hilli Skrevet 11. april 2006 #21 Skrevet 11. april 2006 Jeg pynter ikke, vi har sluttet med stearinlys nå som det er lange dager, jeg har bruker ikke duker eller lysmansjetter heller. Annen påskepynt finnes heller ikke. Jeg vurderte noen påskeliljer, men pottestørrelsen var litt feil...
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #22 Skrevet 11. april 2006 har kjøpt meg en duk i gule farger, og kubbelys (1 gult, 1 lys lilla og 1 surgrønn) som jeg skal sette på et (sort) fat. og det var det. regner med at hvis jeg en gang får barn, blir det flere gule duker, noen kyllinger og harer, pynting av egg, gåsunger, pappegg med twist og smågodt osv slik som da jeg var liten + påsketradisjoner fra min amerikanske samboer. men jeg ser ikke for meg at jeg orker å sette meg ned og male på egg nå...
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2006 #23 Skrevet 12. april 2006 Vi bruker stort sett å være borte i påsken, men jeg pynter likevel med noen gule duker, lys og litt påskekyllinger. Noe av det barna har laget kommer frem, og så må jeg plante ut noen påskeliljer i krukkene på trappa.
Gjest Donna Skrevet 12. april 2006 #24 Skrevet 12. april 2006 Før pyntet jeg med pynt ungene laget i barnehage og på skolen, men nå er den pyntet ødelagt for lenge siden. Den enste "påskepynten" jeg har nå er noen gule servietter som jeg kjøpte. Påsken skal brukes til hagearbeid og hundedressur
Gjest synseren Skrevet 12. april 2006 #25 Skrevet 12. april 2006 (endret) Ja, jeg pynter til påske!! Har hvit løper med broderte kyllinger på bordet. Har en hel del med søte kyllingfigurer som jeg setter frem. Gult kubbelys. Har plantet påskeliljer i krukke ved inngangsdøren. Og har en bukett gule roser stående på stuebordet. Om skikken er gammeldags bryr jeg meg lite om det, det viktigste for meg er å trives hjemme og det gjør jeg til det fulle når vi pynter til påske og andre høytider! Endret 12. april 2006 av synseren
Lizzie Skrevet 12. april 2006 #26 Skrevet 12. april 2006 Nei, jeg gjør i grunnen ikke det. Mulig jeg skaffer noen påskeliljer, men jeg har ikke noe påskepynt i huset. Regner med at det vil endre seg ettersom ungene vokser opp. Da blir det vel barnehageproduserte kreasjoner og litt mer behov for markering av høytiden regner jeg med.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #27 Skrevet 12. april 2006 Vi bor på gård og driver med kyllinger, så i påsken får noen av kyllingene flytte inn hos oss. Alltid koselig med levende påskepynt og veldig populært blant barna God påske!
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2006 #30 Skrevet 12. april 2006 (endret) Her pynter vi ikke til påske nei.. Vil ikke ha gule lys og fæle kyllinger og haner og u name it, på bord og hyller.. Endret 12. april 2006 av uri
loffen Skrevet 12. april 2006 #31 Skrevet 12. april 2006 Neimen, det behøver jo ikke være stygt. Vi har et stort glassegg, en keramikkhøne, og en i tre, et digert fat med ordentlige egg som vi har blåst ut,og ungene og jeg maler noen hvert år-det er fint syns jeg. Og nen fine grener i en krukke. Og litt som er laget på skole og i barnehage. Det jeg ikke vil ha på stua er populært på 'rommet',
Gjest Zenta Skrevet 13. april 2006 #32 Skrevet 13. april 2006 Her pyntes det til påske ja.. må jo holde tradisjonen ved like. Så her er det påskeduker i stua, kjøkken og loftstue, gule lys, påskekyllinger, haner og påskeegg
Windy Skrevet 13. april 2006 #33 Skrevet 13. april 2006 Ikke foreløbig... Om et par år kanskje, når knotten i magen begynner å sette pris på det Men ingen gule lys eller mansjetter, det vil gå i morsom pynt
Gjest Skya Skrevet 13. april 2006 #34 Skrevet 13. april 2006 Nei, men fikk en potte med påskeliljer av ei venninne. Så litt påskestemning har jeg da.
liv Skrevet 13. april 2006 #35 Skrevet 13. april 2006 Legger på et par gule duker og finner frem påskegodtskålen, men det er vel det.
Binke Skrevet 13. april 2006 #36 Skrevet 13. april 2006 Påskepynt, ja! Det må til! Selv om ikke alt akkurat er særlig vakkert, eller "estetisk riktig" så synes jeg det hører med og skaper stemning! Gule blomster, gul duk, lys og noen små kylling- og hønefigurer. Liker å forandre litt på "dekorasjonene" i leiligheten avhengig av høytid og årstid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå