Gå til innhold

Leser du lisensavtalene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet

Leser du lisensavtaler? Jeg krysser vanligvis bare ja for godtatt jeg. Står det ikke stort sett det samme i dem da? :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har aldri lest en lisensavtale i hele mitt liv! :ler:

Trykker "godta" eller "ja" jeg... Og kommer det opp noe om betaling så avbryter jeg bare

Gjest Gjest1
Skrevet
Og kommer det opp noe om betaling så avbryter jeg bare

:ler:

For alt hva jeg vet har jeg gitt bort alt jeg eier med å godta slikt. Får bare vente på at de dukker opp på døren. ;)

Skrevet

Det er sjeldan, men eg burde kanskje gjera det. Kan jo ha gått glipp av noko ved å ikkje lesa det...

Det var i fjor eg leste om eit firma som skreiv i den lisensteksten at dei ville betala $1000 (trur eg det var) til den første som leste så langt i avtaleteksten.

Det tok laaang tid før dei måtte betala...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Nope. Spiller jo ingen rolle, så lenge det er gratis. Vil man ha programmet, så må man jo godta uansett.

Gjest Kålungen
Skrevet

Pleier ikke å lese det nei. Det har gått bra hittil så vidt jeg vet :)

Skrevet
Nope. Spiller jo ingen rolle, så lenge det er gratis. Vil man ha programmet, så må man jo godta uansett.

Det er mer enn det man kan putte i en lisensavtale. F.eks. "kan vi være så snill og installere spyware på maskinen din?".

Gjest Gjest1
Skrevet
Det er sjeldan, men eg burde kanskje gjera det. Kan jo ha gått glipp av noko ved å ikkje lesa det...

Det var i fjor eg leste om eit firma som skreiv i den lisensteksten at dei ville betala $1000 (trur eg det var) til den første som leste så langt i avtaleteksten.

Det tok laaang tid før dei måtte betala...

Ja det tror jeg så gjerne. :ler:

Skrevet

Jeg scroller gjennom den hvis det er ukjente programmer. Sånn i tilfelle det står en linje eller to om spyware og sånt. Ut over det vet jeg hva som står i de kjente programmene jeg bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...