Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pinlig
Skrevet

Jeg bor i en blokk og det er lytt her som i alle blokker.

Hvordan de vet at jeg ble slått, vet jeg ikke, for det ble ikke noen krangel, bortsett fra at jeg ba han gå etter volden han utøvde i helga, men jeg snakket med en som ble utsatt for vold for noen uker siden som bor i samme blokk og som ble slått av samme mann, så når en vet det, vet alle det..? Grunnen til at jeg tok opp saken var at jeg tenkte at han som slo trengte en tankevekker, men naboen ville ikke anmelde saken, og anmelder jeg alene, blir det påstand mot påstand...

Nå kom en nabodame innom og spurte om det gikk bra med meg. Jeg kjenner ikke henne annet enn at vi hilser når vi møtes.

Jeg spurte hvordan hun kunne vite at jeg var blitt utsatt for vold, men hun sa bare: ingen kommentar. Hun ville bare høre om det gikk bra med meg. Hun visste også hvem som hadde slått meg...

Det er bra at naboer tar vare på hverandre og bryr seg på en hyggelig måte, men nå blir jeg redd for at han som slo meg, får høre det fra en eller annen nabo, og at han tror jeg har sladret til alle i hele blokka (jeg kjenner ikke mer enn tre som bor her, og har kun fortalt det til en pga at han selv ble slått ned for noen uker siden...)

Egentlig bør jeg jo være glad for at naboene passer på meg, men jeg blir ekstra nervøs, for om han som slo meg, får høre det av en eller annen, så kan han klikke totalt og det er det siste jeg vil.

Jeg merket på en annen nabo i sted at han også visste. Han smilte og spurte om jeg var i livet... (Han liker meg ikke, men han liker han som slo enda mindre...) Jeg smilte og svarte at: ja, jeg tror da det...

Jeg har funnet ut at jeg skal og må holde meg unna eks-kjæresten min som slo, men om hele nabolaget begynner å blande seg, blir jeg nervøs... Det hender folk er fulle, møtes i heisen eller i trappa...

Er det virkelig vanlig at naboer bryr seg? Jeg bor i Oslo og ikke på landsbygda...

Jeg er ikke redd, men vil unngå bråk. Og blir det bråk fra eksen min, så tviler jeg på at en eneste nabo stiller opp (det tør de ikke...)

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest pinlig
Skrevet

Jeg er ikke sammen med han mer. Jeg fortalte det til en nabo, som ble slått ned for noe tid tilbake, av min eks. Grunnen til at jeg fortalte det, var fordi jeg mente vi kunne anmelde eksen min. Men det ville ikke han. Han mente at han ikke vil ha noe med eksen min å gjøre.

Men ryktebørsen har gått. Jeg burde jo ha visst det, men var ganske sjokkskada og sinna etter volden og jeg tenkte en anmeldelse var på sin plass siden det faktisk er kriminelt å utøve vold mot andre i Norge.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Anmeld han og få politibeskyttelse.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Hvorfor forteller du det til naboene dine?

Er det ikke lurt å ha naboer litt på avstand?

Jøss, er det forbudt å ha ett fortrolig forhold til naboene sine, dersom man bor i blokk? Jeg synes det er trivelig å kjenne naboene sine, og da behandler man da dem som alle andre venner?

Skrevet

Da jeg vokste opp i blokk hadde vi en nabo som jevnlig søkte beskyttelse hos mine foreldre. Det var ikke vanskelig å høre at damen ble slått. Møblene hørtes ut til å gå vegg i mellom.

Flau var nok det siste jeg ville vært. Raseri ville ligget langt nærmere for meg. Jeg vet at det ikke er uvanlig å føle seg skamfull om man har blitt utsatt for vold og overgrep, men du har faktisk ikke gjort noe galt. Du fortjener å bli behandlet med respekt. Ta kontakt med et krisesenter og snakk med de. Spør om råd. De bør jo ha masse erfaring når det gjelder sånne ting som anmeldelser og lignende situasjoner.

Skrevet

Uff, stakkars deg, du har det ikke lett.

Har du eller har du vurdert å skaffe deg voldsalarm? Det vil kanskje være det beste å ha, uansett hva det er som gjør at han kommer tilbake for å slå deg?

Skrevet

Jeg synes det er bra at andre vet om at du har blitt/blir slått. Du klarer tydeligivs ikke å se at dette ikke er sunne relasjoner å være i og klarer ikke å bryte vekk fra det, derfor kan det være greit å ha andre som bevisst blander seg!

Håper noen blander seg ennå mer, slik at du og han presses til å se at det er feil at dere er sammen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Enig. Det går an å leve med voldsalarm.

Skrevet

Vi burde ihvertall ikke finne ut hvorfor de sloss?

Kunne jo hende at hun var like keen på å fighte eller hadde gjort noe som gjorde han forbanna? Kanskje ut provoserte? mennesker blir nesten aldri sinte uten grunn, til det er anstrengelse for stor,.... det er når begge parter er umulige mot hverandre at at det fører til resultet som gjør at litt slossing ikke er til å unngå..

Jeg har aldri forstått hvorfor enktelte jenter føler velbehag ved provikasjoner.

- kanskje det er at de alltid får høre at det aldri er deres egen skyld?

Skrevet

Kunne jo hende at hun var like keen på å fighte eller hadde gjort noe som gjorde han forbanna? Kanskje ut provoserte? mennesker blir nesten aldri sinte uten grunn, til det er anstrengelse for stor,.... det er når begge parter er umulige mot hverandre at at det fører til resultet som gjør at litt slossing ikke er til å unngå..

Jeg har aldri forstått hvorfor enktelte jenter føler velbehag ved provikasjoner.

Dersom dette er en mann som folk er redd (etter TS innlegg å bedømme) så kan man vel gå ut i fra at mannen er volderlig!?

Eller kanskje det er noe som feiler hele nabolaget hennes? De er en gjeng med provokatører og sjosskjemper....alle som en.

Skrevet

Har du hørt om selvkontroll? Enkelte ting gjør man bare ikke. Slå og utøve vold mot andre mennesker er en av dem.

Jeg hadde det privilegie å vokse opp, tilbringe ungdomstiden min blant gutter med en gammeldags innstilling. Man slår ikke jenter det dreier seg bare om feighet å angripe noen som er fysisk underlegen. Den samme regelen gjaldt faktisk for andre gutter som var fysisk underlegne. Provokasjoner? De var menn nok til å snu ryggen til å gå. Også når det var menn som provoserte. :ler: Fy søren som jeg beundrer de gutta. Det er hva jeg vil kalle ekte menn. Menn med selvtillit og ingenting å bevise. De vet hva de er verdt.

Jeg hadde trygge, koselige, beskyttende unge menn rundt meg. De vokste opp til å bli menn man kunne respektere!

En hyllest til alle de mennene som er normale og omtenksomme. :kys_2:

Gjest pinlig
Skrevet

For å få voldsalarm må man vel anmelde, og det blir påstand mot påstand siden det ikke var vitner tilstede. Jeg ble angrepet da jeg satt i en stol. Jeg slo ikke tilbake, og jeg ønsker ikke mer bråk. Jeg ba han bare gå sin vei, og han gikk like etterpå.

At nærmeste nabo vet at han slo, gjør meg litt tryggere i tilfelle han dukker opp på døra her. Hun kan ringe politiet hvis hun er hjemme. Det er ingen som tør blande seg inn direkte fysisk og det skjønner jeg.

Han har ikke bare slått meg, men også en gammel mann i nabolaget pga. politisk uenighet. (Det er jammen ikke grunn til å slå...)

Jeg kan bli provosert selv, av venninner osv, men vi slår ikke hverandre. Hvis vi ikke lar være å krangle der og da, så holder vi avstand til vi har fått roet ned, og er enige om at vi er uenige.

I natt ringte han som slo meg på mobilen, men jeg tok ikke telefonen. Jeg har sendt sms og bedt han la være vekke meg om natta.

Jeg regner med at han har fri i dag og ringte meg etter at han kom fra byen og at han ikke husker selv at han har ringt meg... (Jeg var ikke frekk da jeg skrev den smsen nå. Jeg ville skrevet den til alle som evt. vekker meg om natta...)

Jeg nekter å gå rundt og være redd, men noen dialog med han nå er umulig. Han er helt i selvforsvar og har vanskeligheter med å kommunisere fra før...

En trøst er at vi ikke er samboere, eller har barn sammen. Jeg ønsker han ikke noe vondt, men jeg vil ikke bli sammen med han mer.

Takk for rådet om at man verken trenger være venner eller uvenner.

Gjest pinlig
Skrevet

Vi sloss ikke. Jeg ble slått og slo ikke tilbake. Dette skriver jeg for å svare waco. Hvis man sloss, er man minst to som tyr til vold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...