Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forelsket i en av bestekompisene til xen min...jeg vet han likte meg veldig godt før, men nå har vi ikke sett hverandre på en stund, og jeg vet ikke hvor landet ligger...

for min x er det ok med tanke på meg og kompisen, men greia er at jeg får meg ikke til å gjøre noe med det...kjipt å bli avvist...skal jeg bare hoppe i det?

dette skal gå bra for alle parter hvis han er interessert, det må jeg nevne!

vanskelig situasjon :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopp i det du, du kan ikke få værre en nei

Skrevet

trådstarter her..

:sjarmor: jeg har veldig lyst...men...tenk om jeg går helt på trynet da :tristbla:

DEN SOM INTET VÅGER, INTET VINNER... :klappe:

jeg må bare våge...eller?

Gjest baby-E
Skrevet

jeg hadde ikke villet blitt sammen med bestisen til exen.

Skrevet

Man vet aldri hvor den rette er, kanskje i nettopp kompisen til din eks? :)

Gjest Kålungen
Skrevet

Jepp, hopp i det, du har jo ikke noe å tape, det verste du kan få er ett nei :klem:

Skrevet

be han ut på et par pils, så ta det derfra (hvis han blir med da) :)

Skrevet

trådstarter her; ønsker gjerne flere tilbakemeldinger og erfaringer innenfor dette temaet :)

Skrevet

Problemet ditt er ikke at han er bestevenn til eksen din, men at du har frykt/angst for å ta initiativ. Angst kan komme av to ting: Mangel på selvtillit og et mulig tap for deg. Har du stor selvtillit frykter du ikke tapet.

Når du føler angst/frykt har du tre valg. Ja, du har valg.

Det ene valget er å være passiv. Det resulterer i impulsivitet eller unnvikelse.

Det andre valget er å reagere med å bekymre deg, klage over problemet og opptre som et offer/en martyr. Når du lufter disse problemene med andre vinner du, men de du tar opp problemet med blir påvirket av din negative energi. Da mister du andres støtte, og det fører igjen til angst. Dette vil alltid føre til en negativ sirkel.

Det siste valget, og den eneste løsningen på angst/frykt er mot. (Det er unntak, som f.eks. å hoppe fra et 10-etasjes bygning. Da er rette løsning å unnvike problemet.)

I dette tilfellet vil mot være å ta initiativ.

Når du handler med mot fører utfallet ALLTID til økt selvtillit. Det går aldri an å feile. Du lærer av dine feil, og gjør ting annerledes når lignende situasjoner oppstår senere. Du utvikler deg rett og slett som person. Når du tar mot til deg og tar initiativ vil du heller aldri angre på at du ikke tok initiativ.

Så du må bare ta initiativ. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort.

Skrevet

trådstarter her igjen: tusen takk valentino :)

jeg frykter avvisning fordi jeg liker han så godt, men motet mitt sier at livet går videre om det ikke blir noe, er mange andre godbiter der ute :):):)

nå bare gleder jeg meg!!!

Skrevet
trådstarter her; ønsker gjerne flere tilbakemeldinger og erfaringer innenfor dette temaet  :)

Hm. Jeg hadde en ex, men vi var ikke sammen i mer enn en måneds tid. Det må sies at han la mer i forholdet enn jeg gjorde. Etter noen år ble vi venner igjen, da jeg flyttet til byen han bodde i. Senere forelsket jeg og kompisen hans seg. Dette likte ikke min ex så veldig godt- han brøt faktisk kontakten med kompisen. Jeg har alltid syntes det var merkelig at han brøt kontakten med kompisen, ikke med meg men.

For meg var det riktig å bli sammen med kameraten til exen min, pga han er den jeg vil tilbringe livet mitt sammen med. Nå har verken jeg eller kjæresten kontakt med exen min, men det har andre årsaker da.

Så hvis du tror denne gutten kan være den rette (jeg forstår at det er vanskelig å si noe om dette så tidlig ... ) så ville jeg gått for det. Eller, det ville jeg gjort uansett- siden exen din sier han ikke har noe imot det! Håper bare han ikke skifter mening. Forstår jo at det er vanskelig når du ikke vet om han er interessert, men jeg sier som andre her: Hopp i det!!

Lykke til! :)

Skrevet

å, så godt å høre sånt :) kjekt å se andres erfaringer også!!!

men hvordan endte dere sammen? forslag til hvordan jeg skal ta initiativ?

-trådstarter-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...