Gå til innhold

Beinhinnebetennelse

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg nok har det, etter jeg leste den tråden om en som skulle hatt seg gode joggesko..

Men hva kommer det av, er det kronisk? Husker en gang jeg var ute og jogget, var så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå hjem.. Ikke jogget på en stund nå, så vet ikke om det har blitt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Man får det ofte av at man bruker beina for ensidig. Aerobic på hardt golv med dårlige sko er gjerne en synder, men også jogging på asfalt. Variert underlag og gode sko hjelper, men først må man faktisk bli kvitt betennelsen, og unngå at det blir kronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Jeg sliter med det samme selv, og det ofte. Lurer på om det har blitt kronisk.

Selv så bruker jeg en betennelsesdempende salve, også tøyer jeg leggene 3 ganger om dagen.

Den kommer og går i allefall. Kjipt hvis det blir kronisk så vær forsiktig med deg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Betennelsen kommer gjerne av ensidig trening/bevegelse. Så vær allsidig!! Og joggeskoene må passe foten din i forhold til tråkket ditt og god demping, og være beregnet til riktig underlag...aerobicgulv/inne, asfalt, skog...

Når jeg hadde beinhinnebetennelse var det vondt i starten av treningsøkten, så gikk det over når jeg ble varm. Men så ble det da enda værre når jeg ble kald igjen.

Har du betennelse, tren på måter så du ikke får veldig støtbelastning, for eksempel ved sykling unngår du dette, og tøy godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensidig og mye trening på samme underlag gir beinhinnebetennelse. asfalt er ofte en syndebukk.

MEget viktig med gode sko som passer din fot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har merka at verken har flytta seg til å koma mest på innsida av leggen nede i eit lite avgrensa parti, der det er ganske vondt å pressa på. (Ellers er eg også sjølvsagt stiv i heile leggen). Fyrst var den berre på framsida av leggen. Det er noko jævla herk :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...