Gå til innhold

fødselspenger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_millus_*
Skrevet

har jobbet de siste 7 månedene.har termin 30 april.har jeg krav på fødselspenger?

det står i et sjema jeg har fått at du må ha jobbet de siste 6 månedene å ha tjent så å så mye?hvor mye må man ha tjent?jeg har fast arbeid men skjønte ikke det når det sto at det var et beløp du måtte tjene tilsammen,har ca.17000,18000 før skatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18 000 per måned? Da har du nok rett på fødselspenger. Kravet er at en har jobbet 6 av de 10 siste mnd før fødsel.

på trygdeetaten.no kan du beregne hvor mye du får i fødselspenger.

Skrevet

Ville forresten søkt med en gang hvis du har termin om 2 uker. Saksbehandling tar sin tid.

Skrevet
Ville forresten søkt med en gang hvis du har termin om 2 uker. Saksbehandling tar sin tid.

:Nikke:

Skrevet

Papirene må være inne minst 14 dager før.

Gjest Gjest_millus_*
Skrevet

ja jeg er treig av meg :forvirret:

men jeg er til min mamma på besøk, går til legen i samme by som mammaen min bor å familien min. bor ca 5 timer unna.må ta båt.

Men det stod også i brevet at jeg må dokumentere inntekten min,

å så sto det at jeg ikke fikk noen penger før min arbeids giver hadde opplyst hvor mye jeg tjener.

Må JEG da sende dokumentasjon eller kan jeg bare skrive i søknaden at jeg ikke har de opplysningene å at de kan høre med arbeisgiveren min eller på ligningskontoret?

eller må jeg dra med båt til der jeg bor, der har jeg ikke familie å det tar 2 timer med sykebil til et sykehus.de har heller ikke jordmor der ute. så jeg har ikke lyst å dra hjem når jeg kan isteden for være 2 minutter unna et sykehus.

Skrevet

Du kan jo be arbeidsgiver sende de opplysningene rett til trygdekontoret for deg!

Skrevet

Du trenger ikke bo i nærheten av trygdekontoret for å sende inn søknad.

Søkand finner du på nett.

www.trygdeetaten.no

Fyll ut og send inn. Jeg tror ikke du har jobben med å dokumentere inntekt. Uansett har du vel fått lønnsslipper? Det viktigste er å få sendt inn søknaden, du kan ettersende dokumentasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...