Gjest Miloine Skrevet 13. april 2006 #21 Skrevet 13. april 2006 Alvorlig talt? Jeg kan godt sette jentungen til å stå i kø for meg jeg, hvis det er det om å gjøre..... ← Enig. Veldig ofte sønnen min på 15 står i kø for meg. Ser ikke problemet.
aline Skrevet 13. april 2006 #22 Skrevet 13. april 2006 og at de plasserer mannen der slik at de slipper å stå i kø? hva gjør mannen da liksom? om han ikke står like lenge i kø? jeg kan nok gå til nyåpnet kasse selv om jeg ikke står først i køen, men jeg ser alltid an, går ikke de andre over når de ser det åpnes ny kasse, DA går jeg. missliker også de som sniker med unnskyldningen om lite å kjøpe og dårlig tid, hva om jeg også har dårlig tid, OG har mer å betale for, jeg får jo ikke akkurat BEDRE tid ved at jeg skal slippe forran alle som har mindre en meg i kurven? også hater jeg virkelig de som står bak meg i kø med vogn også har de så dårlig tid at de dytter vogna inn i meg! tror de liksom at de kommer fortere frem dersom de dytter meg fremover? j*vla idioter! og dem finnes det mange av altså, de er gjerne flere sammen som prater og bare passer på å stå så nær at de skal være sikker på at det ikke kommer noen imellom eller noe, også dytter de hele den dumme vogna si opp i rompa på meg. hissig blir jeg av sånt. det holder gjerne i noen sekunder om jeg snur meg og ser stygt på dem, men jeg bør nok begynne å si ifra verbalt, da vogna kjapt kommer opp i ryggen på meg igjen så fort jeg snur meg igjen.
monja Skrevet 13. april 2006 #23 Skrevet 13. april 2006 Jeg stiller flere ganger opp mannen min i kø sånn at jeg får henta det siste vi mangler. Men stort sett er det om jeg kommer på noe etter at vi begge har stilt oss i køen da. Det er sjelden jeg bruker det som ren taktikk. Men det er jo ikke sniking, heller effektivisering synes jeg. Og ja, jeg går til den nyåpnede kassen om jeg er bakerst i køen. Er da vel ikke min feil at de andre er treige i avtrekkeren? Og jeg slipper ALLTID dem som har lite forbi meg i køen. Det er ren høflighet synes jeg. Om det står noen bak meg som skal ha ei brusflaske og røyk skal de ikke behøve å stå og vente på meg som har vogna full.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #24 Skrevet 13. april 2006 Tja, kanskje småfrekt? Men det finnes en type kø-(u)kultur som er svært utbredt og som jeg syns er mye mer irriterende: Det er laang kø i kassa. Dama kaller opp en ekspeditør til "Kø i kassa!!" - og hva skjer? Alle de som står BAKERST fyker frem til den/de nyåpnede kassene Det burde da virkelig være slik at køen(e) flyttet seg i samme rekkefølge?? Med denne metoden kommer gjerne de som har stått kortest tid i kø først!? Ambi ← Dette er jeg så frekk å gjøre, men det er fordi jeg ikke har tid, ikke engang i et kvarterfriminutt å stå og vente på 13 gamle damer med fullstappede handlevogner. Da kan JEG komme med en butikkting å irritere meg over. Gamle damer som diskuterer i køen hvor irriterte de er på all ungdommen som reker rundt i butikken i skoletiden. Hørt om å handle klokka 3, hæ?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #25 Skrevet 13. april 2006 Hvis de står i køen med handlevogna, har jeg ikke noe mot det, men synes det er rart hvis en person står alene med tomme hender og uten vogn/kurv. Synes det er verst med folk som bruker evigheter på å betale, enten det gjelder folk som skal bruke opp alle femtiøringene de har samlet opp det siste året eller folk som skal betake ei flaske brus med kort og som får problemer med kortet. AAAAAAARRRRRRRRG!
Ambi Skrevet 13. april 2006 #26 Skrevet 13. april 2006 Dette er jeg så frekk å gjøre, men det er fordi jeg ikke har tid, ikke engang i et kvarterfriminutt å stå og vente på 13 gamle damer med fullstappede handlevogner. Da kan JEG komme med en butikkting å irritere meg over. Gamle damer som diskuterer i køen hvor irriterte de er på all ungdommen som reker rundt i butikken i skoletiden. Hørt om å handle klokka 3, hæ? ← Javel - så din tid er mer dyrebar enn min? En fjortis er selvsagt MYE hardere angrepet av tidsklemma enn en annen ordinær fulltidsarbeidenen 3-barnsmor som skal rekke barnehagen før den stenger Ambi
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2006 #27 Skrevet 13. april 2006 Javel - så din tid er mer dyrebar enn min? En fjortis er selvsagt MYE hardere angrepet av tidsklemma enn en annen ordinær fulltidsarbeidenen 3-barnsmor som skal rekke barnehagen før den stenger Ambi ← Hoho, fjortis? Hvorfor dette personangrepet, da? Hvem drar til barnehagen mellom kvart over 11 til 12 på den butikken som ligger rett ved skolen, uansett?
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #28 Skrevet 13. april 2006 Jeg ser ikke problemet...? Så lenge han ikke oppholder køen ved å vente på kona, så er det vel ikke noe problem? Han står jo i køen og venter som alle andre, og kona handler samtidig... Vi kan godt finne på å gjøre det sånn vi også, det har faktisk ikke falt meg inn at det gikk an å irritere seg over det.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #29 Skrevet 13. april 2006 Jeg synes det blir litt feil hvis kona fiser rundt i butikken med handlevogna, for så å brøyte seg vei frem til kømannen foran kassa. Jeg ser ikke noe i veien for at kømannen blir plassert i køen med handlevogn mens kona jogger rundt for å finne noe hun har glemt.
Amanlis Skrevet 13. april 2006 Forfatter #30 Skrevet 13. april 2006 Jeg ser ikke noe i veien for at kømannen blir plassert i køen med handlevogn mens kona jogger rundt for å finne noe hun har glemt. ← Det gjør ikke jeg heller, men å løpe fram og tilbake i butikken og fylle opp handlevogna når ho ikke klarer å bære mer, for så å ta flere slike runder synes jeg er drøyt.
Gjest Gjesta Skrevet 13. april 2006 #31 Skrevet 13. april 2006 Jeg ser ikke noe i veien for at kømannen blir plassert i køen med handlevogn mens kona jogger rundt for å finne noe hun har glemt. ← Det var det jeg tenkte på da. Jeg kan godt stille meg i køen på slutten av handleturen, mens mannen henter de siste tingene som står plassert litt her og der (eller omvendt).
Gjest Binna Skrevet 13. april 2006 #32 Skrevet 13. april 2006 Hvis de står i køen med handlevogna, har jeg ikke noe mot det, men synes det er rart hvis en person står alene med tomme hender og uten vogn/kurv. Synes det er verst med folk som bruker evigheter på å betale, enten det gjelder folk som skal bruke opp alle femtiøringene de har samlet opp det siste året eller folk som skal betake ei flaske brus med kort og som får problemer med kortet. AAAAAAARRRRRRRRG! ← Kortproblemer er jo ofte banken sin feil da, resten du nevner er selvsforskyldt.
Gjest Binna Skrevet 13. april 2006 #33 Skrevet 13. april 2006 Jeg ser ikke problemet...? Så lenge han ikke oppholder køen ved å vente på kona, så er det vel ikke noe problem? Han står jo i køen og venter som alle andre, og kona handler samtidig... Vi kan godt finne på å gjøre det sånn vi også, det har faktisk ikke falt meg inn at det gikk an å irritere seg over det. ← Jeg har ALDRI sett noen gjøre det sånn. Det høres litt drøyt ut... Om mannen stiller seg i kø med vogna, og hun går og henter smør og en sjokolade så er det jo helt greit.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #34 Skrevet 13. april 2006 Man handler først, stiller seg i kø etterpå. Hva om kona ikke er ferdig å handle når det blir dems tur å betale?Skal vi andre stå og vente da til det kvinne menneske er ferdig med å fly i butikken?Hvor mye senere går ikke kø avviklingen da? Nei, gå å handle først, still dere i kø etterpå. Jeg selv har opplevd at mannen står i kø m vogna, mens kona flyr rundt og plukker med seg, og når de kommmer til kassen er de ikke ferdige en gang.
Gjest Embla s Skrevet 13. april 2006 #35 Skrevet 13. april 2006 også hater jeg virkelig de som står bak meg i kø med vogn også har de så dårlig tid at de dytter vogna inn i meg! tror de liksom at de kommer fortere frem dersom de dytter meg fremover? j*vla idioter! og dem finnes det mange av altså, de er gjerne flere sammen som prater og bare passer på å stå så nær at de skal være sikker på at det ikke kommer noen imellom eller noe, også dytter de hele den dumme vogna si opp i rompa på meg. hissig blir jeg av sånt. det holder gjerne i noen sekunder om jeg snur meg og ser stygt på dem, men jeg bør nok begynne å si ifra verbalt, da vogna kjapt kommer opp i ryggen på meg igjen så fort jeg snur meg igjen. ← Jeg tar feigingvarianten i sånne tilfeller jeg; Sier høyt og tydelig til de jeg måtte være sammen med "au, de bak meg dyttet vogna si på meg" eller noe lignende
Pusekatt Skrevet 13. april 2006 #36 Skrevet 13. april 2006 det holder gjerne i noen sekunder om jeg snur meg og ser stygt på dem, men jeg bør nok begynne å si ifra verbalt, da vogna kjapt kommer opp i ryggen på meg igjen så fort jeg snur meg igjen. ← Av egen erfaring vet jeg at det hjelper å si ganske høyt (slik at mange andre rundt hører det) noe i retning av "KAN DU GI FAEN I Å KJØRE PÅ MEG MED VOGNA DI?!?!?" Dette brukes vel og merke ved tredje påkjørsel, etter å ha snudd meg å sett stygt på vedkommende de første to gangene. Pleier ikke å bli noen fjerde påkjørsel da, for å si det sånn.....
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #37 Skrevet 13. april 2006 Slikt irriterer meg, og det forekommer sdom regel på butikker hvor køen gjerne tar 20 min å stå i (eks Rimi Tjøme om sommeren). Gjør det umulig å velge kø, og svært irriterende med brøyting av handlevogner frem til kassa når de er ferdige. Det gjør at køen tar lengre tid for "uskyldiuge kunder", som eks skal ha en melk og 2 is, når de som kommer inn samtidig i butikken havner foran i køen med et berg av varer. Ikke uten grunn at mange billettutsalg (eks konserter) selger billetter til de som står i kø for seg selv, slik at man ikke kan bytte på å stå i kø over lengre tid.
Pusekatt Skrevet 13. april 2006 #38 Skrevet 13. april 2006 Og jeg slipper ALLTID dem som har lite forbi meg i køen. Det er ren høflighet synes jeg. Om det står noen bak meg som skal ha ei brusflaske og røyk skal de ikke behøve å stå og vente på meg som har vogna full. ← Helt enig. Men bare hvis folk spør, eller jeg tilbyr folk selv å gå foran meg. Folk som marsjer inn i køen og erklærer "jeg går før deg, jeg, for jeg skal bare ha melk og brød" - da pleier jeg å svare at det er faktisk kø her, og den slutter der *peke mot slutten av køen*.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #39 Skrevet 13. april 2006 Jeg synes det er irriterende når jeg har femm min ekstra om morgenen og bestemmer meg for å stikke innom kaffebrenneriet og så har jeg stått i kø i flere minutter og tror at nå er det snart min tur og så kommer det noen inn som kjenner den personen som står forran meg i køen og får vedkomenet til å kjøpe for seg, men jeg ville sikkert gjort det samme hvis ejg kom inn og så noen kjente først i køen.
Saeria Skrevet 13. april 2006 #40 Skrevet 13. april 2006 Greit nok om det bare er noen få ting det er snakk om, men når fruen løper i kamikazestil rundt i butikken og stapper vogna full før a presser seg fremover i en laaaaaang kø frem til mannen som allerede står ved kassa og venter, da synes jeg at en har lov til å bli iriitert Plutselig tar handlerunden til alle andre som har gått og plukka sine varer før de stelte seg i kø, myye lengre tid. Om det er noen få ting, bryr det meg ikke. En stappa full vogn som skvises forbi alle i køen, litt irriterende ja. Jeg tok kanskje litt i når jeg sa det burde bli ulovlig, men når andre kone har komt løpende med en stappafull vogn og en selv står der med en ost og en pakke pølser uten at dama har noen intensjon om å slippe en foran sånn at en kan gå....sukk.. Ja det skjedde for et par dager siden....og alle de andre kassene var smekkfull av folk i kø.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå