Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Skal til London til sommeren, og har plutselig kommet på at jeg gjerne vil på musical. Er det noen som vet om en bra side der man kan få oversikt og bestille billetter? Helst uten å bli lurt.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 Noen som vet om det kan lønne seg å få tak i billetter via boder i London? Eller er det dyrt og umulig?
Gjest Theatregoer Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 Ikke kjøp teaterbilletter fra diverse boder hvis du ikke har veldig god peilig på hva billettene egentlig koster. Stol ikke alltid på hva de sier billettene koster. De selger dem som regel mye dyrere enn de gjør ved teatrene. Kan kjøpe fra klokketårnet på Leicester Square, TKTS. De er de eneste som er offisielle billettforhandlere (selv om andre påstår de er det), og de selge billetter til dagens forestilling til halv pris. TKTS er ok, ellers prøv teatrene direkte. Hvis du f.eks kjenner til salkart og priser på stykket du vil se, kan du sjekke tilbudene i bodene. Da er det mindre sjanse for at du blir lurt og må betale £25 for en plass som egentlig koster £15 etc. Et par websider med oversikt over hva som går (selger vel også billetter der): London Theatre Guide What's On Stage Theatre.com Billetter kan kjøpes f.eks hos Ticketmaster eller See Tickets See Tickets er de som dealer med de fleste musikaler i London, og har (tror jeg) mindre avgifter enn Ticketmaster pr. bestilling. Tror du kan stole på dem. Jeg har aldri bestilt gjennom websiden, men det finnes telefonnummer der som du kan ringe. For å se salkart og hvilke seter som gir mest verdi for pengene, er Theatremonkey verdt å sjekke ut. De viser også til diverse rabatter man kan få. God tur! Og er det noe du lurer på er det bare å spørre. Jeg føler jeg har veldig god oversikt over musicals i London etter å ha vært en "regular theatregoer" i flere år.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #4 Skrevet 12. april 2006 TAKK!! Veldig god info. Har mest lyst til å se Billy Elliot, men den er utsolgt fremover tror jeg. Noe du kan anbefale?
Susan Sto Helit Skrevet 12. april 2006 #5 Skrevet 12. april 2006 Må bare innom og si at vi i høst så "FAME" i London. (Litt fordi det var lett å få tak i godt rabaterte billeter til den.) Den har fått kjempegode kritikker, men vi syntes begge den var skrekkelig dårlig! Neste gang betaler vi nok heller litt mer, og får se noe som er litt bedre. Bare et hint altså.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #6 Skrevet 12. april 2006 Har du aldri sett Les Miserables før, bør du se den! Kanskje vente til etter 26.juni da en ny cast starter (siden han som spiller Javert nå ikke er så veldig god), men på den annen side bør du se det nå for å se John Owen-Jones som Jean Valjean. Han ble nylig kåret til tidenes beste skuespiller i Les Mis gjennom tidene, så verdt et besøk bare for det!!
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #7 Skrevet 12. april 2006 Billy Elliot er veldig populær. Hvis du vil se den og ikke har billetter på forhånd kan det lønne seg å komme seg til teatret Victoria Palace, der den spilles, på morgenen når billettluka åpner. De legger daglig ut (kanskje ikke fredag og lørdag) billetter til salgs. Tror det er £25, så altså ganske billig. Men det er ofte lange køer for å få disse bilettene, så du bør være tidlig ute. Jeg har også sett Fame en gang, og det er ikke favoritten min. Det finnes mange billigbilletter å få tak i til denne. Den slutter nå i april. Les Misérables er best!
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #8 Skrevet 12. april 2006 Les Mis er fabelaktig. Phantom skal også være bra dersom den går enn å da.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2006 #9 Skrevet 15. april 2006 Les Mis er fabelaktig. Phantom skal også være bra dersom den går enn å da. ← Phantom går i høyeste grad fortsatt. Feirer i år 20 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå