Gå til innhold

matmons

Gjest Gjest_bella_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bella_*
Skrevet

skulle ha tørrfor til kattungen som kommer om noen dager. mannen kjøper matmons på felleskjøpet, noe som "skal passe katter i alle aldre". noen med erfaringer med dette foret? jeg ville ha royal canin kitten... :forvirret::sur::sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville gitt den kattungefor første året. Selv ga jeg friskies katteungefor og gikk over på friskies voksenfor.

Når det står "katter i alle aldre" så rener jeg med alt fra unge(et år og oppover) til gamle.. Altså, ville forsatt gitt kattungen kattungefor.

Hva gir de forrige eierne? Kan være greit å forsette med det samme foret, katter bruker vel 14dager på å vende magen sin til nytt for..

Og latt den der digre posen vente..

Endret av Binna
Skrevet

Ja, du bør kjøpe kattungefor hos veterinær/dyrebutikk. Friskies er ikke fullgodt, da det inneholder for mye mineraler/magnesium, og så har det vel ikke riktig mengde taurin som jo er viktig for kattungens utvikling.

Det er veldig viktig hva slags for kattungen får gjennom oppveksten for dens utvikling. Pass ellers på at kattungen er minst 12 uker når dere overtar den (8 uker er altfor tidlig!). Og pass på at kattungen blir tilstrekkelig behandlet for orm. Kattunger får spolorm gjennom kattemelka og det kan hemme kattens utvikling hvis den ikke blir behandlet.

Skrevet

Det er viktig å kjøpe "barnefor" til kattunger og valper.

Men mons og labb er faktisk bra produkter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...