Kristine76 Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Hei. Skriver til dere her inne i håp om at dere kan gi meg noen gode råd.. Lurer på om jeg trenger profesjonell hjelp eller om jeg mangler alt som heter sexlyst.. Jeg er en jente på 25 år, har en samboer som jeg elsker kjempemye. Sammen har vi et barn på 2,5. Problemet mitt er at jeg ikke strekker til i senga, han har lyst... Jeg er utslitt.. Er trøtt, sovner på sofaen hver kveld.. Han er fortvilet og lurer hvorfor jeg stadig avviser ham. Noe jeg også gjør.. Det er som en dårlig film; har vondt i hodet, mensen, vondt i magen, kvalmen osv. Jeg ser jo dette selv også. Men det er ikke morsomt å ha sex når man aller helst bare vil sove. Det må også nevnes at jeg er ganske uerfaren, når det kommer til sex og samliv. Har kun hatt en partner før min samboer nå.. Han var en psykopat for å si det pent og vi hadde nesten aldri sex. Vi var sammen fra jeg var 15 til 22, til jeg traff min nåværende samboer. Min nåværende samboer har hatt flere sex partnere. Ble også voldtatt som 14-åring, jomfru. Har hele tiden det har vært en fordel at det skjedde når jeg var jomfru.. ergo at jeg ikke visste hva sex var... Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.. Er det noe galt med meg, jeg vet ikke hvordan jeg skal vise min samboer at jeg er kåt og har lyst... Fordi jeg har jo lyst, men vet ikke hvordan jeg skal gripe problemet ann. Hvem jeg skal prate med osv... Nå har det gått så langt at min samboer vurderer å gå, dersom ikke noe skjer... Har dere noen gode fåd til meg??? Hilsen fortvilet jente på 25
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 Alt har nok sammenheng med voldtekten din. Å bli voldtatt som jomfru er nok verre enn om du visste hva sex var (det kommer an på hvordan voldtekten skjedde osv, men voldtekt kan aldri forsvares og er alltid skadelig) Kan du la han lese dette du skriver her? Samtidig vil jeg råde deg til å oppsøke Dixi: http://www.dixi.no/ Du kan ringe eller maile. De har hovedkontor i Oslo, støttegrupper m.m. Jeg tror også de har avdelinger andre steder i landet. Du trenger ikke delta i støttegruppe om du ikke vil eller kan, men kan velge å ringe eller snakke med en av de som jobber der frivillig. Jeg har vært der selv, og følte at en byrde ble fjernet etter samtalene. Da hadde jeg fått plassert ansvaret for voldtekten på utøveren, etter at jeg i mange år hadde tatt på meg skylda uten å vite det selv. Ikke gi opp, men grip tak i problemet.
Gjest La Guapa i.i Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 Hei, kjære deg. Hvordan følte du det før dere fikk barn? Var lysten der da? Det er helt normalt for mange kvinner å gå igjennom en periode, lang eller kort med manglende lyst. Når du får barn og går igjennom en graviditet er ikke det rart i det hele tatt. Jeg følte leeeenge at kroppen min tilhørte datteren min (snart to år) og at den IKKE var sexy i det hele tatt. Alt det du beskriver med å sovne på sofaen, utslitt med kvalme og hodepine er kjent for meg. Jeg BLE kvalm jeg, når kvelden kom og jeg visste at han håpet på sex. I mars i år bestemte jeg meg for å gjøre noe for meg selv. Jeg meldte meg på Grete Roede-kurs og la om kostholdet. Jeg har brukt penger på meg selv.....kjøpt meg sminke og klær og gått til frisøren.Jeg tar meg tid til å trene så mye som jeg har LYST til. Sex-lysten kom som en bonus for meg fordi jeg trives med meg selv. Jeg får positiv oppmerksomhet fra mannen min (og andre menn) og det har vært som en booster for sexualiteten min. Jeg hadde rett og slett glemt meg selv. Jeg er fortsatt sliten i perioder, men jeg tar meg tid til å pleie meg selv. Kjøper meg bodylotions som lukter godt og står opp 15 min. før de andre hver morgen så jeg rekker en dusj og litt sminketid for meg selv. Mannen min har fått en ny kone. Jeg som bare gikk i joggesko etter at barnet vårt kom kjøper meg nå lekre støvletter med høye hæler!(koster ikke SÅ mye ) Jeg spanderer på meg en topp til en hundrings eller to hver gang jeg får lønn. Det har hjulpet meg mye. Voldtekten din bør du kanskje få litt hjelp til å håndtere.Hvordan var hjelpeapparatet den gangen? Har den alltid ødelagt for deg eller var det barnefødselen som fikk det til å "tippe over" ? Stor klem til deg.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #4 Skrevet 11. april 2006 Småbarnstiden kan være slitsom, særlig om man står alene om alle gjøremål. Legen min (jeg er blitt voldtatt) fortalte at en graviditet og fødsel ofte kan "helbrede" en voldtekt, fordi man opplever kroppen sin på en annen måte enn før... Jeg opplevde at jeg fikk et normalt sexliv etter at jeg fikk barn, men jeg var også i kontakt med dixi. Hvis din mann tar lite ansvar og overlater alt til deg, så er det ikke rart du er trett og sliten og at sexlysten blir borte. Jeg anbefaler dixi, så får du ta en prat med din samboer, hvis han overlater alt til deg (husarbeid osv.) og kun venter sex... Mas om sex kan ofte føre til at de fleste mister lysta, særlig om den ene er sliten og tar ansvaret for alt..
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #5 Skrevet 11. april 2006 Takk for alle fine svar! Jeg har hatt kontakt med dixi, det er en flott organisasjon- de hjelper!!! det er 11 år siden det skjedde, jeg følte at jeg hadde fått lagt alt bak meg, forlatt fortiden og begynnt å leve i nå tiden.. Er livredd for å fortelle for mye til min nåværende samboer, pga det klikket helt for min forrige samboer da han fikk vite om voldtekten.. Jeg og min nåværende samboer hadde ett flott sexliv frem til barnet kom.... Det var da sex-lysten forsvant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå