Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #1 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg har begynt å trene på knebøy uten vekter. Har lest flere steder at det skal hjelpe til å stramme opp rumpe og lår! Men holder det å kun gjøre dette hver dag f.eks? Vil bli litt stremmere til bikinisesongen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 12. april 2006 #2 Del Skrevet 12. april 2006 Tja. Du vil vel kanskje merke en viss grad av forbedring når det gjelder musklenes stramhet, men sannsynligvis ikke mye. Sete og lårmuskelen er jo svært store muskler som tåler mye belastning. Om du har treningsverk dagen etter at du har tatt knebøyene betyr det at musklene har vokst litt. Uten motstand vil du ikke ha treningsverk etter noen ganger med øvelsen og da vedlikeholder du den muskelmassen du har bygd deg opp, men da vokser ikke muskelen lenger. Jeg ville ha trent utfall og en del andre øvelser i tillegg, samt at jeg ville ha gått på lange spaserturer. Det forbrenner fett. I starten vil man også få treningsverk av lange spaserturer, men det går fort over. Å kun trene en øvelse for stramme opp, er det ofte artikler om i glansede ukeblad. Det kommer av at "oppstrammende effekter" før sommeren selger veldig godt. Jeg har ennå til gode å høre om noen som gjennomfører disse øvelsene fire ganger i uken i lang tid. Som oftes er øvelsene glemt når neste blad kommer ut. Da er det store salgstrikset "Fem måter å kutte kaloriinntaket før sommeren" som opptar din oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #3 Del Skrevet 12. april 2006 Det FUNKER med knebøy ja Ikke farlig å gjøre det hver dag, men om du trener mye styrke ellers, så bør du holde deg til ca annenhver dag. Husk at musklene trenger hvile og restitusjon også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. april 2006 #4 Del Skrevet 12. april 2006 Og ensidig trening er i lengden både kjedelig og belastende så etterhvert kan det være ålreit å bygge ut reportoaret litt. Masse styrke du kan gjøre på gulvet hjemme uten vekter for resten av kroppen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regis Skrevet 12. april 2006 #5 Del Skrevet 12. april 2006 Hold deg til knebøy eller utfall. Det finnes nok av dill-dall trening for jenter der man skal ligge på siden for å trene yttersiden/innsiden av låret. Total vaste of time spør du meg. Øk vekter etterhvert og ikke vær redd for å få såkalt guttemusker. Det er en utrolig seiglivet myte når det gjelder jente og vekttrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 12. april 2006 #6 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Jeg trener knebøy og utfall 2-3 ganger i uken og det er kanonbra for lår og rumpe! Spesielt utfall! Så du bør trene det i tillegg. Men som nevnt - allsidig trening er viktig; du kan f.eks. lage deg et styrkeprogram med knebøy, utfall, pushups, rygghev og situps. Da får du trent hele kroppen Endret 12. april 2006 av Netten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #7 Del Skrevet 12. april 2006 Hva er knebøy og utfall...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 13. april 2006 #8 Del Skrevet 13. april 2006 Hva er knebøy og utfall...? ← Ta en titt på trim.no. Der er de aller fleste øvlser beskrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå