Gå til innhold

Trimsykkel i flatpakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vurderer å bestille http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____39342.aspx som gave (og den er ønsket og blir ikke tatt som en fornærmelse ;)), men blir det mye skruing for å få den sammen?

Og er kvaliten på xxl produkter generelt grei?

Kvaliteten på denne sykkelen skal jeg ikke si så mye om, men svinghjulet bør være tungt for at tråkket ikke skal bli nøkkete. Et syv kilos svinghjul har liten massetreghet. Hva med å prøve å skaffe en brukt spinningsykkel? Eventuelt en brukt monark ergometersykkel? Disse billige hometrainerne er ikke de beste for å trene sykkel, og irritasjonen over å ha utstyr som ikke funker topp er vel lik for både rutinerte og nybegynner-sykkelryttere?

Skrevet

Takk for svar :)

Har ikke hatt muligheten til å lete etter brukte sykler. Vi bor på hver vår kant av landet, så netthandel ble eneste praktisk mulige løsning når tiden og budsjettet ble såpass knapt som det ble.

Så jeg håper og tror at uansett hvor “ille” denne sykkelen er så er den vel bedre enn et vrak fra 70-80 tallet som hyler som en gammel rokk uten smurning (det er en slik hvor motstanden reguleres med et bånd rundt hjulet, og det gir naturlig nok mye lyd).

Det er uansett ikke snakk om virkelig hardtrening eller rask sykling, mer tråkking samtidig som en ser på tv for å få en viss bevegelse i kneet, og forhåpentligvis få ned vekt og blodtrykk. Så til hennes bruk tror jeg at nøkking vil være et mindre problem enn den evinnelige hylingen som går gjennom marg og ben.

Men håper noen får skrudd den sammen, og at den ikke går i knas i løpet av en uke.

Gjest gjest1
Skrevet

Min mor klarte å skru sammen en slik en (tror jeg, hun kjøpte ihvertfall en flatpakket en, og jeg tror ikke min far var hjemme), og klarer hun det, klarer alle det

Skrevet
Min mor klarte å skru sammen en slik en (tror jeg, hun kjøpte ihvertfall en flatpakket en, og jeg tror ikke min far var hjemme), og klarer hun det, klarer alle det

:ler:

Da er det håp!

Takk skal du ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...