Gjest meg Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Jeg har vært utsatt for vold i langvarige forhold, men det er lenge siden. Etter det har jeg vært i forhold der jeg ikke er blitt slått. Men nå har jeg opplevd vold igjen, og det er som om ALT dukker opp igjen, den dårlige selvtillita og selvfølelsen man får etter langvarig vold i forhold der vold skjer, og jeg sitter og er bekymret for at han som slo er LEI SEG NÅ... Jeg er litt av en hønemor, men det er kanskje en måte å glemme meg selv på..? En venninne har heldigvis advart meg slik at jeg ikke ble altfor forelsket. Hun vet at jeg lett blir over-forelsket og klarte å dempe meg. Men jeg har jo ennå følelser for han, selv om jeg ikke vil tilbake igjen. Jeg vil helst at det aldri hendte, og at forholdet kunne sluttet med vennskap, men det er vel urealistisk? Jeg er venner med mine fleste ekser, så jeg er ikke vant til at det blir bitterhet og hat. Jeg er til og med venner med (bare en) som slo meg, og jeg er gankske forvirret nå fordi jeg synes alt var så unødvendig. Jeg kommer ikke til å kontakte han i dag, ikke i morn, men kanskje om noen uker. Vi har noen personlige ting hjemme hos hverandre, og jeg bekymrer meg for at HAN ER LEI SEG NÅ... Sist gang vi kranglet, da var ikke vold inne i bildet, sov han nesten ikke på en uke. Jeg har selv store problemer med å konsentrere meg og sove nå, men jeg ser jo at et forhold med vold ikke er verd noe. Men er det håp for at vi bevarer vennskapet, eller i alle fall en del av det, selv om volden kom? Noen erfaringer?
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 og jeg bekymrer meg for at HAN ER LEI SEG NÅ... Det er IKKE ditt problem om denne personen er aldri så lei seg. Din jobb er å ta vare på deg selv og ditt liv, for ingenting er viktigere i livet ditt enn det. Jeg skjønner at det ikke er morro å avslutte vennskap eller forhold med uvennskap, det liker jeg ikke selv heller, men er dette virkelig mennesker du vil bevare et vennskap med? Hvorfor? Jeg har aldri blitt fysisk misbrukt men psykisk, opptil flere ganger, og så lenge den/de personene som gjorde deg vondt fremdeles er i livet ditt vil du aldri klare å komme deg videre. Det er ikke dermed sagt at dere må være enten venner eller uvenner, dere trenger ikke være noen av delene.
Gjest ute Skrevet 13. april 2006 #3 Skrevet 13. april 2006 Du må ikke bekymre deg over at han er lei seg. Du får kanskje dårlig samvittighet når du tenker stygt om han, fordi han er snill også? Du må legge all dårlig samvittighet for de som er slemme mot deg, til side. Alle har en god side selv om de har en slem også, men du må ikke la den gode siden deres ha innvirkning på dine valg og følelser. Ikke bevar vennskapet om det ikke er for din egen del og ikke for hans. Det at han er lei seg går sikkert over, du må sørge for deg selv nå, ikke bare andre. Vær litt egoistisk! Det er bra du er så selvreflektert, og ikke blir i slike forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå