Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det siste halve året (i allefallde 3-4 siste mnd) hatt en del store/vonde kviser. Mesteparten av disse har vært på ryggen, men også på armer og i ansiktet.

Er dette noe som kommer med "alderen"? Jeg er 32 år, men har egentlig aldri vært plaget av kviser. Eller har dette en annen årsak?

Nå som man har mye klær på gjør det ikke så mye, men vi går jo mot sommer og bikine og da ser det jo ikke så fint ut med store røde "merker" på ryggen.

Når det "vonde" (innholdet?) er borte blir det røde merker igjen. Så nå har jeg ganske mange av de på ryggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yaoh hampsalve?

Vet ikke om det hjelper på kviser på ryggen hos kvinner (men jeg bør forsøke før det blir sommer), men det hjalp godt for samboeren min.

Men kan det være noe du reagerer på? Nytt vaskemiddel, ny sjampo eller balsam, eller noe annet slikt?

Skrevet

Hvis det ikke er nytt vaskemiddel, balsam eller noe i den dur, så ville jeg tatt meg en tur til legen.

Min søster fikk store plager med kviser, sånne vonde byller, under svangerskapet med første og andremann. Problemet forsvant ikke etter det. :( Hun skal, når hun får råd, gå til hudlege som sikkert kommer til å gi henne noe for plagene.

Selv har jeg de siste 10 årene vært plagd med kviser på ryggen. Jeg går nå på tetracykliner, men så langt har jeg ikke merket noen forskjell. Jeg har merket en forbedring i ansiktet. Mine kviseproblemer blomstret litt ekstra da jeg sluttet på hormonprevensjon. Jeg er ikke så veldig plaget med byller, men det er kjipt likevel. :forvirret:

Nå skal jeg bygge på behandlingen med skinoren som skal påføres ryggen morgen og kveld. Starter kuren i neste uke. Så får vi se om det hjelper.

Gjest gjest1
Skrevet

Det kan jo kan jo hende en del av kvisene forsvinner når du får litt sol på kroppen. Jeg er ganske plaget nå på vinteren med dype og vonde kvisebyller på ryggen, men sola tar de fleste. Men er det ekstremt ville jeg nok kontaktet hudlege, det finnes remedier ;)

Skrevet

Enig med CatPower.

Min søster er nok en god kandidat for Roaccutane. Hun har masse byller i tillegg til sorte og hvite prikker og vanlige småkviser som er røde og ømme.

Det finnes masser av remedier. Hudlegen kan hjelpe. :)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Diane (p-piller) har gjort underverker for mange venninner av meg!

Skrevet
Yaoh hampsalve?

Hva er det for noe, og hvor får jeg tak i det?

Skrevet
Hva er det for noe, og hvor får jeg tak i det?

Pleier kjøpe på www.vegetarbutikken.no, eneste stedet jeg vet om som har den i Norge. Googler du på “Yaoh's hemp seed oil Salve” eller noe slikt så finner du den i mange utenlandske butikker. Men tror ikke det blir stort billigere, og når vi uansett bestiller annet fra vegetarbutikken så har det bare blitt like greit å handle der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...