Gå til innhold

Mulig å hacke seg inn på MSN..?

Anbefalte innlegg

Gjest camillo
Skrevet

I dag da jeg var logget på MSN, fikk jeg en skjennepreken av de sjeldne, tilsynelatende fra en venn jeg har lagt til i lista selv.

Det kom melding om at han logget på max 1 minutt etter dette, og da forstod han (også tilsynelatende...) ikke hva jeg mente da jeg spurte ham hva i all verden det skulle bety...

:ler:

Så da blir spørsmålet: er det mulig å hacke seg inn i andres samtaler på MSN? Kan det ha vært noen andre enn ham selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han bruker en "offentlig" maskin kan det hende at han har blitt logget på automatisk selv om det er en annen som har brukt maskina. Ellers er det jo lett å bytte brukernavn midlertidig i msn, så noen felles kjente kan ha "forvirret" deg, kanskje. Ellers vet jeg ikke.

Gjest camillo
Skrevet
Hvis han bruker en "offentlig" maskin kan det hende at han har blitt logget på automatisk selv om det er en annen som har brukt maskina. Ellers er det jo lett å bytte brukernavn midlertidig i msn, så noen felles kjente kan ha "forvirret" deg, kanskje. Ellers vet jeg ikke.

Var ingen offentlig maskin.

Kan heller ikke ha vært noen felles kjente, da jeg ikke tror noen andre heller hadde det helt store grunnlaget for å bli så sure. :ler:

Skrevet (endret)

Hvis han har et litt ustabilt nett eller en litt surrete router, så kan det være han er blitt logget av like etter at han trykket "send" og så kom forbindelsen i orden igjen like etterpå, slik at du så at han logget på igjen.

Ser min egen PC gjør det der av og til, og et par av mine kontakter ser ut til å logge seg av og på stadig vekk. Har spurt dem om fenomenet og de sier det er nettet som er ustabilt på deres kanter.

Edit: tegnsetting

Endret av Cata
Skrevet

Veel...jeg har opplevd at noen har kommet seg inn på min msn og snakket til meg som om de var meg (fordi jeg har to kontoer, og den ene er lagt til den andre)

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Ja, det er mulig. Niesen min ble frastjålet både hotmailadresse og passord fra en fyr som hacket seg inn. Det ga selvfølgelig fyren muligheten til å ta kontakt med alle i hennes adresseliste. For disse så det jo ut som det var henne som var logget på. Han var skikkelig ufin... Hun måtte be alle sine kontakter om å både blokkere og slette henne til hun fikk seg en ny hotmailadresse.

Endret av Bodillen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...