Gå til innhold

Vasking av kjønsorgan(gutt)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet
:overrasket: Bader du med banra dine?

Ja så klart, det er kjempekoselig :)

Eller var kjempekoselig, det er jo lenge siden nå. Syns du det er rart?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
Ja så klart, det er kjempekoselig :)

Eller var kjempekoselig, det er jo lenge siden nå. Syns du det er rart?

:ler: Selvsagt ikke. Det var en spøk.

Gjest Gjesta
Skrevet

ok, jeg lurte litt, siden det ikke var noen smiley eller flagg der så tenkte jeg at kanskje............. :ler:

Gjest Gjest1
Skrevet
Som mor selv reagerer jeg på slike mødre som faktisk legger seg ned og bader nakne sammen med barna sine...ikke bare blir vannet møkkete og bakteriefylt men når barnet er 2 år og eldre er det ikke noe særlig god kombinasjon, mener nå jeg. Vil ikke kalle det incest (!), men det rører ved et eller annetn forbudent.

Alt rundt nakenhet og kropp er jo i de senere årene blitt forbundet med seksualitet og "forbudte" følelser. Egentlig ikke rart at man reagerer slik, man blir jo lært grundig opp gjennom media og andres holdninger.

Jeg ser ikke noe galt i at en mor eller far bader sammen med et barn på to år. De har ikke vondt av å se en naken kropp.

Skrevet
Alt rundt nakenhet og kropp er jo i de senere årene blitt forbundet med seksualitet og "forbudte" følelser. Egentlig ikke rart at man reagerer slik, man blir jo lært grundig opp gjennom media og andres holdninger.

Jeg ser ikke noe galt i at en mor eller far bader sammen med et barn på to år. De har ikke vondt av å se en naken kropp.

Signerer.

Skrevet

Jeg blir helt satt ut av enkelte av holdningene her... Nakenhet er vel ikke farlig!? Jeg dusjet sammen med farmor blant annet da jeg var liten. Det var ikke noe farlig. Synes det var gøy med de rynkete puppene som hang og dinglet der, da. hehe... Men nakenhet er jo helt ok! Så lenge det ikke oppleves ubehagelig for noen. Jeg kan ikke se noe galt i å bade med barnet sitt!

Uansett - jeg har gått sykepleien (droppet ut etter 1. året, men fikk med meg mye, hadde eksamen i hygiene og fikk A). Der lærte vi at på kjønnsmodne gutter og menn skulle forhuden dras tilbake. Men ikke på små barn.

Det er 2 år siden, tviler på at det er utdatert.

Men når guttungen klarer å dra forhuden tilbake, er det sikkert ikke farlig å vaske under den. Men da kan han kanskje vaske tissen sin selv også?

Skrevet
Jeg blir helt satt ut av enkelte av holdningene her... Nakenhet er vel ikke farlig!? Jeg dusjet sammen med farmor blant annet da jeg var liten. Det var ikke noe farlig. Synes det var gøy med de rynkete puppene som hang og dinglet der, da. hehe... Men nakenhet er jo helt ok! Så lenge det ikke oppleves ubehagelig for noen. Jeg kan ikke se noe galt i å bade med barnet sitt!

Uansett - jeg har gått sykepleien (droppet ut etter 1. året, men fikk med meg mye, hadde eksamen i hygiene og fikk A). Der lærte vi at på kjønnsmodne gutter og menn skulle forhuden dras tilbake. Men ikke på små barn.

Det er 2 år siden, tviler på at det er utdatert.

Men når guttungen klarer å dra forhuden tilbake, er det sikkert ikke farlig å vaske under den. Men da kan han kanskje vaske tissen sin selv også?

Det er vel en grunn til at ikke alle er sykepleiere da....ikke alle som ser like naturlig på rynkete pupper som deg.

Skrevet

Jeg for min del tror Evelina sa det på tull for å provosere.. men, men, meg om det..

Hvis det hadde vært en annen bruker som hadde sagt det hadde jeg også trodd det var tull. Men hun virker for meg så konservativ i sitt familiesyn at jeg altså tolker henne dothen at hun ikke tullet i innlegget sitt. Men får håpe hun kommer på bedre tanker.

Vel, jeg kan ingenting om dette temaet, siden jeg ikke har noen barn. Men det sto over her at før ungen er noen år gammel kan og burde ikke forhuden trekkes tilbake. Siden denne overgangen skjedde i ung alder så kanskje ikke alle menn husker dette? Generell vask og hva hver del er er jeg helt enig i at de burde vite ;)

To hoder tenker kanskje bedre enn ett? Selvsagt vet ikke far alt om mannlige kjønnsorganer osv selv om han har en slik en selv. Men hvis mødre litt oftere kunne trukket inn far i den daglige omsorgen kunne mor fått innspill som hun ikek har tenkt på. Det er veldig mange mødre som er veldig selektive når det gjelder hvem de vil lytte til av råd ang stell av barn. Veldig mange av dem stiller helelr spørsmål til hvem som helst av andre kvinnemennesker før de spør barnets far, siden "bare kvinner kan stelle barn"... :roll:

Skrevet
Hvis det hadde vært en annen bruker som hadde sagt det hadde jeg også trodd det var tull. Men hun virker for meg så konservativ i sitt familiesyn at jeg altså tolker henne dothen at hun ikke tullet i innlegget sitt. Men får håpe hun kommer på bedre tanker.

Syns du? Jeg har fått et helt annet inntrykk av henne, jeg.. Jeg synes ikke hun virker konservativ, heller tvert om. For eksempel skulle man jo helst ikke snakke om kropp og seksualitet i det hele tatt før i tiden, mens Evelina forteller at de hjemme hos henne snakker helt åpent om blant annet pubertet med barna, helt fra de er små.. Men man får vel forskjellige inntrykk av folk.. En annen ting som bidro til at jeg tror det er tull var smilyen..

To hoder tenker kanskje bedre enn ett? Selvsagt vet ikke far alt om mannlige kjønnsorganer osv selv om han har en slik en selv. Men hvis mødre litt oftere kunne trukket inn far i den daglige omsorgen kunne mor fått innspill som hun ikek har tenkt på. Det er veldig mange mødre som er veldig selektive når det gjelder hvem de vil lytte til av råd ang stell av barn. Veldig mange av dem stiller helelr spørsmål til hvem som helst av andre kvinnemennesker før de spør barnets far, siden "bare kvinner kan stelle barn"... :roll:

Tror ikke det er så ille som du sier, jeg.. Jeg har iallefall fått inntrykk av at kvinner generelt er blitt mye flinkere til å inkludere pappan i daglig stell enn de var før.. Helsesøstrene "terper" jo også endel på det - husker at jeg aldri hørte enden på at "pappaer er like skikket til stell som mammaer" da jeg var gravid. Jeg og pappan var ikke sammen, så det var uansett ikke snakk om noe daglig stell av far.. Men hadde vi vært det hadde jeg sett på det som en selvfølge at han bidro like mye til stell som jeg - og kanskje til og med mer, med tanke på at mødrene har ammingen (matkos) og derfor bør fedrene være mer sentral i stellekos.. Jeg kjenner ingen familier hvor mødrene har "tatt hele kvota" av stell til babyen.. Er jeg helt på bærtur? Er jeg den eneste som sitter med det inntrykket?

Skrevet

Jeg husker at jeg badet sammen med min bror da jeg var liten, og dusjet sammen med mamma (jeg syntes det var litt skummelt å dusje, likte bedre å bade, så hun dusjet sammen med meg i starten, før jeg turte å dusje alene. Da fikk jeg jo også vite litt om hva puberteten gjør med kroppen). Har aldri sett min far naken.

Hos min onkel har de et litt mer avslappet forhold til nakenhet i familien enn det jeg har vokst opp med. Min onkel dusjet sammen med datteren sin til hun var ganske stor (4-5?). Men da hun begynte å oppdage diverse kroppsdeler på sin far, var det bråstopp i samdusjingen! Han var naturligvis livredd for incest-rykter.

Skrevet

Jeg badet sammen både mamma og pappa til jeg var i hvert fall eldre enn fem. Synes ikke det var det minste rart. Bare at mamma hadde alt for varmt badevann. :ler:

Gjest Gjest_Amalie_*
Skrevet

Dessverre har mange unge foreldre i dag veldig trist syn på kropp og nakenhet, og dette arves av deres barn. Kropp er noe man må dekke til og man må ikke vise seg nakne for hverandre. I så fall blir det seksualitet ut av det....

Veldig trist, synes jeg, at noe helt naturlig blir unaturlig og kunstig :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...