Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 1) Jeg er idag i fast jobb ( er sykemeldt) , jeg må melde meg som arbeidsledig når jeg søker attføring.. Hva da med jobben .. Må denne sies opp på dette tidspunktet? 2) Jeg har tenkt søke attføringsstøtte til skolegang.. Hva skjer når det er ferie fra skolen? Vil jeg ikke få noe støtte da.. ? 3) Hvor mye skatt trekker man totalt av attføringspengene..? Og beregner de hva du skal ha utbetalt 66% av lønn før skatt fra fjoråret? På forhånd takk for hjelpen
Gjest Fruktfat Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 nei, du skal ikke si opp. om du ikke får innvilget attføring får du friskmelding fra atetat, dvs at du får vanlig lønn i de tre (?) mnd det egentlig er karantene når du sier opp selv. du får attføringspenger hver mnd selv om det er ferie fra skolen, men når du ta ferie skal dette føres opp på meldekort (om jeg ikke tar helt feil). attføringsSTØNAD derimot, får du kun når det er skole (til skolebøker, reiseutgifter) har ikke peiling på hvor mye skatt man blir trukket, men attføringspengene blir regnet ut fra det siste året eller de tre siste årene, det som gir deg mest. driver med dette nå jeg også, og måtte jo registrere meg som arbeidssøker på aetat. problemet er jo at du skal skrive hva slags jobber du er interessert i, og for meg er det et stort problem. jeg kan jo ikke forstette i jobben min, og skal søke om YA, så jeg kan jo ikke søke på samme jobb. ikke har jeg erfaring innen noe annet, eller kan bruke utdannelsen min til noe annet. det står jo at du skal søke på ting du har utdannelse og erfaring med, men det kan jeg jo ikke! så jeg skrev opp ting jeg kunne tenke meg å jobbe med senere.
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2006 #3 Skrevet 12. april 2006 nei, du skal ikke si opp. om du ikke får innvilget attføring får du friskmelding fra atetat, dvs at du får vanlig lønn i de tre (?) mnd det egentlig er karantene når du sier opp selv. du får attføringspenger hver mnd selv om det er ferie fra skolen, men når du ta ferie skal dette føres opp på meldekort (om jeg ikke tar helt feil). attføringsSTØNAD derimot, får du kun når det er skole (til skolebøker, reiseutgifter) har ikke peiling på hvor mye skatt man blir trukket, men attføringspengene blir regnet ut fra det siste året eller de tre siste årene, det som gir deg mest. driver med dette nå jeg også, og måtte jo registrere meg som arbeidssøker på aetat. problemet er jo at du skal skrive hva slags jobber du er interessert i, og for meg er det et stort problem. jeg kan jo ikke forstette i jobben min, og skal søke om YA, så jeg kan jo ikke søke på samme jobb. ikke har jeg erfaring innen noe annet, eller kan bruke utdannelsen min til noe annet. det står jo at du skal søke på ting du har utdannelse og erfaring med, men det kan jeg jo ikke! så jeg skrev opp ting jeg kunne tenke meg å jobbe med senere. ← Er i samme problem selv, jeg kan ikke fortsette med det jeg gjør nå.. Og det er jo bare slike jobber jeg får..Siden jeg ikke har noe utdannelse bortsett fra vgs.. Jeg skal ta sikte mot førskolelærer tenkte jeg.. Men først må jeg ta opp fag , så jeg har fire år foran meg:)
Gjest Fruktfat Skrevet 14. april 2006 #4 Skrevet 14. april 2006 fra aetat får du støtte til inntil tre år, og maks 50 000 pr år eller 100 000 totalt... (mulig det er mulig å søke om mer, men det er jeg ikke sikker på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå