Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser til tråden om nattlige filmbesøk. Jeg mener at slike ting er forbeholdt kjæresten. Ellers mener jeg at ting som å holde rundt hverandre i lengre tid enn for en liten klem ikke er noe man gjør med hvem som helst (trøst er jo lov). Å sove i samme seng, påkledd eller ikke, er også noe jeg mener man ikke gjør med andre. Videre mener jeg at å overnatte over personer av motsatt kjønn ikke er noe man gjør uten å hå sagt i fra til kjæresten først.

Er dere uenig? Og mener dere det er flere ting som bør forbeholdes en kjæreste?

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Min eks sov i samme seng som andre damer, om de hadde alle klær på vet jeg ikke. (på nachspiel) Ikke noe problematisk.

Filmkvelder må man jaggu få lov til med andre??

Men kosing, kyss etc. er forbehold kjæresten.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Min eks sov i samme seng som andre damer, om de hadde alle klær på vet jeg ikke. (på nachspiel) Ikke noe problematisk.

Filmkvelder må man jaggu få lov til med andre??

Men kosing, kyss etc. er forbehold kjæresten.

blir kanskje noe annet da du först forelsker deg i, og elsker mannen? Kanskje ikke så göy at han sover i samme seng som andre da?

Skrevet

Mannen får da lov til og se på film med andre jenter. Gi kos til andre jenter, flørte med andre jenter.

Og jeg hadde heller ikke brydd meg hvis han var på fest og sovna ved siden av en jente, men de burde ha klær på da.

Forrige helg så var han ute på byen med en veninne, det gjør meg da ingenting.

Jeg vet jeg kan stole på mannen min og det er veldig viktig for både han og meg at vi har den friheten.

Vi vet selv hvor grensene går, vi får ikke ha sex med andre eller kline med andre. Skulle vi utvikle følelser for en annen person og så må vi unngå den personen.

Skrevet

Det viktigste er for meg åpenhet. Jeg har overnattet hos en kompis i ene halvdelen av dobbeltsenga hans da jeg var på gjennomreise,og ser ikke noe galt i det. Hadde det vært noe man gjorde til stadighet, hadde jeg jo skjønt at kjæresten reagerte. Det kommer vel an på situasjonen.

Filmkvelder må man vel få ha med venner usansett kjønn, men da kan vel kjæresten også være der hvis h*n vil?

Som sagt er åpenhet viktigst. Alt jeg kan fortelle til kjæresten eller la ham se er ok. Hvis det er noe jeg ikke vil han skal se/få vite, er det galt.

Skrevet

Jeg mener at ting som man selv skjønner at kjøresten muligens kan reagere på skal unngås i et forhold.

Hva disse tingene er varierer så kraftig at jeg tror ikke det er noe poeng i å diskutere det.

Jeg må allikevel si at jeg uavhengig av denne tråden er sjokkert over hvor tolerante dere er ovenfor kjærestene deres!

Jeg har opplevd en gang at min kjære lå i samme dobbelseng som en dame under en konferanse de var på fordi hun hadde blitt forlatt av sinne kolleger. Jeg holdt på å klikke, fo hva vet da jeg om denne damen? Er hun vakker? Er hun hans type kvinne, skal han ha noe med denne dama å gjøre senere?

Jeg vet at det ikke skjedde noe, men allikevel var dette en grense for meg som var trampet over. Dette er sikkert annerledes for veldig mange andre, men siden det er en så individuel ting er det ikke på andres plass å kommentere andres grenser.

Jeg syns det er greit at man har venner hos begge kjønn, men hadde mannen min begynnt å gå på byen og på kino alene med veninnene sine hadd ejeg nok tenkt mitt. Det er utenkelig for meg å gjøre det samme. Men nå har vi ikke det problemet siden vi er så gamle at alle har partnere og vi er sammen soom vennepar og nesten aldri alene.

Det med alene tid er også oppskrytt. Hvorfor skal man ville være så mye alene og gjøre så utrolig mange ting uten den man er glad i?

Om jeg er et sted alene og det skjer noe fantastisk er mannen min alltid det første jeg tenker på, åh, nå skulle han vært her!

Jeg er ikek i mot at man skal realisere seg selv altså, det er veldig viktig det, men suns det er mange som alltis skal feste alene, dra på turer alene osv osv. Jeg tror det er slike par som går fra hverandre etter noen år.

Har man funnet den rette vil man være sammen med denne personen, og dele alt med den...

Gjest StoreSky
Skrevet
blir kanskje noe annet da du först forelsker deg i, og elsker mannen? Kanskje ikke så göy at han sover i samme seng som andre da?

eeeh....jeg var faktisk super forelsket og elsket mannen min! (vi var sammen i ni år)

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg ser ingen problemer med noe av dette, jeg elsker kjæresten min, men dersom han er på nachspiel og sovner i senga, påkledd, med ei venninne så ser ikke jeg på det som noen big deal. Jeg kjenner han og stoler helt og fullt på han. Han har endel jentevenner og jeg har endel guttevenner, og det er ikke alt man trenger å dele selv om man er et par. Om jeg og en kompis har lyst til å gå på kino/ha filmkveld/gå ut og spise så må ikke kjæresten min være med, er ikke engang alle ganger det passer for begge... Det samme om han vil gå ut med sine venninner. Vårt forhold er bygget på tillit, vi bor i forskjellige land og må derfor stole på hverandre. Men vi snakker om absolutt alt og, jeg er ekstremt lite sjalu, jeg vet han elsker meg og jeg vet han aldri vil være utro (og nei, det er ikke naivt å si det, han er ikke en som "gjør sånt"... har tilog med snakket med venninnene hans om akkurat det på fest). For vår del så fungerer dette veldig bra.

Det hender at jeg gir mine venninner/kompiser suss&kos, men alt annet er forbeholdt kjæresten.

Skrevet

Jeg synes å ligge i samme seng , være seg med eller uten klær, hører til i et forhold. Kino/filmkvelder er OK - men da kan vel jeg også få være med? Samme med fester og lignende. Ikke fordi jeg vil trenge meg på og overvåke, men fordi det ikke ville føltes riktig for meg om min kjære hadde sagt "Nei, du får dessverre ikke være med". En del andre ting jeg ikke kommer på i farten.

Men, det jeg ikke vet har jeg som regel ikke vondt av heller.

Skrevet
Jeg syns det er greit at man har venner hos begge kjønn, men hadde mannen min begynnt å gå på byen og på kino alene med veninnene sine hadd ejeg nok tenkt mitt. Det er utenkelig for meg å gjøre det samme.

Dette kan min kjære gjøre akkurat som han vil! Om jeg ikke orker å være med på byen eller på kino, så må jo han få lov til det. (Dersom jeg hadde blitt nektet å bli med derimot...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...