Gjest Lora Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Hva kan man gjøre med en katt som forstyrrer min og samboern min med at vi får ikke sove for katten skal hele tiden ut står og graver på døra så vi må slippe han ut og da han viser at han skal inn graver han like mye og mjauer. Og han flyr inn og ut hele tiden blir veeeeeldig sliten av det men elsker jo katten. Er det noen forslag her ,råd ?
Gjest Lora Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 Oki he he Men da må vi ha en helt ny dør da så få kattedør i den , noen som vet hvor dyrt det kan bli ?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #4 Skrevet 11. april 2006 Håper for guds skyld at katten har kattedo, vann og mat inne til enhver tid. Er det så at den har det er det ingen grunn for at katten må ut. Er det ikke så at det er tilfelle kan dere gi den bort til noen som forstår kattens mest elementære behov og nødvendigheten av det.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #5 Skrevet 11. april 2006 Oki he he Men da må vi ha en helt ny dør da så få kattedør i den , noen som vet hvor dyrt det kan bli ? ← Må ikke ha ny dør - skjær hull i den dere har eller ved side av. Kattedøren i seg selv koster ikke så mye. Katter liker å ha oversikt over sitt territurium. De lukter, ser og hører mer enn oss og en kort sniff utenfor kan fortelle alt de trenger å vite om området - derfor disse korte turene ut og inn. Hvis du er standhaftig og ikke lukker den ut om natta kan den (kanskje) vennes av med natteturene sine.
Gjest Lora Skrevet 11. april 2006 #6 Skrevet 11. april 2006 Ja katte pusen har inne do, vann og mat han har det toppers han som en katt skal ha det Det er bare den rekingen som er slitsomt ellers er jo vi god med han og han god med oss Elsker katter nei vil ikke gi den bort
Gjest Lora Skrevet 11. april 2006 #7 Skrevet 11. april 2006 Ja må kansje venne den av med sine nattlige turer tuuuuuuuuuusen takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #8 Skrevet 11. april 2006 Flott hvis du greier å venne han av med de nattlige turene. Da er jo problemet løst.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #9 Skrevet 12. april 2006 Bare la katten være ute om natta, den trenger bare en natt eller to på å forstå at det ikkenytter å mase. Når dere gir etter hver gang skjønner den at det nytter å mase.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #10 Skrevet 12. april 2006 Det er ikke en meget bortskjemt og selskapsyk siameser du har? Jeg hadde en siameser en gang, men ga den bort. Den holdt på å plage vettet av meg...
Gjest Binna Skrevet 12. april 2006 #11 Skrevet 12. april 2006 Håper for guds skyld at katten har kattedo, vann og mat inne til enhver tid. Er det så at den har det er det ingen grunn for at katten må ut. Er det ikke så at det er tilfelle kan dere gi den bort til noen som forstår kattens mest elementære behov og nødvendigheten av det. ← Hvorfor sier du det? Det er vel et ikke et helt ukjent problem som blir nevnt her. Det er jo fristende å slippe katten dit den maaaser om å gå, og jeg kan love deg at de kan ha lyst til ut, selv om de har det de trenger inne... Kattene mine HATER lukkede dører, de skal ha full oversikt. De vil selvsagt bestemme selv om de skal være inne eller ute, og slaven deres skal bare se og gjøre som de ønsker... Vil anbefale dere kattedør og sov i ro. Hjelper å la den skrape litt uten at man kommer løpende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå