Gjest Gjest_Påskeharen_* Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Suppekalas Hvert påske har vi ei svær gryte med suppe som vi koker på bål utenforbi hytta vår. Da kan folk fra nær og fjern stikke innom, og så blir det suppe og fest utover hele dagen, kvelden og natta. Kjempe gøy og sosialt på påskefjellet, og tradisjonen skal selvsagt følges opp i år også. Vanligvis har jeg følgende i suppa: Elgkjott Rådyrkjøtt Svinekjøtt Kålrabi Løk Selleri Gulrot Purre Suppa bruker å smake den, men kanskje noen har andre forslag til hva man kan putte oppi? Suppen blir på ca 40 liter, så det er mye plass i gryta for å si det sånn :kys_2: Skriv hva du bruker å ha i suppa di!
Gjest Hobbykokken Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 I suppe slumper jeg som regel men pr liter vann går det vel et par grønnsaksbuljongterninger,kylling eller svinekjøtt (evt begge deler),gulrøtter, mais,blomkål,kålrabi og gjerne grønne erter. Flatbrød er deilig ved siden av. Som drikke ved siden av dette er fatøl nydelig. Suppa er perfekt å nyte ute i det deilige påskeværet som vi er så heldige å ha nå. Kanskje jeg lager denne etter en skitur i marka i morgen. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå