Gå til innhold

Billig hotell i Praha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sjekka litt på nettet, men har ikke så lyst til å betale 4000,- for to stk i 10 dager i Praha. Jada, jeg vet det er billig, men her går vi på budsjett... ;) Stramt sådan!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha noe særlig billigere enn det må du nok sjekke inn på et hostel i sovesal eller campingplass.

Gjest gjest1
Skrevet

(10 dager i Praha hørtes leenge ut, men det var jo ikke det du spurte om)

Skrevet
(10 dager i Praha hørtes leenge ut, men det var jo ikke det du spurte om)

Sist jeg var der var jeg der i 5 dager. Det var altfor lite. Tror 10 dager med min kjære blir helt supert. Da kan vi ta livet helt med ro og se det vi ønsker å se, samtidig som vi slapper helt av. Dessuten er det billig å leve der nede. :)

Skrevet
Vil du ha noe særlig billigere enn det må du nok sjekke inn på et hostel i sovesal eller campingplass.

Ja det er det jeg er redd for.. Enten det eller et 2 stjerners hotell utenfor byen... :sur:

Skrevet

"utenfor byen" i Praha er ikkeno problem. Jeg og min kjære var der i januar, og bodde ikke midt i turisthølet, men på et 3-stjernes hotell litt utenfor. Bussen gikk hver 5. minutt like ved hotellet, billetten kostet ca 4 kroner. Det var 4 stopp inn til selve turisthølet (som jeg liker å kalle det), og veldig lite turister der vi bodde. Det var masse liv rundt oss, barer og restauranter, butikker, kiosker og konditorier. Helt herlig! :-D

Og ikke minst, ved å bo litt utenfor er alt veldig mye billigere. Inne i midten betalte vi vel 12,- for en øl, men hos "oss" betalte vi bare 3-4 ;) Og kollektivtrafikken i Praha er jo glimrende!

Vi betalte 1400,- for 2 personer i 4 netter.

Skrevet
"utenfor byen" i Praha er ikkeno problem. Jeg og min kjære var der i januar, og bodde ikke midt i turisthølet, men på et 3-stjernes hotell litt utenfor. Bussen gikk hver 5. minutt  like ved hotellet, billetten kostet ca 4 kroner. Det var 4 stopp inn til selve turisthølet (som jeg liker å kalle det), og veldig lite turister der vi bodde. Det var masse liv rundt oss, barer og restauranter, butikker, kiosker og konditorier. Helt herlig! :-D

Og ikke minst, ved å bo litt utenfor er alt veldig mye billigere. Inne i midten betalte vi vel 12,- for en øl, men hos "oss" betalte vi bare 3-4 ;) Og kollektivtrafikken i Praha er jo glimrende!

Vi betalte 1400,- for 2 personer i 4 netter.

Ok. :)

Ja jeg har faktisk tenkt litt på å kanskje ta noe litt utenfor byen/turisthølet.. Kan være deilig å kunne slappe av litt om morgenen og kvelden uten masse mas og jag fra storbyen..

Da jeg var der sist fant vi fint plasser midt i byen hvor øllet kostet 3-4 kroner. Hvor godt det var er en helt annen sak.. ;)

Skrevet

Var i Praha i Mars...nydelig by. Skal dit flere ganger.

Da jeg sjekket ut ut bosteder kom jeg over overnatting i et nedlagt fengsel, som dog ikke var aktuelt for meg. Men dette skulle være et billig overnattingsted og sentralt i forhold til bykjernen. Husker ikke hva det het, men det kan kanskje søkes på?

Gjest gjest1
Skrevet
Var i Praha i Mars...nydelig by. Skal dit flere ganger.

Da jeg sjekket ut ut bosteder kom jeg over overnatting i et nedlagt fengsel, som dog ikke var aktuelt for meg. Men dette skulle være et billig overnattingsted og sentralt i forhold til bykjernen. Husker ikke hva det het, men det kan kanskje søkes på?

Art Prison hostel du tenker på kanskje? :)

Skrevet

Hostel blir nok lite aktuelt. Vi vil ha eget bad. ;) Nei, det blir nok den plassen vi så på ja.. 4000,- for to stk i 10 døgn er ikke ille fant jeg ut.. ;)

Skrevet

Hvilket hotell skal dere bo på? Var jo ganske billig, og siden vi eventuelt vurderer en langhelg i Prha kan det være kjekt å sjekke ut det hotellet.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...