Gå til innhold

Icsi forsøk i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Hei!

Er det noen som har erfaring om ICSI forsøk i Trondheim?

Vil gjerne høre både positive og negative ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har svart deg jo.

Vi har tatt forsøkene våre i Trondheim (selv om vi bor litt utenfor Oslo).

Har bare positive ting å si om avdelingen,

og nå er det sikkert enda bedre etter at de har fått nye lokaler.

Vi måtte gjennom 3 forsøk før vi fikk lille gutten vår.

Første forsøk ble avbrutt fordi det ikke var noen befruktede egg.

Andre forsøk resulterte i 4 egg - 2 befruktedet - negativ test.

Tredje forsøk (kortregime) resulterte i 7 egg - 4 befruktede - 2 inn - 1 baby.

Har ikke hørt noe spesielt negativt om St. Olav

- ikke slik som jeg har hørt om Riksen og Ullevål.

:klem:

Skrevet

Skal ikke den avdelingen legges ned? Fin med nye lokaler og greier, men så har de ikke råd til å drive den.... :sur:

Gjest Chiquita i.i
Skrevet

Nei, avdelingen skal ikke legges ned.

Det var snakk om det ja, men den "overlevde"

Gjest Gjest_Pauline_*
Skrevet

Hei. Vi har hatt tre ICSI-forsøk ved St. Olavs, dessverre ble det ingen baby av det, men det er neppe sykehuset sin feil. Vi var egentlig godt fornøyde med behandlingen og opplevde den som uproblematisk, men har i ettertid to ting vi har tenkt på som negative. Det ene var lokalene den gang. De var mildt sagt veldig nedslitte, men nå har vel avdelingen flyttet og skulle være helt tipp-topp. Det andre er at vi opplevde at det var satt av liten/ingen tid til samtale med oss om hvordan vi opplevde vår situasjon. Fikk noen ganger en liten "samlebåndsfølelse" hvor undersøkelsen/inngrepet ble raskt og effektvt unnagjort før man ble kjørt inn på neste rom slik at neste pasient kunne slippe til etc. Første gang vi var der spurte legen som tok første UL av meg om hvordan vi hadde det, men that's it! Jeg fikk litt inntrykk av at de teknisk sett er flinke og det er hyggelige mennesker, men jeg synes det ville vært naturlig i en sånn situasjon at man tok seg tid til å snakke litt med pasientene, ikke bare sånn "okay, da kan du legge deg på benken der". Vi har taklet vår situasjon greit og hatt det helt fint gjennom hele prosessen, men det er jo ingen selvfølge at alle har det bra, og sykehuset kunne faktisk ikke vite at vi tross alt taklet det fint, for de spurte aldri! Vi fikk tilbud om en oppsummeringssamtale etter tredje forsøk, og takket ja til det bare for å få satt et formelt punktum på en måte. Det var forsåvidt en helt grei samtale hvor legen var veldig positiv til at vi hadde bestemt oss for adopsjon og spurte litt rundt det, men jeg klarte liksom ikke helt å tro at han virkelig brydde seg om det iom. at mitt inntrykk fra før var at han var mer interessert i den tekniske behandlingen enn den menneskelige siden ved situasjonen. Men for all del: Alle vi snakket med var hyggelige mennesker, det var god stemning og de virker veldig flinke der, så jeg kan absolutt anbefale det når man første må gjennom slik behandling. Forøvrig tilbyr de akupunktur som smertelindring under uttaket som et alternativ til petidin (morfinpreparat). Jeg prøvde akupunktur på tredje forsøk, og synes det var suverent! Var i mye bedre form etter uttaket og selve inngrepet gjorde ikke mer vondt enn da jeg fikk petidin, men det kan vel variere fra person til person og fra uttak til uttak..Bare spør hvis du lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...