Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Uerfaren gutt her. Får man mensen til cirka samme dato hver måned? eller varierer dette? Fortell og forklar.
Champagnepiken Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 Normal menstruasjonssyklus varierer, men gjennomsnittet er på 28 dager (4 uker). Dermed får jeg, som går på p-piller, mensen på samme ukedag, men ikke samme dato. Men syklusen varierer fra kvinne til kvinne. Noen er nede i f.eks. 20 dagers syklus, andre kan gå måneder imellom, så noen "fasit" er det vanskelig å gi.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 Hvis du har sykluser på 30 og 31 dager, får du jo mensen på samme dato hver mnd.... Men menstruasjonssyklusen følger jo ikke kalenderen, akkurat. Iflg "boka" er en menssyklus 28 dager. Jeg får mensen hver 4. mandag, men det blir jo ikke samme dato. Jeg hadde veldig ujevne sykluser da jeg var ung, kunne gå måndesvis mellom hver gang jeg hadde mensen. Men syklusene varierer fra kvinne til kvinne også, ganske mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå