Gå til innhold

Pynter du til påske

Anbefalte innlegg

Gjest *Anne*
Skrevet

Pynter dere i huset til påske, eller er det en gammeldags og utgått skikk ?

Må innrømme at vi har litt småplukk vi setter fram, men ikke mye.

Ett par kyllinger som ungene har laget på skolen, men ellers blir det kun til gule lys og en bukett med gule blomster.

Hva med dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare et par ting som jeg har fått i det siste og som står framme av høflighet. Satser på at de er glemt til neste år! ;) Selv liker jeg bare å ha lys.

Skrevet

Må innrømme at vi har litt småplukk vi setter fram, men ikke mye.

Ett par kyllinger som ungene har laget på skolen, men ellers blir det kun til gule lys og en bukett med gule blomster.

Hva med dere ?

Ja hvert år.

har masse stilige høner/kyllinger. plukker berk so jeg har egg på- Gule kopper har jeg au,påskeduk til kaffegjester. Gle lys. er så stilig.

Setter par gule planter i vinduet på kjøkkenet også.

Tror ikke det er en utgått skikk. Ser jo til de helt unge som har etablert seg, så kommer åynten frem der og

Skrevet

Pynter bare med de tingene barna har laget på skolen

Skrevet

Litt... Gule lys er noe av det verste jeg ser (i tillegg til julerøde), så det eksisterer ikke her, men jeg pleier å kjøpe meg en påskeblomst eller tre, legge på noen påskeduker, og gjøre det litt mer vårlig inne.

Gjest Gjest_REA_*
Skrevet

Påskeharene mine formerer seg som kaniner flest og er nå 30 i tallet. Det dukker stadig opp flere... Tror faktisk jeg er en samler!

Skrevet

Nei.. Jeg liker ikke gul pynt og korsstingsduker, er ikke kristen (men etnisk norsk forsåvidt) og har aldri hatt så mye påsketradisjoner. Har vel eid noen påskekylllinger i barndommen, men synes egentlig ikke de er så veldig fine. Har dog en liten kinesisk silkekylling på tre cm et sted..

Ellers har jeg kjøpt en perleblomst og fått en bukett gule tulipaner i gave - de var finere enn jeg trodde på forhånd:-) Synes det er fint å ha noen vårblomster inne, løkplanter og buketter, for VÅREN liker jeg.

Skrevet

Jeg legger en påskeduk på stuebordet og bruker gule lys og påskemansjetter i lysestakene, ellers ingenting.

Gjest gjest1
Skrevet

Litt med en utrolig stygg hane som jeg fikk i bursdagsgave for noen år siden. I år har jeg kjøpt noen vårlige kubbelys, og skal kjøpe en blomst på veien hjem.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg syns påskeliljer er kjempefint (og billig!) så jeg pynter med det. Det er fint å blande litt grener med gåsunger innimellom også.

Ett år kjøpte jeg svære Forsythia-greiner i en eller annen blomsterforretning. De sprang ut i løpet av påsken og ble dekket av gule blomster. Det var fint!

Også har jeg kjøpt et (dyrt) påskeegg fra Pascal, kjempelekkert og dekorativt, men det er vanskelig å vente...

Skrevet

Niks! Jeg kan ikke fordra gult og andre farger som er såkalte påskefarger.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har et par påskeduker, noen påskefigurer og lys som ser ut som kyllinger. I tillegg plukker vi gåsunger som vi pynter med fjær og malte egg.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Gammeldags og utgått skikk? He he, jeg trodde det var en nymotens skikk jeg...

Pynter ikke selv, er ikke vant til det hjemmefra heller. Med unntak av gule lys kanskje.

Men vi har hyttepåske, reiser bort, så vi får ikke sett så mye til eventuell pynt i huset likevel...

Påske for meg er ski og fjell og hytte, og jeg bryr meg ikke noe om kyllingene (eller kva slags kristen påskepynt som finnes) ;)

Endret av soleil~noir
Skrevet

Jeg pynter ikke, nei!

Men jeg benytter anledningen til å koste på meg en bukett tulipaner i sukkertøyfarger eller en bukett påskeliljer, og de står midt på bordet og lyser opp. Men disse blomstene minner meg mer om vår i hagen enn påske, og det er i grunnen det jeg gleder meg mest over/har flest forventninger til.

God vår!

Skrevet

Liker ikke avskårne blomster, så tullipaner og liljer får stå i fred for meg. Liker å pynte med kyllinger og påskeharer, for barna er så glade i dette nipset. Og det viktigste er at barna gleder seg - ikke å unngå at heimen ser ut som en nyåpnet Nille-butikk. Vi har faktisk en kanindrakt (ikke playboy-bunny, nei), som jeg pleier å ha på meg når jeg vekker barna på påskemorgen.

Skrevet

Pynter med ting som datteren min har laget i barnehage og skole, og tar inn bjørkekvister som vi pynter med dekorasjonsegg.

Skrevet

Ja, litt pynt vil jeg ha. Gule blomster, en gul løper på bordet og noen gule lys. Så henger jeg muligens noen egg i ei grein i taket. Kyllinger er det lite av her i huset (annet enn i fryseren....)

Gjest gjest1
Skrevet

nop. Pynter ikke til påske. Mamma pleide å pynte med det jeg laget på skolen, men ellers har ikke påsken vært noe vi har markert i det hele tatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...