Gå til innhold

baby som kun vil sove m mamma

Anbefalte innlegg

Gjest trøtt mamma
Skrevet

Hei. Jeg har en 8mndrs baby som bruker puppen som smokk om natten. Får henne ikke til å sove i egen seng heller. Hun er en riktig mammadalt & jeg begynner og bli ganske sliten. Har noen tips og komme med? Hun tar ikke smokk. Har prøvd 8 forskjellige typer. :grine:

Hilsen meg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 8 måneders gammel baby kan godt vennes av med pupp og mammakos om natta. Legg deg på et annet rom og la pappaen ta henne når hun våkner. Tilby vann, ro ned, synge osv.

Og regn med at det blir slitsomt noen netter, greit å gjøre sånt i helger/ferier, når man ikke må tidlig opp og på jobb.

Skrevet

Hei!

Har samme problemet jeg, gitt!

Det er slik med disse små, at fra de er 3 mnd så blir de for hver dag mer bevisst på hva de selv ønsker, og mer bestemt på å få det slik de vil. Hvis de først blir vant til å sove sammen med mamma, blir de slettes ikke glad hvis man forsøker seg på å legge Lille i egen seng..

Jeg tror det eneste som nytter er å ta noen dager hvor du konsekvent legger Lille i sin egen seng. H*n kommer sannsynligvis til å skrike mye, til langt på natt. Legg Lille i sin egen seng, prøv å roe h*n med sang, stryke på kinnet osv. Hvis dette ikke hjelper (og det gjør det sannsynligvis ikke, men da vet h*n iallefall at du er der...) tar du Lille opp, trøster, roer ned, og prøver igjen. Helt til h*n sovner. Dette vil sannsynligvis ta flere dager.. Det høres brutalt ut, men det er den eneste metoden jeg har hørt om som nytter.. Til gjengjeld begynner Lille å sove hele natta gjennom så snart dette "krafttaket" er over.. Iallefall i alle de tilfellene jeg har vært borti. Er det en pappa i bildet som kan hjelpe, og bytte på å bære og trøste på natta..? Hvis han jobber er det kanskje lurt å legge det til en helg?

Skrevet

Jeg husker hvor slitsomt dette var. Noe jeg hadde hell med var: Jeg hadde på meg nattkjole eller T-skjorte noen netter slik at det luktet masse mamma, etterpå la jeg den i senga sammen med ungen. Vi flyttet også senga på eget rom. Da h*n skrek tok pappa og trøstet. Skjorta med mammalukt gjorde at ungen roet seg lettere. Jeg husker det tok noen netter før h*n sov rolig gjennom hele natten. Vi gjorde dette først da vi merket at nattevåken kun var kos og puppen fungerte som smokk.

Håper du får noen råd du kan benytte så du ikke sliter deg ut.

Sender deg en stor :klem: og ønsker deg lykke til og at du snart får sove godt.

Skrevet

Det går over. Mitt råd er hold ut, forsøk å sove så godt du kan. Det er en grunn til at hun er slik, det er et behov hun har. En babys behover er meget viktige å ta hensyn til. Plutselig en dag har alt blitt mye bedre, og du har et trygt barn som vet hun har en mamma som er der for henne,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...