Gå til innhold

Motivasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Jente81
Skrevet

Vanskelig dette herre....

Jeg er 174 høy og veier ca 64 kg. Er vell nogenlunde fornøyd, men ønsker litt fastere kropp.

Jeg ble singel i oktober, og plutselig føler jeg for å gjøre noe med kroppen.

Men hvor er motivasjonen? Kunne ønske jeg hadde noen å gjøre dette sammen med,,,

Hvordan skal man spise? hva er bra til frokost f.eks og kvelds? Blir så forvirra av alt.... karbohydrater, proteiner osv,,,

Jeg går på skole 4 dager i uka, har to hunder å gå tur med og rir 2 ganger i uka.

Når jeg kommer hjem fra skolen har jeg behov for å sove 1 times tid, så ut å ri eller gå tur med hundene.

Kunne ønske overskudd til trenings studio, men får rett og slett ikke tid?

Hva gjør dere, og hva er deres råd?

Har prøvd å jogge, men har dårlige muskelfester så det er plagsomt. Klarer å gå fort gange, det er bedre.

Hjelper situps? Finnes det øvelser man kan gjøre hver morra f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg unna mat med mye mettet fett (se på pakken), salt og sukker. Husk at det som står først på varedeklarasjonen er det som regel 50% eller mer av i pakken...

Gjest camillo
Skrevet

Jeg foreslår å søke på nettet, og sette deg godt inn i grunnleggende elementer i et sunt kosthold. Småtips her og der hjelper lite - det er mye mer motiverende (synes jeg) å forstå sammenhengen, og dermed vite hvorfor man gjør det man gjør.

I tillegg ville jeg satt meg ned og funnet ut hvordan jeg kunne strukturere dagene så det blir tid til trening. De fleste har tid, hvis de bare prioriterer. Men det må du være villig til å gjøre..

Gjest Gjesta
Skrevet

Du har jo allerede et godt utgangspunkt med 2 hunder som trenger trim og man trenger ikke jogge for å bli fast i fisken. Rask gange holder i massevis, men som sagt så må man gå såpass fort at kroppen finner gangen din "unaturlig" og setter i gang forbrenninga.

I forhold til kosthold så spiser jeg sunt men ikke slavisk. Lørdager er fråtsedagen min der jeg spiser det jeg har lyst på, og søndag pleier å bli litt slack den også. Bortsett fra det spiser jeg grovt brød/knekkebrød, minimalt med salt, aldri dressing/majones/remulade,drikker masse vann og 2 kopper grønn te hver dag men bortsett fra det så er kostholdet mitt ganske normalt.

I forhold til inspirasjon og motivasjon så er det alltid mest slitsomt de første 3 ukene, holder du ut de så vil kroppen fort venne seg til den økte aktiviteten og du får mer energi av treninga enn å ikke trene. Også funker det alltid å ha en undertøyskatalog for hånden når motivasjonen blir laber :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...