Quirky Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 (endret) Har brukt denne fra Dermalogica sånn av og på i en stund. Jeg liker ikke konsistens og lukt spsielt godt, og vurdert å bytte. Mine to favoritter for tiden er Dermolica og M.D (prøver ut sistnevnte), så vil gjerne ha en annen rens fra et av disse merkene. Huden min er ujevn. Jeg har tendenser til fete partier på panne og hake, sorte priker på nesten som virker umulige å få vekk, men jeg har ikke veldig uren ut- en og annen kvise, samt noen underjordiske ulumskheter som nekter å gå bort. Har ikke spesiell tørr hud, annet enn tendenser til tørre kinn hvis jeg overbehandler huden min. Hva kan dere anfale? Tenkte på Special cleansing gel, men har prøvd den før, og den virker veldig..enkel (i likhet med Atkive moist). Vil noe som virkelig gir forandring (men ikke noe veldig sterkt, er ikke noe "pizzatryne). På den annen side vil vel produkter for "normal" hud (som special clencing gel ikke gjøre noe særlig.. Råd? Endret 12. april 2006 av Factory girl
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Du kan jo teste rensen fra MD F, men personlig hatet jeg den pga. konsistensen. Den føltes nesten som den la et oljete belegg på huden. Men smak og behag, osv. Special Cleansing Gel er OK, men helt basic, som det aller meste fra Dermalogica. Det er det som er bra med produktene derfra. Men hvis du vil ha noe mer hi-tech, må du nok lete andre steder. Når det er sagt, tror jeg ikke renseproduktene er det som gjør utslaget, så lenge de ikke tørker for sterkt ut. Selv har jeg tørr hud, men jeg bruker for tida (akkurat startet på) en skummende rens fra Shiseido, som jeg synes renser huden glimrende uten å tørke ut. Jeg bruker børsten fra The Skincare-serien, og huden ser mye freshere ut kun etter noe få dager. Kanskje noe liknende kunne funke også for deg? I så fall kan du teste enten Pureness-renseskummet eller det fra The Skincare-serien, hvor det sistnevnte er mildt og beregnet for alle hudtyper. Jeg har det fra Benefiance-serien, som inneholder fuktgivende hyaluronsyre. Bare babbel, dette Poenget var vel å si at det er pleieproduktene som gjør utslaget, ikke rensen.
Netten Skrevet 12. april 2006 #3 Skrevet 12. april 2006 Hmm.... høres ut som om vi har ganske lik hud. Jeg bruker følgende fra Dermalogica: Her er mine rutiner: Morgen: Vasker ansiktet to ganger med Dermalogica Special Cleanser (først for å fjerne sminke og smuss, deretter for å gå inn i porene og rense) Deretter peeler jeg med Dermalogica Daily Microfoliant, så smører jeg ansiktet inn med Derm. Skin Smoothing Cream og bruker Derm. Total Eye Care rundt øynene. Kveld: Samme som morgen, men bruker ikke Daily Microfoliant. Etter vasken og før fuktighetskremen bruker jeg Derm. Medicated Clearing Gel for å forebygge urenheter. 1-2 g. i uken bruker jeg Derm. Skin Hydrating Masque. ←
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2006 (endret) Hmm.... høres ut som om vi har ganske lik hud. Jeg bruker følgende fra Dermalogica: ← Netta, har du ujevn hud med tendenser til fete patier og sorte prikker, da? (siden du skrev at du har lignende hud som meg). Du bruker jo f.eks skin smoothing creme, som etter hva jeg har forstått er begregnet på tørr/normal hud. Har du fått god effekt av din pleierutine? Endret 13. april 2006 av Factory girl
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2006 (endret) Du kan jo teste rensen fra MD F, men personlig hatet jeg den pga. konsistensen. Den føltes nesten som den la et oljete belegg på huden. Men smak og behag, osv. Special Cleansing Gel er OK, men helt basic, som det aller meste fra Dermalogica. Det er det som er bra med produktene derfra. Men hvis du vil ha noe mer hi-tech, må du nok lete andre steder. Når det er sagt, tror jeg ikke renseproduktene er det som gjør utslaget, så lenge de ikke tørker for sterkt ut. Selv har jeg tørr hud, men jeg bruker for tida (akkurat startet på) en skummende rens fra Shiseido, som jeg synes renser huden glimrende uten å tørke ut. Jeg bruker børsten fra The Skincare-serien, og huden ser mye freshere ut kun etter noe få dager. Kanskje noe liknende kunne funke også for deg? I så fall kan du teste enten Pureness-renseskummet eller det fra The Skincare-serien, hvor det sistnevnte er mildt og beregnet for alle hudtyper. Jeg har det fra Benefiance-serien, som inneholder fuktgivende hyaluronsyre. Bare babbel, dette Poenget var vel å si at det er pleieproduktene som gjør utslaget, ikke rensen. ← Veldig nyttig babbel. Dette stemmer jo overens med det jeg har kommet frem til med hårpleie- shampoen kan være helt basic, mens jeg bruker mer avanserte balsam og kur-produkter. Men, betyr dette at jeg like gjerne kan rense med f.eks simple wipes (som jeg elsker)? P.S. Hvilken børste snakker du om? The skincare? Hvor får jeg kjøpt den, og hvilken funksjon har den? Endret 13. april 2006 av Factory girl
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #6 Skrevet 13. april 2006 Veldig nyttig babbel. Dette stemmer jo overens med det jeg har kommet frem til med hårpleie- shampoen kan være helt basic, mens jeg bruker mer avanserte balsam og kur-produkter. Men, betyr dette at jeg like gjerne kan rense med f.eks simple wipes (som jeg elsker)? ← Ja, i teorien. Du kjenner huden din best, og ser hvordan den reagerer. Men jeg ville kanskje skylt med vann etterpå. Et annet produkttips jeg har, er Mild Clarifying Lotion fra Clinique. Denne inneholder ikke alkohol, men litt salisylsyre, og til og med min tørre hud tåler den. Ang. shampoer, spurte jeg akkurat en frisør om det skadet at jeg brukte samme shampo over tid (Resistance). Hun sa nei, og at jeg heller kunne bruke en kur i ny og ne hvis håret føltes tørt. Og for å avspore litt til: Oliven-shampoen fra Body Shop er super! Ingen silikoner, lukter godt, og håret blir medgjørlig etterpå.
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2006 Kan jo nevne det jeg har begynt å bruke nå:: Morgen:Som oftest bare vann i dujen, evnt. kombinert med dermal clay.Active moist etterpå. Kveld: Rens (Dermal clay) og m.d facial lotion. I tillegg bruker jeg clearing complex på de fæleste kvisene. Håper å finne et alternativ til Dermal Clay, da.. Har bare brukt facial lotion og clearing complex noen dager, som gjenstår enda å se om jeg får noen bra effekt. Men ser opplegget ellers greit ut? Vil opplegget gi nok effekt, rett og slett?
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2006 Ja, i teorien. Du kjenner huden din best, og ser hvordan den reagerer. Men jeg ville kanskje skylt med vann etterpå. Et annet produkttips jeg har, er Mild Clarifying Lotion fra Clinique. Denne inneholder ikke alkohol, men litt salisylsyre, og til og med min tørre hud tåler den. Ang. shampoer, spurte jeg akkurat en frisør om det skadet at jeg brukte samme shampo over tid (Resistance). Hun sa nei, og at jeg heller kunne bruke en kur i ny og ne hvis håret føltes tørt. Og for å avspore litt til: Oliven-shampoen fra Body Shop er super! Ingen silikoner, lukter godt, og håret blir medgjørlig etterpå. ← Men mild Clarifying lotion, er ikke det et ansiktsvann? Er det nødvendig når jeg bruker m.d facial lotion?
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #9 Skrevet 13. april 2006 Det høres jo bra ut, men du må passe på så du ikke tørker ut for mye. Jeg bruker Clearing Complex hvis jeg får en kvise, men den tørker ut ganske kraftig. Og hvis huden blir for tørr, kan du få mer kviser.
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 13. april 2006 Tusen takk for veiledningen..Tror jeg egentlig slenger flaske med dermal clay bakerst i skapet og bruker simple servietter inntill videre, verken jeg eller huden liker den ikke.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #11 Skrevet 13. april 2006 Det dummeste man kan gjøre er å sette sin lit til punktbehandling. Det er hele huden som er i ubalanse ikke bare på punktene... Har du mye tilstopinger i huden vil jeg anbefale deg å ta en skikkeligi utklemminge ller to Du kan godt bruke MD men da bare som kur. Etter å ha brukt det i lengre tid kan huden sensitiveseres og det er ikke bra. Dermalogica sin dermal clay cleanser eller special cleansing gel høres veldig riktig ut for deg, og jeg vil nok anbefale å fortsette med den. Du kan bruke en booster for å gi ekstra behandling i tilegg til active moist. Det at man føler produktene er kjedelige bør ikke få dere til å revurdere. Men efekten. Etter en skikkelig utklemming vil du merke god forskjell..
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 13. april 2006 (endret) Vel, jeg leter jo fortsatt etter en cleanser jeg kan like..hvorfor tror du special gel ville passe meg? I tillegg må jeg si at utklemming ikke fungerer overhodet på de storte prikkene på min hud. De sitter så dypt bare få av dem kommer ut, selv etter damping og klemming. Og de kommer like fort tilbake. Endret 13. april 2006 av Factory girl
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #13 Skrevet 13. april 2006 Det er bestandig veldig vanskelig å anbefale uten å se, fordi det kunder opfatter som problemer ikke alltid egentlig er slik... Ikke for å si at du lyver, ikke i det hele tatt, det er bare realiteten Blir du tørr i kinnene dine? Får du kviser når du stresser? Eller rundt mensen? Har du tenkt på at det kan komme innenfra? Som matintoleranse, og candida? Jeg tror special-cleansing gel er fin fordi den renser uten å tørke ut, og er fin for en kombinert hud.. Om kvisene du får kommer av at huden din er irriterende tørr kan ultra claming cleanser være tingen.. Vil anbefale deg å snakke med en erfaren hudterapeut jeg, de hjelper deg i butikken om du ikke har behandling. Men gå dit en dag uten makeup.. Hvilken makeup krem bruker du?
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #14 Skrevet 13. april 2006 (endret) Blir du tørr i kinnene dine? Svært skjelden. Bare når det er veldig kalt, eller jeg utsetter den for alt for sterke produkter. Får veldig skjelden tørr hud, kan gå uker uten fuktiskhetskrem (ikke at jeg gjør det, men det har skjedd). Får du kviser når du stresser? Nei, ikke mer enn vanlig. Eller rundt mensen? Ja, som regel en kjempediger underjordisk bombe som jeg kan klemme ut, før den så fylles opp. Tar uker før den er borte. Har du tenkt på at det kan komme innenfra? Som matintoleranse, og candida? Jeg lever sunt, og vil ikke betenge hudpromlemene mine som VELDIG store. Andre vil nok beskrive huden min som pen nok, spesielt når den er skjult av foundation. Så å gå så langt som å forske på dette med matintolerensa etc vil jeg heller forskje litt på senere, om det ikke forbedres. Jeg går for øvrig ikke på p-piller ol. som kan forstyrre huden. Hvilken makeup krem bruker du? YSL tein mat purete, spesielt bergenet for kombinert hud. Om kvisene du får kommer av at huden din er irriterende tørr kan ultra claming cleanser være tingen.. Vil anbefale deg å snakke med en erfaren hudterapeut jeg, de hjelper deg i butikken om du ikke har behandling. Men gå dit en dag uten makeup.. Skal ta med tid og råd til en hudpleietime en dag, men har foreløpig ikke tatt med råd, huden min er jo ikke SÅ ille, jeg vil bare ha den litt mer..perfekt. Og jeg må vel innrømme at jeg har slurvet skikkelig med hudpleien det siste halveåret, og vil nå "back on track". Endret 13. april 2006 av Factory girl
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #15 Skrevet 13. april 2006 Jeg har riktignok tørr hud, men Facial Cream hjalp ganske bra mot underjordiske kviser (som aldri kom opp til overflaten). Siden det har jeg byttet p-piller til Cerazette, og får nesten aldri slike kuler mer.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #16 Skrevet 13. april 2006 Det høres ut som du har en ganske normal kombinert hud factory girl. Slike kviser rundt mensen er jo veldig vanlig og er hormonelle. Disse vil du mest sannsynlig ha videre ugså, for å behandle hormonelle kviser er noe av det vanskeligste vi gjør... Det jeg ville gjort i første omgang ar å bytte ut den makeupkremen om den inneholder mineralolje eller massa silikoner.. Dette tetter huden så talget ikke kommer seg like lett ut. Det kan forårsake kviser. Dype... Prøv å finn noen som fører id-makeup, bare minerals. Eller glo minerals. Dette er mineralmakeup som ikke tetter huden på den måten.... Ellers syns jeg det høres ut som om du er flink jeg. Men husk at man må rense huden med produkt for at huden skal bli ren. Klær blir heller ikke rene uten vaskemiddel....
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #17 Skrevet 13. april 2006 (endret) Tusent takk utfyllende svar, gjest" Men blir konklusjonen da å skaffe seg Special cleansing gel, eller er dermal clay bedre? Eller skal jeg skaffe en fra M.D cosmectics? Og hva synes du om slike sminkefjernerwipes? Beklger alle spørsmålene, jeg er på jakt etter et best mulig hudpleieregimen for min hud, og etter en del bomturer (shisheido pureness etc) er jeg lei av å lete.. Bare minerals makeup skal jeg definitivt fått testet ut en dag, om jeg finner en hudpleier i området som fører det. Å bestille fra netter seg jo ut til å være litt kronglete, med tanke på farger og slikt. Rutinen blir da slik: Morgen:clenser( specil clensing gel, dermal clay eller en fra md..må besttemme meg.) Kveld:Cleanser, faciallotion og active moist. Kan jeg forresten droppeffunktighetskrem om morgen og i stedet bruke den om kvelden? Active moist fungerer så dårlig med fuktighetskremen min. Endret 13. april 2006 av Factory girl
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #18 Skrevet 13. april 2006 Hvilken rens du skal bruke avhenger hvor mye talg du har i huden, men special cleansing gel er jo en sikker rens å ta uansett. Så kan du heller kjøpe en maske som trekker ut urenheter og legge den bare i partier du har talg... Sminkefjernewipes er greit det så lenge du renser huden etterpå, dette fordi de inneholder endel ing. som ikke bør ligge igjen på huden... Dermed er det ganske unødvendig... Jeg skjønner du er lei av å lete, jeg har vært der selv...
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #19 Skrevet 13. april 2006 Men du, du trenger ikke ha en time for å få hjelp til å ta ut produkter hos hudpleier. Bare gå innom, si at du skal investere i en ny serie, og at du vil de skal ta på og se på huden din og anbefale. De kan kikke på huden din i butikk om du ikke har makeup på deg en dag...
Quirky Skrevet 13. april 2006 Forfatter #20 Skrevet 13. april 2006 Men til dere m.d-eksperter: Når man bruker sterke produkter som facial lotion, bør man ikke være forsiktet med å bruke andre masker på utsatte områder (som talget på haken mi) Jeg har vært hos hudpleier en gang, det endte med at hun prakket på med decleor-produkter som var helt feil for meg..Enkelte hudpleiere opptrer litt for ofte som hardcore selgere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå