Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det er jeg 99% sikker på at den gjør. De aller fleste produkter gjør det, unntaket er for eksempel naturkosmetikkmerker, og noen salongmerker som f.eks Dermalogica.

Til syvende og sist kommer det an på hva huden din liker; jeg har brukt mye Dermalogica, men for tida går det mest i Shiseido, som inneholder mineraloljer. Men huden min liker Shiseido veldig godt for det, og jeg har ingen problemer med kviser osv.

Skrevet
Det er jeg 99% sikker på at den gjør. De aller fleste produkter gjør det, unntaket er for eksempel naturkosmetikkmerker, og noen salongmerker som f.eks Dermalogica.

Til syvende og sist kommer det an på hva huden din liker; jeg har brukt mye Dermalogica, men for tida går det mest i Shiseido, som inneholder mineraloljer. Men huden min liker Shiseido veldig godt for det, og jeg har ingen problemer med kviser osv.

Greit. Jeg bruker vichy thermal fix 2 og har ikke reagert en gang,

den er den beste kremen jeg har hatt foreløpig.

Men mange snakker om mineralolje og paraffin, har sett etter

vichy renseprodukter og det står ikke noe om mineralolje og paraffin.

Så tror ikke renseprodukter inneholder de.

Bare hudkrem som gjenstår, får vel stikke innom på apoteket og undersøke.

Har også hørt Encerin som er veldig bra, uten mineralolje og paraffin.

Mye fukt og lite fett. Sku være billigere enn Vichy.

Har nåka erfaring med Encerin??

Gjest Gjesta
Skrevet

Det lureste er å lære å lese innholdsfortegnelseslister selv, i stedet for å høre på selgere. De sier gjerne det de tror du vil at de skal si. Når det gjelder slike lister, er det slik at de er listet i vektrekkefølge, slik at det som det er mest av i produktet, står først på lista.

Skrevet
Gjør de det eller ikke?

Ja, du har rett.... Jeg fant mineral olje i vichy thermal fix 2....

men har du prøvd eucerin eller a-derma ?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har brukt ulike Aderma-produkter da jeg slet med eksem. Om de inneholder mineraloljer, husker jeg ikke, men produktene er basert på havre, og jeg likte dem veldig godt.

Hvis ikke Eucerin inneholder mineraloljer, vil jeg bli overrasket.

Men hvis huden din takler det, hvorfor bry seg?

Gjest gjest1
Skrevet

De eucerinproduktene jeg har vært borti har ikke inneholdt mineralojer. Jeg har prøvd noen fuktighetskremer + at jeg bruker eucerins dusjolje, som ikke inneholder mineralolje (men sebameds dusjolje gjør det).

Skrevet
Jeg har brukt ulike Aderma-produkter da jeg slet med eksem. Om de inneholder mineraloljer, husker jeg ikke, men produktene er basert på havre, og jeg likte dem veldig godt.

Hvis ikke Eucerin inneholder mineraloljer, vil jeg bli overrasket.

Men hvis huden din takler det, hvorfor bry seg?

Jeg sliter ikke med eksem men bare at huden min er så uttørket,

a-derma produkter har vel litt høy fettinnhold enn fuktighet?

Jeg har ike prøvd både a-derma eller eucerin....derfor lurer jeg på...

Eucerin inneholder ikke mineraloljer sa noen,..hvorfor skulle du bli overrasket?

vel, jeg får vel se på ingredienser på baksiden av flasken en gang.

Skrevet
De eucerinproduktene jeg har vært borti har ikke inneholdt mineralojer. Jeg har prøvd noen fuktighetskremer + at jeg bruker eucerins dusjolje, som ikke inneholder mineralolje (men sebameds  dusjolje gjør det).

hvordan er ansiktkrem? mye fett eller fuktighet??

jeg kan ikke bruke en krem som inneholder mye fett,

trenger mye fukt :D

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker best en krem som heter hydra-protect, for sensitiv og fuktfattig hud. Svakt grønn med spf 15. Bruker denne kremen mest om sommeren, føler at jeg trenger litt ekstra om vinteren.

Skrevet
Jeg liker best en krem som heter hydra-protect, for sensitiv og fuktfattig hud. Svakt grønn med spf 15. Bruker denne kremen mest om sommeren, føler at jeg trenger litt ekstra om vinteren.

hørt at mange reagerte på den kremen så vil jeg ikke ta sjanse,

men hørt mye bra om dr. hauschka.... har prøvd kort periode,

veldig bra den egentlig men hater lukta!... :frustrert:

hehe.. gidder egentlig ikke å bruke masse penger på dyre kremer ;)

billige kremer kan også være bra :D

• 4 uker senere...
Skrevet
hvordan er ansiktkrem? mye fett eller fuktighet??

jeg kan ikke bruke en krem som inneholder mye fett,

trenger mye fukt :D

Hei!

Nærmer meg slutten på EUCERIN face cream,50 ml som selges på apotek.Trekker raskt inn i huden og føles behagelig synes jeg.Fikk et kviseutbrudd helt i starten,men det roet seg kjapt.Har hørt at det er vanlig ved skifting av hudkrem,tilvenningsfasen..(eller er dette tull?)

Vil si Eucerin gir masse fukt,og lite fett,noe min hud blir glad for!

Noen kommentarer på ingrediensene i denne kremen..??Hentet fra eucerin.no:

Aqua • Karbamid • Glycerin • Triisostearin • Pentaerythrityl Tetraisostearate • Cyclomethicone • Dimethicone • Caprylic/Capric Triglyceride • Cetyl Alcohol • Sodium Lactate • Glyceryl Stearate • Biosaccharide Gum-1 • Benzyl Alcohol • PEG-40 Stearate • Methylparaben • Lactic Acid • Lanolin Alcohol (Eucerit®)

Forskjell på Cetyl Alcohol,Benzyl Alc.,og Lanolin Alc..???Øker alkohol holdbarheten?

Skrevet (endret)
Hei!

Nærmer meg slutten på EUCERIN face cream,50 ml som selges på apotek.Trekker raskt inn i huden og føles behagelig synes jeg.Fikk et kviseutbrudd helt i starten,men det roet seg kjapt.Har hørt at det er vanlig ved skifting av hudkrem,tilvenningsfasen..(eller er dette tull?)

Vil si Eucerin gir masse fukt,og lite fett,noe min hud blir glad for!

Noen kommentarer på ingrediensene i denne kremen..??Hentet fra eucerin.no:

Aqua • Karbamid • Glycerin • Triisostearin  • Pentaerythrityl Tetraisostearate • Cyclomethicone • Dimethicone  • Caprylic/Capric Triglyceride • Cetyl Alcohol • Sodium Lactate • Glyceryl Stearate • Biosaccharide Gum-1 • Benzyl Alcohol • PEG-40 Stearate • Methylparaben • Lactic Acid • Lanolin Alcohol (Eucerit®)

Forskjell på Cetyl Alcohol,Benzyl Alc.,og Lanolin Alc..???Øker alkohol holdbarheten?

alle har nok forskjellige meninger om ingredienser men.... LANOLIN -> den tilstopper porer og øker sorte prikker.... men LANOLIN ALCOHOL - da er jeg litt usikker, .

høres ikke bra ut....

kanskje du burde prøve dermalogica ?

Endret av womanpower
Skrevet
kanskje du burde prøve dermalogica ?

Høres ik helt bra ut,enig..Men ikke vet jeg kor ille det er,tar huden skad av litt lanolin og alk.?..hm..Sku likt og visst sikkert..

Hadde det ikke vært for at D. er så sinnsvakt dyrt,hadde jeg ikke nølt med å teste ut kremer og shampoo.Over 500 kr per prod(!!) er en god del mer enn ka jeg har lyst å betale for hudpleieprod.Men mange varme ord om merket,så det spørs om jeg ikke revurderer min første tanke,og tester ut ka huden min sier til hudpleie i den prisklassen",)

Skrevet
Høres ik helt bra ut,enig..Men ikke vet jeg kor ille det er,tar huden skad av litt lanolin og alk.?..hm..Sku likt og visst sikkert..

Hadde det ikke vært for at D. er så sinnsvakt dyrt,hadde jeg ikke nølt med å teste ut kremer og shampoo.Over 500 kr per prod(!!) er en god del mer enn ka jeg har lyst å betale for hudpleieprod.Men mange varme ord om merket,så det spørs om jeg ikke revurderer min første tanke,og tester ut ka huden min sier til hudpleie i den prisklassen",)

Jeg vet ikke hvordan din hudtype er... men for de som får lett kviser av fete kremer så får lett det av f.eks mineraloljer (parafin), lanolin (sauefett) osv....

dermalogica inneholder naturlige ingredienser som man kan kjøpe på strawberrynet. eller lookfantastic..........

tja, ellers dr. hauschka og lavera + wedela er bra siden de inneholder ikke mye dritt.... du får de kjøpt på helsekost, men weleda får du kjøpt på apoteket om jeg husket riktig :) ..............

ellers kan du ta en liten titt på :

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=190490&hl=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...