Gå til innhold

Kunne du tengt deg å

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser at flere og flere gifter seg i utlandet, selv skal jeg gifte meg i thailand til høsten. me hvis du fikk velge ville du gjøre det?

og vi må betale 150 000 bath ( ca 27 000 ) for hele bryllupet inkl alt (dette er også kalt bride money som norske folk anser som kjøp av bruden) da har vi invitert 250 gjester på mange retters middag og drikke i alle fasonger osv osv. over en hel helg for endel av gjestene..

Endret av rolfkjo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thailand er et flott land, men personlig ville jeg ikke ha valgt å giftet meg der. Ikke noe spesill grunn egentlig. Har vært der en gang og synes det var flott (ikke maten da.. den likte jeg ikke.. men så er jeg veldig kresen ;) ).

Skal jo selv gifte meg i utlandet. nærmere bestemt usa. Var en fin pris du hadde fått deg da. Vi regner ca 1000 kr per pers med mat og drikke. Fly og opphold dekker folk selv. (så med 11 mennesker oss selv inkludet betaler vi litt under halvparten av hva dere gjør... ikke fult så billig kanskje).

Skrevet (endret)
Thailand er et flott land, men personlig ville jeg ikke ha valgt å giftet meg der. Ikke noe spesill grunn egentlig. Har vært der en gang og synes det var flott (ikke maten da.. den likte jeg ikke.. men så er jeg veldig kresen ;) ).

Skal jo selv gifte meg i utlandet. nærmere bestemt usa. Var en fin pris du hadde fått deg da. Vi regner ca 1000 kr per pers med mat og drikke. Fly og opphold dekker folk selv. (så med 11 mennesker oss selv inkludet betaler vi litt under halvparten av hva dere gjør... ikke fult så billig kanskje).

billeten kommer vel på fra 3 til 5 000. på den tiden av året så det er ikke så dyrt alikavel. koselig at du skal gifte deg :klem: . du har vel smakt på feil mat da tenker jeg ;) for foruten all den sterke krydderet så er maten herlig synes jeg.

Endret av rolfkjo
Gjest Sukkerert
Skrevet

Ja, det kunne jeg tenke meg.

Har uansett ikke tenkt å ha bryllup, så det hadde bare blitt meg og brudgommen.

Skrevet

tja. Jeg fikk ikke det beste inntrykket av maten når jeg var der nede nei. Men mye av grunnen til det var at siden jeg var der på studietur ble det mye buffemat og det er jo svært sjelden den beste maten det. og da fikk jeg litt avsmak på maten der nede selv når vi spiste på vanlige restauranter og valgte ut mat fra meny...

,,,men vårrullene var gode der nede :Nikke:

For flybillettene betaler vi ca 9000 kr for begge to så der er vel prisen omtrent det samme som til thailand tenker jeg.

hotellet vi skal bo på i 10 dager betaler vi ca 28 000 kr for.

(er et 4 * hotell rett ved times square.... så så ille er det ikke)

Ellers har jeg familie i usa og det er en av grunnene til at vi har valgt det landet.. (de kommer i vielsen og deretter skal vi besøke de i ca 10 dager) (+ at vi begge to er veldig glad i amerika)

Skrevet
Ja, det kunne jeg tenke meg.

Har uansett ikke tenkt å ha bryllup, så det hadde bare blitt meg og brudgommen.

ja jeg tenkte det samme jeg og men familibåndene er sterke i thailand så det ble uaktuelt. men dere kan jo dra dit og gifte dere og feire en herlig bryllups ferie.. jeg selv drar altid til nord thailand for der er det ikke så mye turister, og alt er så mye billigre der.. uansett er thailand herlig land.

Skrevet

Spørsmålet er vel egentlig om DU har lyst til å gifte deg i thailand? :rosasmil:

(finnes det noen som IKKE liker thaimat?!? :overrasket: )

Skrevet

Er din kommende kone thailender? siden du skriver at familiebåndene der er sterke,,så at det derfor var uaktulet.

Er bare litt nyssjerig :sjenert:

Skrevet
Er din kommende kone thailender? siden du skriver at familiebåndene der er sterke,,så at det derfor var uaktulet.

Er bare litt nyssjerig :sjenert:

ja hun kommer fra nord øst thailand og er lærer der. og familien hennes krever bryllup for det er den eneste gangen hun skal gifte seg og de elsker festligheter sammen med familien :)

Skrevet
Spørsmålet er vel egentlig om DU har lyst til å gifte deg i thailand? :rosasmil:

(finnes det noen som IKKE liker thaimat?!?  :overrasket:  )

jada jeg er veldig glad i hennes familie. og vil gjerne møte de i denne semonien. det er langt mer enn norsk semoni og tar ca 1 time ihverfall der. joda selvfølgelig er det noen som ikke liker thai mat :).. men den maten jeg fikk var faktisk veldig lik norsk mat med svinekjøtt, kylling, ku kjøtt og alle de grønnskane vi har med blomkål, gullerot, ris . jeg hadde inntrykket at det som var forskjellen var den sterke kryddret. men noen mat var ikke etter min smak heller, men det er kke norsk mat heller :)

Skrevet

Høres veldig spennende ut! Broren min giftet seg gresk-ortodoks i et kloster i fjellene i Hellas, og det var virkelig en opplevelse!!! Kan tenke meg det blir ganske utrolig i Thailand også, jeg elsker den delen av verden! :enig:

Skrevet
Høres veldig spennende ut! Broren min giftet seg gresk-ortodoks i et kloster i fjellene i Hellas, og det var virkelig en opplevelse!!! Kan tenke meg det blir ganske utrolig i Thailand også, jeg elsker den delen av verden!  :enig:

ja det gjør jeg også. for meg er det som å gå tilbake til 50 årene da vi hadde tid til å stoppe og snakke og med familie og nabo sammen komster, vi blir å inviter de fleste i den lille bygda hun bor i det er bare slik der er, vi har allerede hatt en famili bryllup, noe som vi måtte hvis vi skulle sove i samme seng, tro det eller ei men det var så romantisk å måtte gjøre dette for å love familien at jeg ikke leker med henne.. jeg har stor respekt for dette. kanskje vi skulle gjort noe av det same her hjemme :ler: ..

Skrevet

Aha....der gikk det opp et lys i et blondt hodet sent på kvelden...

Jeg leste 250 gjester og tenkte...herregud får de virkelig 250 normenn til å komme i bryllupet sitt i Thailand?!

Vi skal gifte oss i USA og er kjempe fornøyde med at et sted mellom 9 og 15 av venner/familie vil komme å være sammen med oss....fnis...

Følte meg litt venneløs der et øyeblikk....men hvis de bor der allerede blir det liksom annerledes!

27.000 er jo dødsbillig!

Vi betaler 23.000 for seremoni,kake,champis,brudbukett, fotograf og limosin. Men da må vi vetale middagen utenom - vi regner rundt 1000kr pr pers i middag inkl vin.

Skrevet

Og mens vi snakker om Thai mat...nammmmmmmmmmmmmmmm :danse:

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke tenkt meg å gifte meg i Thailand. Men så er vi begge norske, da, og har ikke noe forhold til Thailand i det hele tatt. Har aldri vært der på ferie en gang, og har ikke egentlig lyst dit heller. Men jeg kunne godt ha giftet meg i utlandet, f.eks. i Roma, Madrid eller Paris. Bare vi og forlovere, da, i så fall.

Gjest gjest1
Skrevet
Nei, jeg kunne ikke tenkt meg å gifte meg i Thailand. Men så er vi begge norske, da, og har ikke noe forhold til Thailand i det hele tatt. Har aldri vært der på ferie en gang, og har ikke egentlig lyst dit heller. Men jeg kunne godt ha giftet meg i utlandet, f.eks. i Roma, Madrid eller Paris. Bare vi og forlovere, da, i så fall.

:Nikke:

Skrevet

Vi vurderte å gifte oss i Thailand, men synes å huske at det ikke var sååå lett for to nordmenn å gifte seg der? Vi valgte et annet sted til slutt, men like fint og like varmt.

Jeg også elsker både Thailand og thaimat. Håper vi skal dit igjen snart. Nord-Thailand er veldig fint og jer er sikker på at du får et bra bryllup.

Skrevet

Har et vennepar som gifter seg i Thailand nå til sommeren. Har fulgt litt med i planleggingen, og det blir et enkelt bryllup på stranden. Nærmeste familie er der, en enkel brudekjole og god stemning! Er litt småmisunnelig :ler:

• 2 uker senere...
Skrevet
Vi vurderte å gifte oss i Thailand, men synes å huske at det ikke var sååå lett for to nordmenn å gifte seg der? Vi valgte et annet sted til slutt, men like fint og like varmt.

Jeg også elsker både Thailand og thaimat. Håper vi skal dit igjen snart. Nord-Thailand er veldig fint og jer er sikker på at du får et bra bryllup.

Er begge nordmenn skulle det ikke være vanskelig for man må bare snakke med enten ambasaden eller med en sjømansprest og ha med de papirene man også trenger her i norge.. kan ikke skjønne at dere fikk problemer. for å få hotell er ikke noe problemer.. Håper dere fikk en utmerket bryllyp uansett hvor dere giftet dere og en lykkelig fremtid sammen.

Ja jeg elsker thailand, skal flytte dit snart. skal melde meg inn i Marys venner og hjelpe henne med å hjelpe de stakkars barna der som ikke har råd til skole og ender opp somprostituerte... dere er alle velkommen dit og skulle dere være i Nord Thailand så er dere velkommen i mitt bryllup :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...