Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #1 Skrevet 27. november 2002 hei, Jeg bare lurer på: bruker dere rouge til daglig? Jeg mener hverdag? Hva er egentlig vits med rouge? Jeg fikk høre at det sliter huden, og man senere ( 5-10 år ) får styggere hud enn de som ikke bruker. Er det sant? Jeg har tenkt å begynne, men er litt bekrymret:(
Gjest KATTAstrofe Skrevet 27. november 2002 #2 Skrevet 27. november 2002 Kjøper du et skikkelig merke, så skal det meste av sminke idag inneholde stoffer som er bra for huden. Jeg bruker ikke rouge, men det hender jeg har litt solpudder i ansiktet dersom jeg føler meg guffen en dag.
Frk Doodad Skrevet 27. november 2002 #3 Skrevet 27. november 2002 Jeg bruker rouge til daglig og har aldri hørt at det skal være skadelig for huden. Som KATTAstrofe sier er det viktig å kjøpe skikkelige merker :blunke:
Han Skrevet 27. november 2002 #4 Skrevet 27. november 2002 hei, Jeg bare lurer på: bruker dere rouge til daglig? Jeg mener hverdag? Hva er egentlig vits med rouge? Jeg fikk høre at det sliter huden, og man senere ( 5-10 år ) får styggere hud enn de som ikke bruker. Er det sant? Jeg har tenkt å begynne, men er litt bekrymret:( Som du ser på bildet av meg under navnet, bruker jeg ganske mye rouge, og huden min er ikke råtna vekk ennå, så det er ikkeno å bekymre seg for!
Cita Skrevet 27. november 2002 #5 Skrevet 27. november 2002 Hallooo.....??? går det an å leve uten Rouge ??? Jeg bruker det daglig. Har aldri hørt at det skal skade huden på noen måte. Ville vel heller tro det var helt omvendt, at det kan virke beskyttene. Men jeg er slavisk tilhenger av skikkelig hudrens, morgen og kveld.... Og jeg kan finne ting på "Bomulls-dotten" som ser mer skadelig ut enn Rouge :blunke: Vitsen med Rouge ?? Jeg føler meg i hvertfall "friskere" i huden, med en anelse farge i kinna !!
Gjest Zalomine Skrevet 27. november 2002 #6 Skrevet 27. november 2002 Bruker det til fest, men ikke til hverdags. Jeg sminker meg generelt lite til hverdags. I alle fall nå. Faktisk mer da jeg studerte, ja mye mer, jeg gikk aldri på skolen uten, omtrnet. Nå, knapt jeg gidder. (motivasjonen for sminking er laber når jeg uansett kler meg i klær som ikke er mine (jeg hadde ikke klær som passet for en slik jobb, "under min klesstandard" for å gå på vaskejobb. Føler liksom ikke for å pynte meg i slike anledninger, blir bare litt øyenskygge for min egen selvfølelse. Men, når jeg får en annen jobb, en kontorjobb med pc, der jeg skal ha mine egne klær, småpynte meg, da kommer sminken til sin rett igjen. Antakelig hårskum også. Så da kan nok muligens rouge dukke frem også, hvem vet?
starie Skrevet 28. november 2002 #7 Skrevet 28. november 2002 Dette med at rouge skader huden henger igjen fra da kosmetikk inneholdt alt mulig rart, og dette kunne man faktisk få acne av. At det sliter på huden har jeg aldri hørt. Mange av mine kunder (eldre damer) har sorte prikker akkurat der rougen har sittet, så kalt kosmetikkacne.
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #8 Skrevet 28. november 2002 Jeg bruker bare rouge og maskara til daglig jeg (som regel). Bruker en pudder-rouge i en diskret farge (brun/rød) og synes at min vinterbleke hud ser litt friskere ut. Denne rougen bruker jeg også som øyenskygge hvis jeg gidder. Krem-rouge har jeg aldri fått til.. føler at jeg går rundt med streker på kinnet hele dagen.
orakel Skrevet 28. november 2002 #9 Skrevet 28. november 2002 Jeg har en kremrouge fra Lancôme: Blush Focus, som jeg synes er kjempeflott. Den er lett å legge og resultatet blir helt naturlig. Jeg synes faktisk det er lettere å få denne pen enn en pudderrouge. En kremrouge som denne skal legges på FØR du tar på pudder. Da er det lettere å få den jevn og så sitter den godt. Om man velger krem- eller pudderrouge er både en smakssak og en vanesak. Jeg brukte pudderrouge i mange år, men nå har jeg nesten helt gått vekk fra det.
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2002 #10 Skrevet 30. november 2002 jeg bruker som oftest leppestiften som rouge også jeg...den samme som jeg bruker på leppene. Kan ikke skjønne at det er noe skadelig for huden. -jenny-
elle Skrevet 30. november 2002 #11 Skrevet 30. november 2002 Jeg kan aldri tenke meg at det skal være skadelig, vi lever i 2002 og man vet utrolig mye om make up i dag i forhold til det man gjorde for femti år siden..(den gangen var nok ikke alle produkter like sunne..) Jeg bruker det hver dag og kan ikke leve uten, bruker gjerne solpudder av og til. Men et sminket ansikt er ikke det samme om man sløyfer rougen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå