Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #1 Skrevet 27. november 2002 Heisann Jeg er ei jente på 25 år som har altfor tykt hår (på hodet altså). What to do? Fikk for noen år siden tynnet ut håret hos frisøren, men hun jeg har gått til i det siste sier at dette ikke lar seg gjøre? Er det "vanlig" at frisøren tynner ut håret? Noen andre tips for å tynne det ut? Lurer også på hva jeg skal gjøre med at håret mitt ikke ligger bra utover dagen. Det blir ikke elektrisk, men det blir liksom veldig "stort", kan muligens skyldes fuktighet? Noen produkter som kan glatte det ut? Kan også gjerne ta i mot tips til hyggelig og flink frisør i Oslo! :D
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #2 Skrevet 27. november 2002 Klart det lar seg gjøre å tynne ut tykt hår! Det viktigste er å få en god klipp i forhold til lengde og struktur på håret ditt. Med riktig klipp vil ikke håret virke for tykt heller. Jeg har også tykt hår med litt fall i og har alltid fått tynnet det endel når jeg klipper meg. Nå skriver ikke du hvor du bor, men i Oslo-området vil jeg hvertfall anbefale Adam og Eva. Der kan du også få råd om produkttyper som er riktige for ditt hår.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #3 Skrevet 27. november 2002 Usj, det gikk litt fort i svinga der. Ser jo at du bor i Oslo...........
Gjest Cleopatra Skrevet 27. november 2002 #4 Skrevet 27. november 2002 Har du langt eller kort hår? Jeg har selv veldig tykt hår og har hatt mange frustrerte dager pga. dette. Jeg har forholdsvis langt hår, må enten ha det eller helt kort, hvis ikke blir det alt for mye volum. Det jeg har endt opp med er å klippe meg selv, har vært til mange frisører og ALDRI vært fornøyd om jeg ikke skulle hatt det helt kort. Vil ikke anbefale deg å tynne ut håret da det har en tendens til å gjøre håret mer brusete. Det finnes produkter som gjør håret glattere, men i.o.m. at håret er så tykt må man bruke mye styling for å få det i hele håret -synes ofte da det ser litt fett ut. For meg fungerer det fint å legge meg med litt fuktig hår så jeg ligger det flatt over natta. Ellers børster jeg håret kun om kvelden for etter en real børsting står håret til alle kanter.
Anne Mona Skrevet 27. november 2002 #5 Skrevet 27. november 2002 Jeg trodde lenge at det bare var meg i hele verden som var plaget av for tykt hår (ALLE artikler i jenteblader handler om tynt og pistrete hår) så det er fint du tar det opp som tema. Og man ser virkelig korni ut av og til, med denne kattepelsen på hue Akkurat nå har jeg kort-mot-halvlangt år, og jeg tynner det absolutt. Det er lettere å bruke litt paste for å rette nyvaska hår enn mengder med gele for å holde det nede og inne. Hvis du får tak i en god frisør så vil hun eller han klippe det sånn at det ikke blir helt mannfolk/gammel dame-frisyre. Hvis du tar spranget (tynne/ikke-tynne), kom tilbake og fortell hva du syns?
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #6 Skrevet 28. november 2002 Klart du skal få det tynnet ut!! jeg gjør det jevnlig!! Hadde ikke sett ut i måneskinn jeg om jeg ikke hadde gjort det!! (håret rekker nesten ned til baken...)
Gjest Hilde Skrevet 28. november 2002 #7 Skrevet 28. november 2002 Jeg har langt og tjukt hår - men for å kunne ha det langt, så må jeg gå til frisøren og "klippe håret litt oppover" - om du forstår ? Dessuten bruker jeg daglig Kerastase sin "Nutri-body" - den "temmer" håret.
Gjest Duchess Skrevet 28. november 2002 #8 Skrevet 28. november 2002 Hva er det for slags frisør som ikke kan tynne hår ? Det går fint, frisøren min har tynna halve håret mitt
Gjest chimp Skrevet 29. november 2002 #9 Skrevet 29. november 2002 Du har et luksusproblem. D er nesten så jeg misunner deg.....!
jordbær Skrevet 29. november 2002 #10 Skrevet 29. november 2002 Du har et luksusproblem. D er nesten så jeg misunner deg.....! HAH! Det er ikke et luksusproblem... Det er ikke så moro med tykt hår. Du kan ikke sette det opp med spenner, for da ville du sett ut som et piggsvin når du var ferdig med alt håret. Du får ikke plass til det i klyper, du kan ikke ha det løst uten styling, for da ser man ut som en hulder og man kan ikke ha det løst MED styling i regn/fuktig vær, for da bruser det seg opp.. Nei! Takke meg til tynt hår *ønske seg* Hadde samme problemet med min frisør. "Klipp det i en fin frisyre og tynn det godt ut" Jeg kom ut med 3cm kortere hår, ingen frisyre og like tykt hår. *hate frisører* Jeg har aldri vært fornøyd med mitt hår. Før hadde jeg hår til baken. Det var VOLDSOMT tykt. Eneste måten for å få det litt "roligere" på, var å vaske håret og sette det opp i en hårknute og sove med den. Da var håret litt mer medgjørlig når jeg våknet.
Lilly Skrevet 29. november 2002 #11 Skrevet 29. november 2002 Jeg hadde en gang tykt hår og forbannet det nord og ned. Men jeg har funnet ut at man skal være forsiktig med hva man ønsker seg, man kan nemlig risikre å få det :-? Det er riktignok ikke blitt kjempetynt og pistrete, men jeg skulle svært gjerne heller hatt det tykke håret jeg hadde før. Men det er ingen tvil om at det blir problematisk uansett om det er FOR tynt eller FOR tykt. Jeg møtte en med masse krøller og kjempetykt hår for ikke så lenge siden, hun hadde funnet noen produkter som holder håret i sjakk. De var svindyre, snakk om rundt 1000 kr mnd tror jeg, men jeg kan prøve å finne ut hva disse produktene heter og gi melding her.
Linnie Skrevet 29. november 2002 #12 Skrevet 29. november 2002 Jordbær sa: "Det er ikke et luksusproblem... Det er ikke så moro med tykt hår. Du kan ikke sette det opp med spenner, for da ville du sett ut som et piggsvin når du var ferdig med alt håret. Du får ikke plass til det i klyper, du kan ikke ha det løst uten styling, for da ser man ut som en hulder og man kan ikke ha det løst MED styling i regn/fuktig vær, for da bruser det seg opp.. " enig med deg Jordbær!!!! *skuler stygt på alle de som kan bruke all det fine hårstæsjet fra H&M* (...kasse - og lassevis med sånt til salgs hos meg!...) At jeg ikke har lært enda!!
Gjest chimp Skrevet 29. november 2002 #13 Skrevet 29. november 2002 Det er bare det at jeg skulle ØNSKE at jeg HADDE hår så jeg lignet en hulder......(OK, hvis jeg hadde det, DA ville jeg nok sett annerledes på det....)
aline Skrevet 29. november 2002 #14 Skrevet 29. november 2002 Tror vi med "for" tynt hår egentlig har samme problemene! Når jeg har lengde på håret mitt, så kan jeg bare glemme å sette det opp i spenner, etter fem min så har alt sklidd ut igjen allikevel. Strikk og hestehale gikk dersom strikken satt surret nok ganger rundt håret. spennene var for store, fine kammer og annet hårpynt skled bare rett ut igjen. Å ha håret ned gikk jo, men med så tynt hår som jeg hadde så så det ut som en seriøst gjennomsiktig gardin... IKKE innmari lekkert!! regnet det eller var fuktig, så klistret det lille som hang der seg sammen, og så enda tynnere ut! Jeg ville innbiller meg nok også at jeg heller ville sett ut som en hulder!! Heller masse, brusende hår, enn noe som bare såvidt ser ut som hår!! Fant til slutt ut at kort frisyre var det eneste som fikk håret mitt til å se nogenlunde anstendig ut! Det er jo litt man kan gjøre da, man kan tynne ut tjukt hår (hører jeg dem sier.. herregud, dem tynner jo ut mitt tynne, så da går det vel å tynne tykt hår også?) man kan forsøke å få klippet tynt hår slik at det er lettere å få volum i det. Bruk av "rett" hårprodukter gjør helt sikkert forskjell. Jeg skal til frisøren i morgen, klippe det opp litt igjen, for når jeg har gått i en til to mnd uten å klippe det opp så begynner det å se passe tynt og uformelig ut! Men er fin første mnd da!! :D
Gjest chimp Skrevet 29. november 2002 #15 Skrevet 29. november 2002 Har heldigvis ikke SÅ tynt hår da; hårstrikk og spenner sitter som de skal. Men løsningen for meg også var å få klippet det opp; har i tusen år gått m skulderlangt hår m lik lengde som aldri ble no' lenger fordi når jeg endelig kom meg til frisør for å klippe d, måtte d tas såpass mye i tuppene. Så endte d alltid m at jeg satte d opp i topp el hestehale; man så meg omtrent ikke m andre frisyrer. Saken er at den oppklipte fasongen passer så mye bedre til fjeset mitt enn halvlang, lik lenge. Lettere å forholde seg til er d også.....(Også ser jeg visst mye yngre ut, også, får jeg høre... ):D
Thia Skrevet 2. desember 2002 #17 Skrevet 2. desember 2002 Her kommer hjelpen!!! Har tykt langt brusehår som jeg temmer med litt serum som heter "Flat Out" som du får kjøpt hos KMS-frisørene! En liten flaske koster 200 kroner, og den holder i måneder! Utroooolig drøy!Finnes visst i stor størrelse også. Håret bruser ikke mer, det blir skinnende og flott. Får alltid kommentarer for håret mitt, jeg... Klarer meg ikke uten dette vidundermiddelet! Løp og kjøp! :D Klem fra Thia
Gjest Kira Skrevet 2. desember 2002 #18 Skrevet 2. desember 2002 Skulle ønske jeg hadde tykt hår... Ihvertfall mer enn det jeg har! Jeg har ganske tynt, ikke kjempetynt, men tynt. Eller, for å si det sånn, etter at jeg begynte med bleking og farging endel ganger ble det tynt, jeg hadde kjempetykt før. Ja, man kan gjøre mye mer med tynt hår, en tykt. Tykt går til alle veier. :D - Miamor
Litago Skrevet 2. desember 2002 #19 Skrevet 2. desember 2002 Jeg har tykt og glattt hår! Spenner glir elegant ut så fort jeg rister på hodet og det tar uendelig lang tid å tørke det. En frisør fortalte meg en gang at jeg både har mange hårstrå og at hvert strå er tykt. Vel, det går ikke ann å slanke håret. Og når det blir tynnet ut med tynnersaks så blir det ofte seende litt "elektrisk" ut. Løsningen er derfor å skjære det! Finn deg en frisør som er flink med skjærekniven (eller er det en saks) og frisyren din holder lenge! Good luck!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå