Gå til innhold

Vasking av kjønsorgan(gutt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det kommer til vasking av kjønsorgan til gutt på 4 år, skal man prøve å vaske under forhuden?? Skal forhuden i det hele tatt kunne dras tilbake i så ung alder??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man "drar" vel ikke forhuden til så små barn fram og tilbake? :overrasket: For meg høres det hele incestiøst ut, men mulig jeg misforsto innlegget ditt..?

Skrevet
Man "drar" vel ikke forhuden til så små barn fram og tilbake?  :overrasket: For meg høres det hele incestiøst ut, men mulig jeg misforsto innlegget ditt..?

Er du helt fullstendig teit eller????

Nei, man pleier ikke dra tilbake forhuden på små gutter. Dersom det ser irritert og hovent ut på grunn av "møkk" eller andre ting, så hør med helsesøster.

Skrevet
Man "drar" vel ikke forhuden til så små barn fram og tilbake?  :overrasket: For meg høres det hele incestiøst ut, men mulig jeg misforsto innlegget ditt..?

Det er jo akkurat det trådstarter spør om man skal gjøre. Alle vet jo at gutter bør vaske seg under forhuden, og at den sitter fast i de tidlige årene. Og derfor lurer altså trådstarter på hva man gjør. Er det så rart?

Skrevet

Ja så absolutt, jeg er alenemor! Faren mente jeg måtte gjøre dette ved daglig stell, noe jeg ikke til nå har gjort.

Skrevet
Det er jo akkurat det trådstarter spør om man skal gjøre. Alle vet jo at gutter bør vaske seg under forhuden, og at den sitter fast i de tidlige årene. Og derfor lurer altså trådstarter på hva man gjør. Er det så rart?

Man begynner ikke å plapre ut om "incestuøst" i et spørsmål om vask for helvete!

Gjest Gjest1
Skrevet

Er det rart man unngår å spørre om ting her inne... :riste:

Skrevet

Nei, det trenger du ikke. Dette trengs når man blir kjønnsmoden og bakteriefloraen øker. Når den tid kommer, klarer gutten det selv! ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Da lærte jeg noe nytt i dag og :)

Har alltid gruet meg hvis jeg får gutt, for da må jeg jo lære endel ting jeg ikke har gjort selv.

Kan ikke helt se at det skal være noe incestuøst over dette... Da er man vel pedofil dersom man bader og vasker små babyer også da? :klø:

Skrevet

Takk for svar, ikke lett å vite alt her i verden!

Skrevet

Desverre er det mange som tenker slikt.

Egentligt så må barn gå skitne med avføring og tiss på seg, for at man skal være sikre på å ikke få incest på seg :forvirret:

Hvordan holder du et barn rent da (spesiellt spedbarn)???

Skrevet (endret)
Takk for svar, ikke lett å vite alt her i verden!

Det er jo ikke rart at du lurer. Man må gjøre det på menn som ikke er i stand til å vaske seg selv og, i helsevesenet.

Endret av Binna
Skrevet

Jeg har også en gutt på 4 år og har lurt litt på det samme. Han fikk en betennelse i forhuden for en stund siden, og det ble rødt og kom litt verk ut. Jeg forhørte meg med lege og helsesøster, og de kunne fortelle at man ikke skal dra i forhuden da denne gjerne sitter "fast" i så ung alder. Det man kan gjøre er å skylle i lunkent vann i en kopp f.eks, og smøre med bacimycin ved sårhet. Betennelsen ble iallfall borte. Så mitt råd er å la den være hvis ikke det blir en infeksjon der.

Skrevet

Ja, du misforsto BIG TIME. Leser du trådstarters innlegg en gang til, så ser du at det ikke står noenting om å dra forhuden frem og tilbake. Vedkommende lurte på om den skulle tas litt tilbake for å lette vask av den.

Er ikke det minste rart at trådstarter lurer. Jeg hadde bare skiftet bleier på jenter før jeg skulle være au-pair for en liten gutt. Og jeg spurte min mor om hvordan man skulle vaske gutter.

Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk.

Vimselims

-mod-

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lurte litt på det samme selv, og kom frem til at jeg spurte ungen om han hadde undersøkt om det var "flyttbar" hud på tissen hans, det hadde han tenk, og da sa jeg ganske enkelt at det som kommer frem og blir synlig også kan være lurt å vaske skikkelig, og det hadde han allerede funnet ut av selv ;) Da var han vel sju tror jeg.

Skrevet

Fy søren for noen grisete og perverse tanker du har.

Skrevet

:overrasket: Når du ser incest i dette innlegget...da bør du jaggu få vasket brillene dine!!

Skrevet

Jeg lurte på det samme selv, da min sønn var liten. Helsesøster mente at det ikke var nødvendig med vask under forhud før 6-8 års alder. Min sønns forhud løsnet aldri og jeg bekymret som jeg var kontaktet både helsesøter og leger ved flere anledninger. Til slutt ble det fastslått, som jeg mistenlkte at forhuden var grodd fast i penis. Dette måtte fjernes kriurgisk. Vi var heldige, for var ikke mye plaget i forkant, men klarte overhodet ikke å få trukket forhuden sin tilbake. Nå ca en mnd ettet inngrepet er han så glad for at nå kan han få vasket seg skikkelig. (FOr ikke å snakke om hvor glad den bekymrede mor selv er :) )

jeg vil råde deg til å følge med om forhuden har festet seg i penishodet. Jeg har snakket med flere av mine venner, og både de og flere av deres venner har hatt samme problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...