Gå til innhold

NATTMAT I BRYLLUP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Tenker på nattmat i bryllupet våres som skal vere i august. Det er jammen ikke lett...

Pølse og lompe/brød går jo an

Lapskaus/betasuppe har vi ikke særlig lyst på

Spekemat blir litt dyrt....

Andre tips eller?

Hilsen fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde kjøttsuppe/ betasuppe. Helt supert, noe de aller fleste liker. Salt og godt etter alle kakene.... Ellers går jo snitter med noe godt pålegg an..men det blir liksom mer styr. Pølse i brød er jo greit...men holder en knapp på kjøttsuppa, jeg...

Skrevet

Vi skal ha kremet soppsuppe på selvplukket sopp. Det blir godt! Skal ha brød til.

Det finnes jo uendelig mange supper å velge i.

Man kan jo lage en gryterett, hvis stedet har pizzaovn er jo det utrolig herlig ( :sjenert: ) man kan servere smurt brød med godt pålegg (mye arbeid).

Servere rester etter koldtbord hvis dere har det.

Det var egentlig det jeg kom på akkurat nå....

Skrevet

spekemat dyrt? Hm, det er kansje det.

Vel en "enkel" bufè da, hvor gjestene plukker brød og smører selv? Litt spekemat, litt skinke, litt ost, litt syltetøy, og noe tilbehør, kansje en salat, kansje bakte poteter. Man kan jo velge retter som ikke koster så mye, og så kan man lage i stand lang tid i forveien.

Ellers så er jo tapas digg da, burde jo passe godt som nattmat. Men det kan jo fort bli dyrt det også.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar

Setter pris på flere...

Er liksom alltid det samme. Synes det var et kjekt tilbud med snitter, men det er mer styr ja :)

Gleder meg til flere tips :klappe:

Skrevet

Hei igjen!

Tusen takk for svar alle sammen! :)

Synes det hørtes så godt ut med pizza. Skal se hva som går an i lokalet våres.

Kremet soppsuppe hørtes bare UTROLIG godt ut. Har du oppskrift??

Blir det dyrt eller? Namnam, godt og salt.

Skrevet
Hei igjen!

Tusen takk for svar alle sammen!  :)

Synes det hørtes så godt ut med pizza.  Skal se hva som går an i lokalet våres.

Kremet soppsuppe hørtes bare UTROLIG godt ut.  Har du oppskrift??

Blir det dyrt eller? Namnam, godt og salt.

Det blir ikke dyrt!

Har desverre ikke oppskrift, pleier å lage på gefyrn jeg.

Men skal surfe litt å se om jeg finner en som er tilnærmet.

Det du trenger er sopp (kantarell og andre skogssopper), fløte, litt mel til jevning, litt krydder, pepper og salt pleier å holde, ellers så kreves det vann (gjerne med en god buljong eller kraften du får når du steker soppen litt).

Utrolig lett og kan lages tidlig på dagen for så å varmes opp.

Vi skal ha hjemmebakt loff og andre brødtyper til.

Så dyrt trenger det ikke bli! :)

Skrevet

Det hørtes utrolig godt ut!

Vi plukker ikke sopp selv, men det må da vere mulig å få tak i det noe sted

Loff, flettebrød, rundstykker må det jo gå an å bake og fryse. Det blir jo som ferskt når de er tint :)

Skrevet

Ja, jeg vil tro det finnes et sted som selger helfrosen kantarell eller lignede.

Hvis dere ikke finner ferskt funker det med hermetisk sopp.

Supert med frosent brød, bare å legge det på svak varme i ovenen til tining så er det jo like godt som ferskt!

Å, uff, nå ble jeg sulten!

Skrevet

Vi landet på pølse i brød siden en venninne kjøper dette i sverige og pølsene er kjempegode og kjempeBILLIGE :D

Var inne på tanken om Empanadas (søramerikanske piroger), men det blir endel dyrere enn pølsene, dessuten liker alle som kommer pølser så vidt jeg vet :)

Skrevet

Vi hadde i utgangspunktet tenkt på sodd, men tror vi lander på pølser i brød, og kjøttkake el fiskekake på gaffel faktisk! Bryllupet skal være nordpå og varme hjememlaga fiskekaker er fantastisk godt synes nå jeg ihvertfall. Hva mener dere? Hvordan ville dere reagert på å fått det servert?

Skrevet
Vi hadde i utgangspunktet tenkt på sodd, men tror vi lander på pølser i brød, og kjøttkake el fiskekake på gaffel faktisk! Bryllupet skal være nordpå og varme hjememlaga fiskekaker er fantastisk godt synes nå jeg ihvertfall. Hva mener dere? Hvordan ville dere reagert på å fått det servert?

Høres fantastisk godt ut. NAAAM! :klappe:

Skrevet

Hjemmelagde fiksekaker er jo bare nydelig!!

Jeg hadde blitt glad hadde jeg fått det servert som nattmat i et bryllup

Skrevet

Jeg har blitt servert gryterett som nattemat i flere bryllup, og det har vært sinnsykt digg hvertfall.. F.eks jegergryte, men tilbehør.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Vi setter inn rester etter koldtbordet, pluss en salt varm suppe og godt brød. Vet av erfaring at det beste måltidet er nattmaten, og det er alltid plenty med rester :ler:

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for flotte tips, men jeg tar gjerne i mot flere :)

Gryterett er også en ide, det trenger ikke bli så dyrt egentlig.

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Vi skal ha pølse og lompe. Enkelt å spise og veldig godt!

Skrevet

Vi skal ha suppe. Billig og enkelt å lage! Vet ikke hvilken ennå, men blir vel betasuppe/kjøttsuppe eller noe i den duren.

Skrevet

Jeg har vært i en del bryllup med nattmat. Har vel fått inntrykk av at pølser i brød/lomper er det som har vært størst suskess. Eller så er det veldig bra med betasuppe/sodd med rundstykker og smør til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...