Gjest Fruktfat Skrevet 10. april 2006 #1 Del Skrevet 10. april 2006 vi har nå funnet ut at vi vil reise 4 uker på ferie til høsten... men er ikke helt sikre på hvor vi vil! planen var mexico, men nå som vi vil være borte 4 uker tror vi det blir for dyrt. eller kjedelig. eller noe sånt. vi har ihvertfall slått det litt fra oss. er det noen som har noen forslag? vi vil ha SOL, varme, bading, avslapping, samtidig som vi har muligheten til å gjøre litt annet/være litt aktive (om vi har lyst). vi vil _ikke_ på loffeferie med billige herberger og ryggsekk. jeg har litt lyst til 2 uker på seychellene, 1 ukes safari i kenya og 1 uke i tanzania til slutt. eller 4 uker i thailand. eller et annet sted. om noen av dere har vært borte en stund på ferie og vil fortelle blir jeg veldig glad! :-D (vi har et budsjett på 60-70 000, som skal inkludere alt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 10. april 2006 #2 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) WOW, bra budsjett da Misunner dere! Vi reiste rundt i Singapore, Malyasia og Thailand 1 mnd for 2 år siden, BRA! Og m det budsjettet kan dere virkelig bo bra. Spes. 5-stjerners hoteller i Kuala Lumpur/Malaysia er fantastiske og billigere enn andre steder i verden. Bo i The Golden District i KL - business-distrikt m alle de flotteste hotellene. Dere slipper LOFFE på billig reisebudsjett og kan dermed fly innenlands fra sted til sted. Koh Lanta i Thailand er fantastisk og ikke så mye turisme, ikke når vi var der ihvertfall! Koh Rok er også en utrolig idyllisk øy, 2 t med speedbåt fra Koh Lanta. Litt aktivitet får dere i Krabi - alt fra dagsturer med kanopadling, matkurs, klatring osv osv. 2 uker på seychellene, 1 ukes safari i kenya og 1 uke i tanzania til slutt høres meget bra ut Vietnam er også bra - og der er det så billig at dere vil få problemer med å bruke opp budsjettet, det er helt sikkert! Et HELT OK 3-stjerners betalte vi bare 10 dollar for pr natt for 2 pers inkl frokost!! Og da var hotellet nyoppusset!! Endret 10. april 2006 av Smørblomsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #3 Del Skrevet 10. april 2006 til smørblomsten: hvordan var klimaet når dere reiste rundt? når på året var dere på reise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 10. april 2006 #4 Del Skrevet 10. april 2006 til smørblomsten: hvordan var klimaet når dere reiste rundt? når på året var dere på reise? ← Vi reiste i januar/februar - PERFEKT årstid, ikke for varmt og heller ikke regntid!!! Beste tid for østen er slutten av okt-mars/april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 10. april 2006 #5 Del Skrevet 10. april 2006 tusen takk for flott svar, smørblomsten! :-D ja, jeg sparer litt hver mnd pluss feriepenger og skattepenger, sambo bruker skattepenger og feriepenger... (og vi har MASSE annet vi kunne brukt penger på; nye sofaer, spisestue, begynne på garasjen, begynne på vår uinnredde 2etg, osv, osv. men klarer vi å spare opp dette i år er det jo ikke noe problem å gjøre det neste år heller! jeg føler at jeg har mer igjen for det om jeg reiser en mnd, skal bli så DEILIG!! ) vi kan godt reise rundt, bare ikke loffe, når vi har såpass med penger vil vi bo og leve godt, hehehe! så thailand og "omegn" kan absolutt være noe! afrika turen har jeg veldig lyst på, men har en mistanke om at det koster endel mer enn det vi har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå