Gå til innhold

Klarer dere å legge bort åpnet snackspose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å kjøpe de små porsjonspakkene med ostepop eller potetgull når jeg vil ha snacks.

Grunn: Hvis jeg kjøper en stor pose- og åpner den for å ta ut bare litt- så klarer jeg ikke å la resten ligge uten at jeg stadig tenker på det. Og så ender jeg bare med å spise opp hele greia, for å få ro i sjelen. :sjenert:

Synes dette er litt problematisk, selv om det er teit... :sjenert:

Noen fler som har det sånn?

Og hvorfor er det sånn? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Før klarte jeg ikke å spise en halv pose med snacks, men det går helt fint nå.

Skrevet

Det går fint. Jeg spiser aldri snacks rett fra posen, men heller opp i en bolle. Da kan jeg velge hvor mye som helles i bollen og resten pakkes bort til en annen gang.

Skrevet

Alle på KG er så snusfornuftige.. :roll: Det er så typisk :flagg:

Jeg spiser selvfølgelig opp alt hver gang jeg kjøper inn noe!

Gjest Embla s
Skrevet
Det går fint. Jeg spiser aldri snacks rett fra posen, men heller opp i en bolle. Da kan jeg velge hvor mye som helles i bollen og resten pakkes bort til en annen gang.

...eller du kan gjøre som jeg ofte gjør: Helle litt i en bolle, pakke bort resten til en annen gang, spise opp det som er i bollen, finne ute at "hei, nå er det en annen gang" og helle oppi litt til, osv osv :sjenert::ler:

Mao jeg er nok litt som deg, Vinga. Har jeg først begynt er det vanskelig å stoppe. Men jeg kan fint ha huset fullt av godter uten å ta noe i det hele tatt. Enten eller I guess... :sur:

Skrevet

jeg kjøper og spiser sjelden potetgull etc, men kjøper jeg en pose blandet sjokolade, en stor plate eller slikt, så har jeg alltid store planer om å spare den hele helga....

det skjærer seg ofte, for å si det sånn. :ler:

så jeg har sluttet å kjøpe stort, kjøper for en dag av gangen.

sist helg klarte jeg faktisk for første gang å spare noe åpnet fra en dag til neste dag! :sjarmor:

og for en gangs skyld gikk jeg ikke å tenkte på det åpnede godteriet hele første dagen, så kanskje det er håp? :ler:

Skrevet

Jeg spiser heller ikke snacksen rett fra posen, Arkana.

Gjør som Embla S, heller på nytt, helt til den store posen er tom. Og da tenker jeg: -Oisann, har jeg spist SÅ mye!? :overrasket:

Skjedde hver gang... derfor sluttet jeg å kjøpe store poser.

Skrevet

Joda, det hender jeg fyller i mer, eller heller hele posen i på en gang og spiser alt. Men har funnet ut at det er lettere å nøye seg med mindre om man vet at man må gå heeeelt på kjøkkenet og opp i skapet til posen for å få mer. :sjenert:

Skrevet

Klarer det av og til...-på "gode" dager ;) .

Skrevet

ja!spiser opp alt med en gang,slår aldri feil.ikke potetgull,for det kjøper jeg ikke mer.

men f.eks en pose marsipan.den er jo stor,men her går det unna.

tar mine forholdsregler da.vet at sånn er jeg,derfor kjøper jeg det sjelden,eller kjøper bare en liten ting.

Skrevet

Nei, det skjer nok veldig sjelden. Her i huset forsvinner alt med en gang. Derfor kan vi ikke ha noe liggende i skapet i tilfellet vi får gjester

Gjest Gjesta
Skrevet

Her forsvinner alt på en gang ja. Unntaket er potetgull, for det er jeg ikke særlig glad i.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hos meg er det slik at "åpnet"="oppspist". Derfor ligger potetgullposen sambo kjøpte i helga mens jeg var bortreiset fortsatt uåpnet. Impulskontroll er rare greier. :sjenert:

Skrevet

Kommer veldig an på HVOR lyst jeg har på snacks... Men hender at hele posen går med ja! :sjenert:

Gjest cecilia
Skrevet

Har det motsatte problemet. Klarer ikke å spise opp hele posene. Har vel fire halvspiste snackposer liggende i skapet. Men så er jeg vel ikke en alt for stor fan av potetgull heller, så det er vel grunnen. Sjokoladeplater derimot... :sjenert:

Skrevet

Sjokolade og lakris blir oppspist med en gang.. Nesten alltid.

Skrevet

prøver å ikke spise opp alt, eller gå og hente i en skål, som regel klarer jeg å ikke spise opp alt, mens andre ganger er det *mums-mums-mums-oppsann der var det tomt ja...*

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
...eller du kan gjøre som jeg ofte gjør: Helle litt i en bolle, pakke bort resten til en annen gang, spise opp det som er i bollen, finne ute at "hei, nå er det en annen gang" og helle oppi litt til, osv osv  :sjenert:  :ler:

:hoho: Akkurat sånn er jeg også!

Og det verste er at om jeg får gjester eller skal noe sted, så kjøper jeg flere poser, bare fordi jeg vil "ha det for meg selv", selv om det egentlig er for å dele.. For da får jeg jo en stor mengde likevel. Herregud. Jeg er ekstremt svak for godis, det seg være pottis eller sjokkis eller hva det måtte være.

Edit: Endret fordi Embla S sa hun kunne ha godter i huset uten så spise det... enten eller-opplegg. Vel, sorry. Her går ALT ned uansett. Her er det enten å ha det i huset eller ikke - og har vi det ikke, så finnes det bensinstasjoner.

Endret av Hope
Skrevet

Jeg er som deg, Vinga - begynner jeg å spise snacks så stopper jeg ikke før det er tomt.

Tror faktisk bare at noen er sånn ;)

Den løsningen som funker for meg er å KUN kjøpe frukt og litt nøtter til helgen - da holder jeg meg til det og er veldig fornøyd med meg selv. Jeg kjøper sjokolade og chips til mannen og ungene - jeg selv spiser kun frukt og nøtter ... og kanskje litt is. Har funnet den geniale isen å kjøpe - Sans sin nye is med lite fett og lite sukker - spesielt elsker jeg den med eple og pinjekjerner. Det geniale med denne isen er at den kommer i mindre bokser enn andre iser - så hvis man holder seg til 1 så blir det ikke så usunt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kan godt spise litt og så legge posen i skapet igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...