Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2002 #1 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei hei. Nå er det tre mnd til jeg skal gifte meg. Jeg gleder meg veldig. Jeg har bestemt meg for å gå alene opp kirkegulvet, da det er så unaturlig for meg å bli gitt bort av min far. Men jeg vil alikevel se ansiktet til min elskede når jeg går oppover. Men så tenkte jeg at det hadde vært hyggelig å ha brudepiker. Jeg ville gjerne ha ei jent som jeg passet mye da hun var liten. Nå er hun 8 år. Kjempe søt jente. og jeg vet at hun hadde blitt veldig glad. Jeg vet jo at hun veldig gjerne vil. Og hun passer veldig godt til det. Så kommer problemet. Samboeren min har en del onkelunger og noen av de jentene er så gamle at de kan være brudepiker. Selv om de er skjønne barn har jeg ikke lyst til at de skal være brudepiker. Det er forskjellige grunner til det. - Det er vanskelig å velge mellom dem og jeg vil ikke ha så mange brudepiker. - Er redd for at de ikke går pent i kirken. Men hovedårsaken er at jeg er veldig glad i den jenta jeg har passet mye. Jeg var nabo til jentas foreldre da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa. Og jeg vet at hun kommer til å oppføre seg eksemplarisk. Er jeg fryktelig dum nå eller er det noen som forstår meg???? Jeg synes dette er skikkelig vanskelig og vurderer og droppe hele brudepikeopplegget. Det er ingen av de nærmest i familien som er enig med meg og jeg blir så fryktelig fortvilet. Håper deet er noen som svarer på dette innlegget. For jeg trenger noen gode råd. Stooooooor klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sussi Skrevet 17. mars 2002 #2 Del Skrevet 17. mars 2002 Jeg hadde egentlig ikke lyst å ha noe pompøst opplegg med brudepiker & svenner i kirken, men slik er det nå bare at vi har 3 jenter og en nevø som vi syntes skal få delta da som hhv brudepiker & svenn. De 2 yngste her 2 1/2 år når vi gifter oss og vi er inneforstått med at de mest sannsynlig IKKE vil gå pent opp kirkegulvet. Men det syntes jeg er litt sjarmerende jeg da, og det samme regner jeg med at gjestene syntes. Det er ikke det som er det verste som kan skje... Til syvende og sist er det dere som bestemmer. Du sier at det er ingen i familien som er enig med deg...hva syntes din tilkommende at du ønsker evt. "å velge bort" disse barna fra hans side fremfor en du har passet????? Hvor mange vil dere evt. bli med alle tilsammen (inkl. hun du passet)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2002 #3 Del Skrevet 17. mars 2002 Det er bare sååå stas for en jentunge å være brudepike - prinsesse for en dag! Jeg så aldri for meg at jeg skulle ha det - litt pompøst... men vi har to i nær slekt som er "passe alder", og som vi spurte. Det var så stas at du aner det ikke! De hadde jo ingen egentlig funksjon, men de var der, pyntet og fine, strålende glade. De fikk være med på bilder, de fikk hver sin lille bukett, maken til min, bare mindre, og det er en dag de aldri vil glemme. Jeg fikk ikke være brudepike da jeg var 10 år og min kusine giftet deg. Det har jeg aldri glemt. Jeg hadde så lyst, men de skulle ha det enkelt. Derfor hadde vi brudepiker, ikke for vår skyld, men fordi vi ville glede småpikene. Vi hadde noen fler aktuelle som svenner blant annet, men de ville ikke. Hadde de villet, så hadde de fått. Og brudefølget ble jo flott da! Og en liten kommentar: tro aldri at unger kjeder seg i bryllup - de storkoser seg, behandle dem litt voksent bare, så er dette det gjeveste de opplever. Jeg kan ikke si deg hvem du skal velge, men det koster lite å ha flere, du gjør noe utrolig flott for dem, og om de ikke går ordentlig? Hvor mange meter er det snakk om? Oppfører de seg ikke ok i kirken og sånn, så ha backup som hiver dem ut. Men vær litt romslig når det gjelder sånne ting, og gjør det i samsvar med din kommende ektemann. Det kan være litt lurt... Klem fra not-logged Tusenfryd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2002 #4 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei igjen!! Tusen takk for svarene. Jeg har tenkt en del i dag og jeg har kommet frem til at jeg har nok vært litt dum. Hvis vi skal ha alle onkelungene både gutter og jenter blir det syv stk. Det blir litt for mange synes jeg. Så vi kommer til å ha de to eldste jentene på siden hans (hvis de vil) og så kommer vi til å ha med henne jeg har passet. er ikke helt sikker på om vi skal ha edem med i selskapet enda men jeg har jo god tid til å bestemme meg. Jeg husker hvor missunnelig jeg har vært på alle vennene mine som fikk være brudepike (fikk aldri muligheten selv) Men hva er vanlig. Betaler foreldrene til barna kjolene til dem. Eller er det vi som må gjøre det? Klems fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Canis Skrevet 17. mars 2002 #5 Del Skrevet 17. mars 2002 Søsteren min er 22 år eldre enn meg(!, vi er samme "kull" også)og giftet seg da jeg var seks år. Og jeg fikk være brudepike! Det var stas det, kole med sølvskimmer, egen bukett, blomster i håret, som den gang var laaangt og lyst. Jeg husker veldig mye fra bryllupet, sikkert fordi jeg fikk en liten rolle i det. Husker at jeg grudde meg fært til å gå oppover kirkegulvet, vi hadde øvd og øvd. Det gikk bra, og jeg fikk et kjempefint minne. Mht hvem betalte hva osv. så var dette et veldig tradisjonellt bryllup for 30 år siden, og mine foreldre betalte alt utenom drikkevarene, så de betalte vel for min kjole ol. også, men det husker jeg ikke...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbita Skrevet 17. mars 2002 #6 Del Skrevet 17. mars 2002 For vår del er det vi som betaler for blomstene til brudepikene og svenn'en. Resten, som kjoler og dress, og frisør er det foreldrene som står for. Vi gjorde det slik fordi at som brudepar har vi nok utgifter med alt det andre, foreldrene våre betaler maten, drikkevarene og toastmaster/band, men det er jo ganske mange penger allikevel. Og det har vi ikke så mye av...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 17. mars 2002 #7 Del Skrevet 17. mars 2002 Vi har kun våre to døtre som brudepiker. Skulle vi ta med tanteungene hadde det blitt 8 stk. Synes det er for mange, og jeg vil ikke velge ut noen av mine søskens barn. Men den løsningen med å ha nabobarnet og de største i familien, høres grei ut. Det går ikke hos oss, da vi har fått tre barn i slengen. Derfor er ingen "den eldste". PS! Mht. antrekk, så kjøpte jeg stoff til 50,- pr.m. og sydde kjoler selv. Kjempelett!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 17. mars 2002 #8 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei igjen! Brudepikene våre hadde kjoler selv, men vi var forberedt på å skaffe det til dem, i hvert fall betale - sånn at det skulle matche litt våre antrekk. Det er jo sånn da, synes jeg - at setter man krav til andres antrekk (også forlovere) så må vi være med å dekke det. Men som sagt, de hadde selv. Blomsterbukettene betalte vi selvsagt for dem. Og så fikk de et lite sølvsmykke hver, som en liten brudepikepresang. Det var viktig for oss å gjøre stas på dem, det er overhode ikke forventet. Det ble også tatt et eget bilde av dem hos fotografen, som de fikk i julegave. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulseline Skrevet 17. mars 2002 #9 Del Skrevet 17. mars 2002 Når vi skal gifte oss, skal vi ha de to yngste tantebarna mine og den yngste onkelbarnet hans. De er 4 år og 2 år, da vi skal gifte oss. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2002 #10 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei hei. Takk for all hjelp. Det kommer nok til å gå bra dette her. klems fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 18. mars 2002 #11 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei, hei!!! Jeg har to tantebarn som vil være drøye 3år når vi gifter oss (datteren til min bror, og datteren til min tilkommendes bror) Disse to skal være brudepiker, og de er stolte!!! Kan innrømme at jeg og var litt engstelig for at de ikke skulle "klare" (litt feil ord egentlig) det alene!!! Har derfor spurt ei god venninne av meg, som er liten og søt til å være "brudepike" (eller "leiepike") sammen med de, og ha en i hver hånd!!! Hun ble kjempe stolt så det her blir nok strålende!!! De skal ikke ha hvite kjoler, men kjoler i en eller annen lys farge... noen som har forslag??? Og hva syntes dere om dette??? Litt amerikansk, kanskje... Klem Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atilla Skrevet 18. mars 2002 #12 Del Skrevet 18. mars 2002 Hva med bunader? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 18. mars 2002 #13 Del Skrevet 18. mars 2002 Har tenkt litt på det!!! Så vi får se, er stilig med bunader!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå