abelille Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Det finnes ganske mange fine filmsnutter ute på nettet, og av og til kunne jeg tenke meg å laste dem ned og lagre dem til senere bruk f.eks. opplæring. Da tenker jeg på disse som bare spiller seg av i nettleseren med mediaplayer (wmv-format). Er eneste måten å linke til nettsiden, eller kan jeg laste det ned til min maskin slik at jeg også kan bruke det dersom jeg ikke har nettilgang når jeg skal bruke det.
Crazee Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 Filer som vert streama må du evt. lagra vha av program for det (WM-Recorder, til dømes) Filer du lastar ned før du ser, ligg vanlegvis i cache, der dei kan finnast etterpå. Eller: Dersom det er lenka direkte til filmsnuttane, kan du høgreklikka på lenka og velge "lagre mål som" eller noko i den dur, og få lagra på harddisken. Dersom du brukar Opera, så finst det eit lite javascript på http://userjs.org som hjelper deg. Berre innstaller det (hugsar ikkje namnet) og dobbeltklikk på sider som har slike filmsnuttar og sånt, så vil du få lenker du kan høgreklikke på og lagra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå