Gå til innhold

Litt om dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 23 år, han er 25. Vi gifter oss 10. juni i Domkirken i Bergen, og får forhåpentligvis sol og fint vær slik at vi kan ta fortografbildene utendørs (men man vet adri i en by som denne... :overrasket:). Etter vielsen og fotografen, blir det middag og fest i en sjarmerende Bergensvilla som er over 100 år gammel.

Vi blir mellom 37 og 39 gjester til middag, og til kaffe kommer det 23 gjester til.

Fargetema er creme og ulike blå/lilla nyanser. Vi har også valgt en "gammel" skrifttype på invitasjoner, meny og bordkort for å skape en helhet med tanke på bygget og interiøret.

Ellers blir bordet ganske enkelt og elegant, uten noe særlig "dilldall": hvite duker, hvitt servise og creme servietter og lys. De blå-lilla tonene kommer til å være på sanghefte og bordkort, samt på blomstene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Vi er 28 begge to. Har vært sammen i seks år, gifter oss i august i kirken jeg hørte til da jeg var liten. Vi blir ca 70 gjester.

Skrevet

Vi gifter oss 26. mai neste år. Da er jeg 24 og han 31 (han har bursdag en måned før og jeg en måned etterpå). Vi skal gifte oss på Akershus festning og planlegger da å ta mange fine bilder der etterpå.

Vi er ikke kommet så veldig langt i planleggingen enda, men regner med å være i underkant av 100 gjester. Vi vil ha middagen på en eller annen fin, gammel restaurant i Oslo.

Orginalt hadde jeg tenkt til å ha off-white, lilla og sølv som fargetema. men nå har jeg prøvd på meg en kjole med brune detaljer, og funnet ut at jeg kler det utrolig godt. Jeg har aldri egentlig likt brunt noe serlig, så er skeptisk til å ha det i brudekjolen min og som tema på et vårbryllup. Lurer litt på om mørk cream/lys kaffe (litt den fargen som er på forumet her) skal bli et nytt tema nå. Ellers er jeg ikke så veldig glad i ekstremt gjennomgående temaer, synes det fort kan bli litt mye, men litt er jo stilig. Moren min pratet om å dra til New York i sommer for å se på kjole og innbydelseskort og slikt, og det takker man jo ikke nei til!

Skrevet

Jeg er 26, min forlovede er 28, og vi gifter oss neste år i august.

Vi skal ha festen på Atlanterhavsparken i Ålesund, og temaet er "hav".

Fargene våre blir ulike blå-og turkistoner, og pynten i lokalet blir stort sett en drøss med stearinlys, dempet belysning, og skåler med blåfarget vann og hvite blomster (tror vi, foreløpig).

Vi skal ha i underkant av 60 gjester til middagen (bare familie), og til kaffe kommer vel i alle fall 30 til (venner og kolleger).

Har begynt planleggingen litt tidlig, men det er jo mye å tenke på og vi skal lage til det meste selv, så vi skal vel få nok å gjøre likevel.

Utrolig gøy å planlegge!! :hoppe:

Skrevet

Jeg er 30 år og min kjære 31.

Vi gifter oss 22.juli 06 i Moss kirke. Selskapet holdes på Refsnes Gods på Jeløya.

Det blir ca 60 gjester,- alle til middag.

Fargene det går i er rent hvitt, creme og champagne, samt detaljer i sart rosa og rødt (det er pent sammen,- det bare høres litt rart ut.. ;) )

Ellers er rammene rundt det hele stilfullt med gammeldags eleganse på invitasjoner og andre trykksaker, hest og vogn som transport fra kirken osv.

Skrevet
Jeg er 30 år og min kjære 31.

Vi gifter oss 22.juli 06 i Moss kirke. Selskapet holdes på Refsnes Gods på Jeløya.

Ååååååååååååååå fy søren dårlig gjort!!

Jeg har alltid villet gifte meg i Moss kirke å ha festen på Refsnes Gods. Finnes det noe mere perfekt sted å ha selskapet?

Yeah yeah....min sambo vil ikke ha stor tradisjonell fest så da ble det ikke det på meg....

Skrevet (endret)

32 begge to.

27.mai i år.

Lite bryllup. 35 gjester, mest venner!

Fargene creme, lysrosa og gull. Hjerter og ringer er også tema..

Endret av Maibrud`06
Skrevet

Jeløya er bare et eventyr!! Det kommer til å bli nydelig!!

Vi vurderte det vi også, men vi likte ikke så godt kirken, den var litt sånn funkis, er det den dere gifter dere i?

:blomst:

Skrevet

Hvor gamle er dere? Jeg blir 25 i sommer, forloveden er 29.

Når skal dere gifte dere? Den 21.juli i år.

Stort bryllup? Nei, veldig lite, kun de nærmeste - foreldre, søsken (med sine) og noen få venner. Vi blir max 25 stk.

"tema" for bryllup? Nei, ikke noe spesielt tema. Men hjerter går igjen både i invitasjonene, kirkeprogram, bordkort og bordpynt. :)

Skrevet

"Jeløya er bare et eventyr!! Det kommer til å bli nydelig!!

Vi vurderte det vi også, men vi likte ikke så godt kirken, den var litt sånn funkis, er det den dere gifter dere i?"

Nei,- vi gifter oss i Moss kirke. Den som ligger på selve Jeløya er ikke min stil heller!! Ville helst gifte meg i Horten kirke, den som ligger på Karl Johansvern. Men fant ut at jeg ikke akkurat kunne ta Bastøferiga over i brudekjole!!! ;)

Skrevet

Var det vi også fant ut, litt lang vei å drasse gjestene fra Asker Kirke til Jeløya... Spesielt siden vielsen er klokken fire... :ler:

Med mindre vi hadde kjørt den amerikanske linjen og leid helikopter! :grine2:

Skrevet
Var det vi også fant ut, litt lang vei å drasse gjestene fra Asker Kirke til Jeløya...

Skal dere gifte dere i Asker kirke? Skal dere på infomøtet like etter påske også eller?

(ikke meningen å ødelegge tråden...)

Skrevet

Fortsatt litt sjalu på Refsnes Gods. Tror aldri jeg har sett kirken på Jeløya. Men både Moss kirke og Rygge kirke er kjempe fine :)

Sukk.....

Skrevet

Lassie: hihi, tror det! Synes det er litt skummelt! Skal du/dere? :tristbla::sjenert::)

Skrevet

Lassie, jeg syns ikke dere ødelegger tråden!

Syns det er kjempegøy å høre hvordan andre gjør det og hvor! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi er 25 og gifter oss i september neste år.. Litt lenge til enda så har ikke bestemt så mye. Men det blir mest sannsynlig borgerlig vielse, kanskje 50-70 gjester, vil ha mange venner tilstede! Har sett litt på aktuelle lokaler, men lite planlegging ellers. Ønsker en fin og stilfull, klassisk fest, håper det ikke blir for vanskelig og dyrt!

Gjest lillelou
Skrevet

Vi er (snart) 30 og 38, og har tenkt å gifte oss i juni neste år. Sansynligvis borgerlig,men ingenting er "låst" ennå. Har tenkt å ha et lite selskap med næreste familie og venner på selve dagen (ca 20 stk), og så en kurvfest senere på sommeren. Foreløbig er ikke mye bestemt,rent bortsett fra at vi skal pynte med sitroner og lime rullet i eggehvite og sukker, og at blomstene blir peoner. :)

Skrevet
og så en kurvfest senere på sommeren.  Foreløbig er ikke mye bestemt,rent bortsett fra at vi skal pynte med sitroner og lime rullet i eggehvite og sukker, og at blomstene blir peoner.  :)

Nysgjerrig....

Hva er kurvfest?

Og hvordan blir sitroner/lime rullet i egg og sukker???

Skrevet

kurvfest er at folk tar med seg mat selv.

alle tar med seg litt hver også deler man maten.

Gjest lillelou
Skrevet

Riktig! :sjarmor:

Jeg har så gedigen familie på min side at hvis vi skulle spandert full fest på dem,måtte vi spart i 10 år, så på denne måten får vi markert begivenheten sammen med dem, og de føler seg ikke "oversett". I tillegg til at familien er SVÆR er den også usedvanlig sammensveiset,nemlig. :)

Sitroner og lime rullet i eggehvite og (ganske grovkornet) sukker blir faktisk veldig vakkert-det ser ut som om det er frost eller små diamanter på dem. Billig og ikke minst lekker måte å pynte festbord på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...