Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #21 Skrevet 10. april 2006 Samer er jo en minoritet og da bør de få penger til fest. De må jo få feire, tenk, de bor så kaldt og i telt på viddene der oppe ved Altavassdragene....det høres faktisk stusselig ut! Samer flest bor i Oslo, men det kan man ikke se. Skal ikke de få være med på festen til flyttsamene kanskje?
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #22 Skrevet 10. april 2006 Hva med alle de muslimene som kommer til norge å forlanger sine egne moskeer, kirkegårder osv da ← Når sa jeg at jeg ville gi de moskeer da? :klø: Jeg er imot enhver forskjellsbehandling jeg. Jeg ønsker å skille kirke og stat i Norge og at det skal være full trosfrihet, men folk får betale det det koster selv. Jeg er ikke intererssert i å sponse andres tro.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #23 Skrevet 10. april 2006 Når sa jeg at jeg ville gi de moskeer da? :klø: Jeg er imot enhver forskjellsbehandling jeg. Jeg ønsker å skille kirke og stat i Norge og at det skal være full trosfrihet, men folk får betale det det koster selv. Jeg er ikke intererssert i å sponse andres tro. ← Hvorfor blander du inn tro her? Læstadianerne er da i mindretall må vite. Jeg sponser mer enn gjerne fest for samene, det fortjener de etter så mange år i isolasjon og med reinsdyr til frokost, lunch, middag og kveldsmat..
Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #24 Skrevet 10. april 2006 Hvorfor blander du inn tro her? ← Jeg svarte på et innlegg ang moskeer i samme tråd, da må jeg nødvendigvis blande inn tro
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #25 Skrevet 10. april 2006 Bland nå ikke muslimenes moskeèr inn i samenes fest
Donnie Darko Skrevet 11. april 2006 #26 Skrevet 11. april 2006 Bland nå ikke muslimenes moskeèr inn i samenes fest ← Nå var det strengt tatt ikke Frysepulver som dro inn "muslimenes moskeèr inn i samenes fest". Hun svarte på en komentar.
Gjest hmm Skrevet 11. april 2006 #27 Skrevet 11. april 2006 Uansett hvor man bor i dette landet, om man er samer eller noe annet så bør man ha samme sosiale rettigheter. Men når man må gå på sosialen for å få støtte til en konfirmasjon som koster skjorta fordi de ikke tør å skille seg ut med å be færre gjester eller la være å anskaffe bunad fordi de ikke har råd til det, så er det noe galt med kulturen. For det er vel der det ligger, å ikke tørre å vise at man ikke har råd. Jeg har konfirmant i år og jeg gidder ikke å kjøpe klær til konfirmanten som ikke kommer til å bli brukt etterpå, annet enn til en sjelden festlig anledning. Kun de nærmeste i familien er invitert og det skal foregå hjemme hos oss. Med en mann som er arbeidsledig så er det ikke fett for tiden, men konfirmasjon skal det bli og en hyggelig sådan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå