Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Jeg har kjøpt meg en muskelstimulator. I den forbinnelse lurer jeg på om det er noen av dere som har erfaring med dette? Blir veldig glad om noen kan si litt om hvordan du brukte det: hvor ofte, hvor på kroppen, hvorfor osv. Selv ønsker jeg å gå ned noen kilo, og stramme opp en god del. Hvilke resultater har du fått?
Yme Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Jeg har kjøpt meg en muskelstimulator. I den forbinnelse lurer jeg på om det er noen av dere som har erfaring med dette? Blir veldig glad om noen kan si litt om hvordan du brukte det: hvor ofte, hvor på kroppen, hvorfor osv. Selv ønsker jeg å gå ned noen kilo, og stramme opp en god del. Hvilke resultater har du fått? ← Først og fremst så er det ikke sundt å skyte masse strøm gjennom kroppen. Den elektriske greia de forbrenner ikke fett... den strammer bare musklene dine litt, så de blir bygd på en rar og unaturlig måte, siden musklene ikke blir brukt naturlig... Kom deg på helsestudio og slutt å spis sukker. 2
Gjest Hilde K S Skrevet 13. april 2006 #4 Skrevet 13. april 2006 Å stramme opp muskler fører ikke til at man går ned noen kilo. Muskler veier mer enn fett. Du riskikerer faktisk å gå opp noen kilo med slike apparater. Samtidig blir du kanskje kvitt en depresjon med all den elekstrisiteten du kjører gjennom kroppen, hehe. 1
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 16. april 2006 #5 Skrevet 16. april 2006 Først og fremst så er det ikke sundt å skyte masse strøm gjennom kroppen. Den elektriske greia de forbrenner ikke fett... den strammer bare musklene dine litt, så de blir bygd på en rar og unaturlig måte, siden musklene ikke blir brukt naturlig... Kom deg på helsestudio og slutt å spis sukker. ← Det du skriver her er bare tull. Den strømmen som kommer fra disse apparatene er signalstrøm. Dette er svake signaler som ikke er farlige på noen måte. Apparatene blir også brukt i helsevesenet som smertestillende i stedet for medikamenter. Desuten økes blodsirkulasjonen, noe som alle burde vite er positivt. Selv om den ikke forbrenner fett så vil man skille ut avfallstoffer feks ved lymfedrenasje, noe som ofte vil gi vekttap. Du har åpenbart ikke peiling og burde holdt deg for god til å svare på ting du ikke aner noe om
Gjest Sille Skrevet 17. april 2006 #6 Skrevet 17. april 2006 MEN selv om strømmen er ufarlig, er treningseffekten YTTERST LITEN (hvis det er noen effekt overhodet). Du vil sannsynligvis ha mye større effekt av å ta oppvasken eller støvsuge golvet. Grunnen til dette er at strømmen du bruker gir altfor liten motstand -det blir det samme som å sitte å vippe en finger opp og ned - nesten ingen motstand = nesten ingen treningseffekt. Dessuten så påvirker strømmen en muskel lokalt, dvs. at det ikke skjer noen endring/utfordring for nervebanene opp til hjernen, og ut igjen. Dette er også med til å redusere treningseffekten betraktelig. Så kast apparatet, du får verken stramme muskler, redusert vekt eller bedre kondisjon av det. (Hva som gjøres i behandlingsøyemed i helsevesenet er en annen sak. Noen mener at en spesiell form for strøm har en smertestillende virkning, men det er ikke dokumentert. Strøm av den typen du bruker, blir ofte benyttet i opptrening av pasienter som f.eks. har en neurologisk skade for å forsøke å bane og gjenopprette veien til den enkelte muskel eller muskelgruppe. Det har intet med den type trening å gjøre som du snakker om (for å få større muskler, bedre utholdenhet, vekttap osv.)
Yme Skrevet 17. april 2006 #7 Skrevet 17. april 2006 Yme! Jeg kjenner deg, tror jeg. ← Gjør du det? Hvem er du a?
Yme Skrevet 17. april 2006 #8 Skrevet 17. april 2006 (endret) Det du skriver her er bare tull. Den strømmen som kommer fra disse apparatene er signalstrøm. Dette er svake signaler som ikke er farlige på noen måte. Apparatene blir også brukt i helsevesenet som smertestillende i stedet for medikamenter. Desuten økes blodsirkulasjonen, noe som alle burde vite er positivt. Selv om den ikke forbrenner fett så vil man skille ut avfallstoffer feks ved lymfedrenasje, noe som ofte vil gi vekttap. Du har åpenbart ikke peiling og burde holdt deg for god til å svare på ting du ikke aner noe om ← Jepp, jeg er en jævla løyner og en bedreviter, å det får du bare leve med! Endret 17. april 2006 av Yme
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #9 Skrevet 18. april 2006 MEN selv om strømmen er ufarlig, er treningseffekten YTTERST LITEN (hvis det er noen effekt overhodet). Du vil sannsynligvis ha mye større effekt av å ta oppvasken eller støvsuge golvet. Grunnen til dette er at strømmen du bruker gir altfor liten motstand -det blir det samme som å sitte å vippe en finger opp og ned - nesten ingen motstand = nesten ingen treningseffekt. Dessuten så påvirker strømmen en muskel lokalt, dvs. at det ikke skjer noen endring/utfordring for nervebanene opp til hjernen, og ut igjen. Dette er også med til å redusere treningseffekten betraktelig. Så kast apparatet, du får verken stramme muskler, redusert vekt eller bedre kondisjon av det. ← Jeg har gått i klinikk og fått behandling med muskel stimulator, selv har jeg gått inn over 30 cm på de "rette" stedene, dvs der jeg ønsket det. Jeg er veldig fornøyd. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så negative til denne typen behandling. Det er jo ikke snakk om å ligge på sofaen dagen lang, men et supplement til nytt kosthold. En venninne av meg som er tynn fra før har også brukt denne metoden og etter hva jeg og andre kan se så har hun fått betydelig strammere muskler!
Gjest Bite me Skrevet 18. april 2006 #10 Skrevet 18. april 2006 skrekkhistorie: har to venninder som har brukt dette. de har nå begge to slike "huller" på lår og mage. og det bare fordi de var ute etter en lettvinn løsning på å se bra ut. ser ut som gigantiske cellulitter.
Gjest Bite me Skrevet 18. april 2006 #11 Skrevet 18. april 2006 Jeg har gått i klinikk og fått behandling med muskel stimulator, selv har jeg gått inn over 30 cm på de "rette" stedene, dvs der jeg ønsket det. Jeg er veldig fornøyd. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så negative til denne typen behandling. Det er jo ikke snakk om å ligge på sofaen dagen lang, men et supplement til nytt kosthold. En venninne av meg som er tynn fra før har også brukt denne metoden og etter hva jeg og andre kan se så har hun fått betydelig strammere muskler! ← man vil bli seendes bra ut der og da og i en liten stund etterpå. men en slik muskelstimulator stimulerer på den måten som om at man tar 500 situps og sånt klarer man ikke til vanlig. derfor vil man heller ikke kunne opprettholde denne muskelmassen som disse stimulatorene gjør.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #12 Skrevet 19. april 2006 man vil bli seendes bra ut der og da og i en liten stund etterpå. men en slik muskelstimulator stimulerer på den måten som om at man tar 500 situps og sånt klarer man ikke til vanlig. derfor vil man heller ikke kunne opprettholde denne muskelmassen som disse stimulatorene gjør. ← Det er riktig, men om man slutter å trene så vil jo også resultatet gå tilbake, så man må jo fortsette å vedlikeholde på samme måte som ved trening
kim26 Skrevet 8. oktober 2011 #13 Skrevet 8. oktober 2011 funke såm bare FY, fikk latterkrampe første gang æ prøvde, biseps stramma sæ så mye at æ satt å slo mæi sjøl i hodet. hadde en versjom me 16 puter. men ikke åverdriv,kan bli smertefult. å du brenn fett å,ettervert,d sir sæ jo sjøl, musklan du får brenn fett. ettervert vil du gå omså 10 kilo opp i vekt pga økt muskelmasse. på studio kan du løfte "feil" få vridninger og skader osv, me elektonisk har du 100% sikker å kontrolert trening. må føye til at di fleste treningsbeltene bare er tull,di fleste har ikke sterke nåkk strøm/puls
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå