et godt grep på beinet, og klipper kjapt, hun er nok litt kilen også. Og, jeg har heller aldri klippet vondt, klipper heller litt for lite enn litt for mye.

Med ungjenta hvor jeg gjorde som en sa tidligere, vente til klosaksa fra hun var ni-ti uker, klippet litt dann og vann, og med godbit og masse skryt for hvert klipp. Etterhvert utvidet jeg. Hun får selvfølgelig ros underveis, og vi prater litt, men godbiten kommer ikke før vi er ferdige. Det har fungert veldig fint.

Ellers er det viktig at klosaksa er skarp, og at man klipper slik at man ikke klemmer eller drar i kloa.

Skrevet

Kan noen anbefale en god klosaks (til stor hund)?

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg tok klørne på hunden min en gang i uka helt til hun var 6-7 mnd gammel, da begynte det å skli ut. nå prøver jeg å ta dem hver 14. dag, men det varierer litt. det er så dumt når man først har latt det gå litt tid, for da vokser nerva lenger ut i kloa :forvirret:

Skrevet

får vår til å legge seg ned på gulvet, og klipp-klipp-klipp, tar bare et par minutter. men han gjesper litt og ser i veggen, ikke favoritt-tidsfordrivet akkurat... men han ligger rolig og rykker ikke i bena, tror jeg klippte for mye en gang, og det var slurv fra min side.

han er så flink atte. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Kjøp klosaks hos veterinæren, jeg har en sånn som har utskiftbare blader. Og det er kjempeforskjell, hundene er mye roligere nå, for den klemmer ikke klørne før den klipper, den bare skjærer kloen rett av. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...