Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hilde K S
Skrevet

Guri. Jeg har opplevd mye rart av køsniking. En gang jeg hadde begynt å legge varer på båndet, kassadamen hadde dratt flere av varene gjennom piperen, kom det en dame og kjeftet meg opp etter noter fordi jeg snek i køen. Hun hadde da vitterlig satt SIN handlevogn ved kassen og skulle bare hente de siste tingene. Jeje.

Ser ikke noe galt i å plassere mannen i køen SAMMEN med handlevognen mens man henter det siste man trenger. Om noen kommer og presser forbi sin fulle vogn fordi at mannen står ved enden av kassen, (fordi hun brukte lenger tid på handlingen enn beregnet, måtte han gå forbi uten å betale for noe, flere andre hadde betalt etter at han gikk forbi), da blir jeg en smule irritabel.

Bruker jeg tid på å forklare slike personer om skikk og bruk?

Nei.

Hvorfor?

Fordi jeg ikke liker å bli kalt stygge ting av høylydte matroner i fleecejakke. Bortsett fra det, eier de ikke selvinnsikt og det er nytteløst å gjøre annet enn å le inni seg av disse patetiske menneskene. Om man ikke har tid til å vente de minuttene det tar å stå i kø, har man faktisk ikke tid til å handle akkurat da. I grunnen kunne de fint ventet til senere.

Jeg tror jeg kunne ha skrevet bok om rare butikk-episoder.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet
Ser ikke noe galt i å plassere mannen i køen SAMMEN med handlevognen mens man henter det siste man trenger. Om noen kommer og presser forbi sin fulle vogn fordi at mannen står ved enden av kassen, (*snipp*), da blir jeg en smule irritabel.

Det var det jeg noe klønete prøvde å få frem. Jeg skjønte ikke at det var snakk om å plassere fyren ved kassa før handleturen i det hele tatt har startet, for det har jeg aldri sett i praksis.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Det var det jeg noe klønete prøvde å få frem. Jeg skjønte ikke at det var snakk om å plassere fyren ved kassa før handleturen i det hele tatt har startet, for det har jeg aldri sett i praksis.

Det skjer det også. Jeg tror eg har opplevd det meste av rare ting som kan skje på butikk og buss. Det er nok en mulighet for at jeg tiltrekker meg snodige mennesker. ;)

Skrevet
Jeg synes det blir litt feil hvis kona fiser rundt i butikken med handlevogna, for så å brøyte seg vei frem til kømannen foran kassa. 

Jeg ser ikke noe i veien for at kømannen blir plassert i køen med handlevogn mens kona jogger rundt for å finne noe hun har glemt.

Enig i dette.

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, jeg vil også presisere at hvis man skal sette noen i køen, må de samtidig ha handlevognen der, det nytter ikke å presse seg frem med vognen til en som står uten noenting. Men oftest så gjør jeg dette når det er så fullt i butikken at det er kjappere å løpe rundt i butikken etter de tingene jeg mangler uten vogn, slik at den ene av oss står med vognen i kø mens den andre henter de tingene vi mangler.

Skrevet

Jeg må si at jeg er tilhenger av køsystemet de har i mange andre land, der det er én kø som leder til flere kasser. På den måten blir det mest mulig rettferdig.

Ellers er jeg enig i at det er greit å "holde av" plass i køen om man bare har glemt noe, men ikke for å plukke med alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...