Gå til innhold

Reise bort i svangerskapspermisjon, 1 mnd...hvor?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å reise bort i 3-4 uker på slutten av svangerskapspermisjonen. Det vil bli i feb.-mar.07. Vi ønsker å reise til varmere strøk og det er en fordel å bo i leilighet siden vi blir borte såpass lenge og i tillegg har en baby på rundt 10 mnd.

Noen som har erfaring med å reise over lengre tid med baby? Alle forslag mottas med takk. Vi har reist en hel masse over hele verden, men vi klarer altså ikke å komme fram til et passende og fristende reisemål denne gangen. Blir litt mer å ta hensyn til når en liten baby skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiste seks uker på slutten av min første fødselspermisjon. Det var i februar/mars og vi reiste til Málaga fordi vi hadde kjente der, men det var ikke veldig varmt. Baby derimot er det lett å reise med, så ikke tenk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste bort på sommeren, men ei venninne reiste til Seychellene med mann og barn. De var vel borte i 1-2 mnd og hadde det helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 4 uker i Thailand da lillegull var 11mnd. Vi var i Bangkok, Koh lanta, Ao Nang og PhiPhi (dette var før Tsunamien) hadde det helt topp. Koh lanta var det roligeste og mest avslappa stedet. reiser gjerne tilbake dit. Dt var lett å reise med lillegull, fikk super service og hjelp overalt(l nesten litt mye til tider....) Hadde med MME hjemmefra, ellers spiste han frukt, ris, egg, fisk, kylling, brød og masse god yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par som dro til Australia med babyen, og de hadde hatt det kjempeflott. Flyturen hadde også gått over all forventning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på Mallorca,Cala d'Or når babyen var 4 mnd.Gikk kjempebra det.Og i mai når pappaen har sv.permisjon drar vi til Alicante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tittei, det er jeg som startet denne tråden. Hadde ikke logget meg på så jeg....

Tusen takk for mange gode tips.

Malaysia er veldig aktuelt føler jeg. Har vært der før, men ikke i Koh Lanta. Skal sjekke ut mer rundt det. Håper vi kan gjennomføre en reise over lengre tid. Må benytte sjansen mens vi kan. Blir nok travelt nok når man skal ut i jobb etter permisjon igjen, og tiden går så alt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei. Ser jeg har skrevet at Koh Lanta er i Malaysia, men det er selvfølgelig helt feil. Thailand mener jeg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bali-fans

Kjenner noen som har vært på Bali to ganger i forbindelse med pappapermisjon, og har kost seg veldig der. De tok også en svipptur over til Australia under oppholdene, kun et par timer fra Bali til Perth.

Men tror jeg ville sjekket ut om ungen "tåler" varmen først, uansett hvor man drar. Enkelte barn trives dårligere når det er svært varmt, og da kan det være ille å være barn....

Balineserne er forøvrig svært barnekjære og behandler barna som gull.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bali-fans

Og forresten; har vært både på Bali og i Malaysia, men da med større barn. Ville foretrukket Bali hvis jeg måtte velge mellom disse landene/stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 4 uker i Thailand da lillegull var 11mnd. Vi var i Bangkok,  Koh lanta, Ao Nang og PhiPhi (dette var før Tsunamien) hadde det helt topp. Koh lanta var det roligeste og mest avslappa stedet. reiser gjerne tilbake dit. Dt var lett å reise med lillegull, fikk super service og hjelp overalt(l nesten litt mye til tider....) Hadde med MME hjemmefra, ellers spiste han frukt, ris, egg, fisk, kylling, brød og masse god yoghurt.

Vi skal til disse stedene om ett år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...