Gjest Gjest1 Skrevet 10. april 2006 #1 Skrevet 10. april 2006 Leser du lisensavtaler? Jeg krysser vanligvis bare ja for godtatt jeg. Står det ikke stort sett det samme i dem da?
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #2 Skrevet 10. april 2006 Jeg har aldri lest en lisensavtale i hele mitt liv! Trykker "godta" eller "ja" jeg... Og kommer det opp noe om betaling så avbryter jeg bare
Gjest Gjest1 Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Og kommer det opp noe om betaling så avbryter jeg bare ← For alt hva jeg vet har jeg gitt bort alt jeg eier med å godta slikt. Får bare vente på at de dukker opp på døren.
Crazee Skrevet 11. april 2006 #4 Skrevet 11. april 2006 Det er sjeldan, men eg burde kanskje gjera det. Kan jo ha gått glipp av noko ved å ikkje lesa det... Det var i fjor eg leste om eit firma som skreiv i den lisensteksten at dei ville betala $1000 (trur eg det var) til den første som leste så langt i avtaleteksten. Det tok laaang tid før dei måtte betala...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. april 2006 #5 Skrevet 11. april 2006 Nope. Spiller jo ingen rolle, så lenge det er gratis. Vil man ha programmet, så må man jo godta uansett.
Gjest Kålungen Skrevet 11. april 2006 #6 Skrevet 11. april 2006 Pleier ikke å lese det nei. Det har gått bra hittil så vidt jeg vet
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #7 Skrevet 11. april 2006 Nope. Spiller jo ingen rolle, så lenge det er gratis. Vil man ha programmet, så må man jo godta uansett. ← Det er mer enn det man kan putte i en lisensavtale. F.eks. "kan vi være så snill og installere spyware på maskinen din?".
Gjest Gjest1 Skrevet 11. april 2006 #8 Skrevet 11. april 2006 Det er sjeldan, men eg burde kanskje gjera det. Kan jo ha gått glipp av noko ved å ikkje lesa det... Det var i fjor eg leste om eit firma som skreiv i den lisensteksten at dei ville betala $1000 (trur eg det var) til den første som leste så langt i avtaleteksten. Det tok laaang tid før dei måtte betala... ← Ja det tror jeg så gjerne.
Dru Skrevet 11. april 2006 #9 Skrevet 11. april 2006 Jeg scroller gjennom den hvis det er ukjente programmer. Sånn i tilfelle det står en linje eller to om spyware og sånt. Ut over det vet jeg hva som står i de kjente programmene jeg bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå