sushigirl Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Hei! Jeg er på jakt etter en klatreplante som kan overvintres ute. Det var en klematis her når jeg flytta inn, men synes ikke at den var spesielt fin å se på, så jeg ønsker meg en annen plante, med fine blomster. Den vil få sol hele dagen. Fant denne, som ser veldig fin ut, men vil gjerne ha en flerårig plante. Noen med grønne fingre der ute som har noen gode tips?
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 kaprifol er flott og tåler en støyt, den blomstrer villig og dufter godt.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 kaprifol er flott og tåler en støyt, den blomstrer villig og dufter godt. ← Trondheim er i nordligste laget for kaprifol. Jeg vet om flere her som har kaprifolbusker, men de verken vokser eller blomstrer (les: blomstrer ikke/nesten ikke) som på Øst- og Vestlandet.
sushigirl Skrevet 11. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2006 Hadde ikke helt sansen for blomstene på kaprifolen, heller. Har en mistanke om at dette kan komme til å bli vanskelig... Rett ved der jeg bor vokser den en en veldig fin plante vilt, som kunne ha vært interessant å prøve å få til her. Fant ut i fjor hva den het, men husker ikke nå. Begynner på s, tror jeg, men...
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #6 Skrevet 11. april 2006 Du kan og spørre i forumet til hagegal.no
sushigirl Skrevet 11. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2006 Får prøve der og. Takk for tips!
Gjest [email protected] Skrevet 11. april 2006 #8 Skrevet 11. april 2006 du bør skaffe deg en; pipeholurt!!!!!!!!! den er bare grønn,med store flotte blader!og kan også leve i kalde nord. vokser fort,mister bladene da det blir kulde.og kommer fort tilbake,i sin vakre skrud på våren!! ønsker å høre plantevalget ditt!! med hilsen fra jane
Gjest LoisLane Skrevet 12. april 2006 #9 Skrevet 12. april 2006 Pipeholurt er flott. Men det finnes mange typer klematis - sikker på at ingen passer for deg?
sushigirl Skrevet 14. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2006 Hei! Jeg tok turen innom en hagebutikk her om dagen, og har nå sådd frø i et minidrivhus inne, og venter spent på at de skal spire, og etterhvert settes ut. Valget falt på en variant av Praktvindel, fra Albertines have. Disse er visst bare ettårig, men må bare se hvordan de blir. Hvis det blir bra, må jeg vel vurdere å så slike hvert år.... Blomstene ser så utrolig fine ut, og vil passe godt sammen med resten av hagen, hvis alt kommer opp som planlagt. Er så spent....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå