Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Jeg ser at jeg kan få fradrag for kjøring til og fra barnehagen, MEN... Er det noen som vet hvilken post jeg fører det i ? Jeg leste at barnehagen måtte være mer enn 2,5 km. fra hjemmet for å få kilometer godtgjørelse. Vår barnehage er bare 2 km. unna, men jeg reiser jo hjem igjen etter avlevering, så kan jeg skrive 4 km. tur-retur ? Håper noen kan hjelpe.
Snupsi79 Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Når det står av barnehagen må være minst 2,5 km fra hjemmet, så må den være minst 2,5 km fra hjemmet. Det spiller ingen rolle hva km stand tur-retur er.
Gjest lilletroll Skrevet 12. april 2006 #3 Skrevet 12. april 2006 Og det går under barnefradraget, altså det samme sted hvor du fører barnehageutgiftene, slik at om du har full barnehage har du brukt opp fradraget på 25 000, og får uansett ikke ført noe på kjøring. (Jeg må kjøre flere mil ekstra til bhg hver dag, men får ikke skrevet av noe fordi barnefradraget er oppbrukt på barnehagebetalingen. )
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #5 Skrevet 12. april 2006 Det var meg over. Jeg tror sannelig barnehagen er 2,5 km unna
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #6 Skrevet 12. april 2006 Det står litt om det på denne siden http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=165950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå